وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

منتشر و توزیع شد: لوح فشرده (DVD) "‌هر آنچه یک نمایندگی و بازاریاب بیمه باید بداند"

1-  انواع بیمه‌نامه

2-  اصلی‌ترین موضوع فراموش شده در بازاریابی بیمه

 

3-  بیمه سلامت یا بیمه درمانی چگونه کار می‌کند؟

 

4-  فروش گروهی بیمه سلامت یا "بیمه‌ای برای تمام فصول"

 

5-  وظایف جدید نمایندگی‌های بیمه

 

6-  نحوه رقابت کارگزاران بیمه در فضای پرتلاطم

 

7-  بازاریابی بیمه با کدام استراتژی؟

 

8-  شیوه‌های ارتباط در بازاریابی بیمه

 

9-  فراتر از تکنولوژی، ارتباط انسانی داشته باشید

 

10-  اشتباه اساسی در بازاریابی بیمه

 

1-  انواع بیمه‌نامه‌ها

 

در آغاز، بیمه‌نامه‌ها طبقه‌بندی و عنوان‌بندی می‌شوند. این فیلم، مقدماتی است اما شما را سریع به موضوعات اصلی بیمه پیوند می‌زند.

 

2- اصلی‌ترین موضوع فراموش شده در بازاریابی بیمه

 

حلقه‌ی مفقوده در اغلب شرکت‌های بیمه چیست؟ مایکل جنز، رئیس مؤسسه A.R  پاسخ این پرسش را چنین می‌دهد: برنامه‌ریزی راهبردی.

 

"‌برنامه‌ریزی راهبردی" در قالب یک مثال ورزشی برای کارگزاران بیمه بویژه نمایندگی‌ها در این فیلم تشریح شده است.

 

3-  بیمه‌ی سلامت یا بیمه‌ی درمانی چگونه کار می‌کند؟

 

فعالان بیمه که در حوزه‌ی بیمه سلامت کار می‌کنند، بهتر است درک دقیقی از این بیمه داشته باشند.

 

آنچه این فیلم را دیدنی می‌کند، تکنیک فوق‌العاده جالبی است که یک ماژیک بر روی تخته وایت بورد حرکت می‌کند، کلمات را می‌نویسد، عبارت‌ها را می‌خوانیم و آگاهی خوبی از این بیمه پیدا می‌کنیم.

 

4-  فروش گروهی بیمه سلامت یا "بیمه‌ای برای تمام فصول"

 

فیلم "‌مردی برای فصول" نام تاریخی در سینمای جهان است. یک کارشناس برجسته بیمه نیز از این عبارت استفاده می‌کند که "‌بیمه‌ای برای تمام فصول‌" را نامگذاری می‌کند.

 

"‌بیمه‌ای برای تمام فصول‌"، یک خدمت است که فعالان بیمه می‌توانند از آن بیشترین سود را ببرند، در حالی که مشتری نیز سود می‌برد.

 

5-  وظایف جدید نمایندگی‌های بیمه

 

مایکل جنز، کارشناس برجسته بیمه با قدمت طولانی در آموزش بیمه، 5 وظیفه را برای نمایندگی بیمه برمی‌شمارد. اجرای این وظایف می‌تواند نمایندگی‌های بیمه را در عصر تلاطم و آشفتگی بازارها، توانمند سازد.

 

6- نحوه رقابت کارگزاران بیمه در فضای پرتلاطم

 

صنعت بیمه با تغییرات قابل توجهی روبه‌رو است. کانال‌های توزیع جدید، رقابت را سخت‌تر کرده‌اند. از این رو فروش و ارائه خدمات بیمه‌ای برای شرکت‌ها سخت‌تر شده است. چگونه کارگزاران بیمه می‌توانند با این شرایط سخت، درآمدزا و سودزا باشند؟

 

7-  بازاریابی بیمه با کدام استراتژی؟

 

در بازاریابی بیمه شما باید تعیین کنید آیا می‌خواهید درباره کسب‌و‌کار خود آگاهی ایجاد کنید، یا می‌خواهید مشتریان احتمالی را جذب کنید، و مراجعه‌کنندگان بیشتری داشته باشید؟

 

پاسخ به این پرسش، استراتژی شما را مشخص می‌کند. در این فیلم، حرف‌های گفتنی از دیوید اگیلوی بیان می‌شود که در جای خود، راهبرد تازه‌ای برای فعالان بیمه است. اگیلوی، از بزرگان تبلیغات جهان است که بسیاری از کارگزاران تبلیغاتی با رهنمودهای او، کار می‌گیرند، و کارهای تبلیغاتی را سامان می‌دهند.

 

8-  شیوه‌های ارتباط در بازاریابی بیمه

 

دو صاحب‌نظر برجسته بیمه، درباره شیو‌ی ارتباطی می‌گویند که بهتر است فعالان بیمه این شیوه‌ها را بیاموزند و اجرا کنند. فکر می‌کنید این شیوه‌ها چیست؟

 

9-  فراتر از تکنولوژی، ارتباط انسانی داشته باشید

 

تکنولوژی، قرار است تسهیلاتی برای فعالیت‌های بیمه و فعالان بیمه پدید آورد. با وجود این، هنوز هم تکنولوژی، نمی‌تواند جای انسان را بگیرد. انسان‌ها دوست دارند افزون بر دریافت خدمات و تسهیلات آن هم به سرعت، روابط و مناسبات انسانی با هم داشته باشند. دلیل کاهش برخی فعالیت‌های بیمه‌ای، اشتباه رایج فعالانی است که همه چیز را در اختیار تکنولوژی قرار می‌دهند و انتظار دارند تکنولوژی تمام فعالیت‌ها را برگزار کند.

 

10-  6 اشتباه اساسی در بازاریابی بیمه

 

یک متخصص حرفه‌ای بیمه، توصیه می‌کند اگر خبرنامه دارید و آن را پست می‌کنید، هرگز در این فکر نباشید که آن را ایمیل کنید. ایمیل، یک راه ارتباطی است که قرار است بنا به ظرفیت خودش، فعالیتی را اجرا کند. اشتباه است که تصور کنید می‌توانید همان کار را با یک دکمه و از طریق اینترنت انجام دهید.

 

سایر اشتباهات را در این فیلم دیدنی جستجو کنید.

 

 

 

توصیه می‌کنیم فیلم‌ها را ببینید بویژه 3 تیزر تبلیغاتی در این فیلم نیز جالب است. هم ایده‌های خوبی دارد که فعالان بیمه می‌توانند از آن استفاده کنند، و هم با تفنن و سرگرمی، آموزش بازاریابی و فروش بیمه را فرا می‌گیرند.

 

علاقه‌مندان برای خرید لوح فشرده "هر آنچه یک نمایندگی و بازاریاب بیمه باید بداند" می‌توانند با پرداخت 5 هزار تومان، این لوح فشرده را از فروشگاه انتشارات بازاریابی خریداری کنند.

 

تلفن: 51 و 66408271 - www.marketingshop.ir

 

 

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.