وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

22 مرداد

رنسانس نوآوری: نوآوری چه هست و چه نیست؟

 در سال 2010، موسسه مک‌کنزی پژوهشی را در زمینه نوآوری و تجاری‌سازی با حضور 2240 شرکت‌کننده انجام داد که نتایج جالبی را در بر داشت: 84 درصد از مدی...
admin لایک 0 دیدگاه
21 مرداد

مدیرعامل استارباکس از آموزه‌های پاندمی کرونا می‌گوید

 مدیرعامل استارباکس، کوین جانسون، اخیراً در یک گفتگوی وبیناری که توسط فدراسیون ملی خرده‌فروشان برگزار شده بود، به بررسی شرایط به وجود آمده به دلی...
admin لایک 0 دیدگاه
20 مرداد

نوآوری اکو چیست؟

 ترکیب مشکلات زیست‌محیطی با نابرابری‌های اجتماعی و چالش‌های رقابتی، نیاز به تغییر و احیای الگوهای تولید و رفتارهای اجتماعی را بیش از هر زمانی برج...
admin لایک 0 دیدگاه
19 مرداد

چگونه سرگرمی خود را به کاروکسب تبدیل کنیم؟

 احتمالاً شما نیز مانند اکثر افراد حداقل یک سرگرمی دارید که خارج از ساعتهای کاری به شما کمک کند تا تفریحی داشته باشید و اوقات خود را با آرامش سپر...
admin لایک 0 دیدگاه
16 مرداد

از فیزیک کوانتوم به سمت تفکر و برنامه‌ریزی کوانتوم

 در این مطلب به معرفی هفت نظریه‌ی فیزیکی می‌پردازیم که با الهام گرفتن از آن‌ها می‌توان به شیوه‌های تفکر جدیدی در رابطه با برنامه‌ریزی دست پیدا کر...
admin لایک 0 دیدگاه
15 مرداد

ده نوع نوآوری بر اساس مدل دابلین

 سالهاست که مدیران ارشد سازمانها نوآوری را برابر با توسعه محصولات جدید دانسته‌اند. اما خلق محصولات جدید تنها یک راه برای نوآور بودن است و جالب اس...
admin لایک 0 دیدگاه
14 مرداد

معرفی و نقد کتاب " مقدمه ای بر بازاریابی حسی "

  کتاب مقدمه‌ای بر بازاریابی حسی، اثر بِرتیل هولتِن (Bertil Hultén)، در سال 2020 توسط انتشارات سیج (SAGE) به چاپ رسیده است. این کتاب جذاب مش...
admin لایک 0 دیدگاه

چرا مدیران نسبت به دورکاری کارمندان خود بی‌اعتمادند؟

ویروس کرونا بسیاری از کار و کسب‌ها را وادار به اتخاذ سیاست دورکاری کرده است. این موضوع مدیران را با چالشِ جدید و دشوارِ اداره‌ی نیروی کارِ خود مواجه ک...
admin لایک 0 دیدگاه

معرفی و نقد کتاب "مدیریت شرکتهای استارت‌آپی در بازارهای نوظهور"

معرفی و نقد کتاب"مدیریت شرکتهای استارت‌آپی در بازارهای نوظهور"کتاب "مدیریت شرکتهای استارت‌آپی در بازارهای نوظهور: پویاشناسی رهبری و استراتژی‌های بازار...
admin لایک 0 دیدگاه

استعاره‌هایی که به سازمان زندگی می‌بخشند

 در دو دهه اخیر، نظریه‌پردازان سازمانی و پژوهشگران استراتژی، از انواع بسیار زیادی از استعاره‌ها برای توصیف سازمان‌های کاری و رویه‌ها و فرایندهای ...
admin لایک 0 دیدگاه
29 تیر

فیزیک کوانتومی در خدمت بازاریابی: تفکر کاتالیزوری و کلایدسکوپی

فیزیک کوانتومی عنوان می‌کند که یک نقطه مشاهده متفاوت منجر به جایگاهی متفاوت برای ذره نوری یا یک احتمال متفاوت می‌شود. این عبارت ممکن است یک گزاره کامل...
admin لایک 1 دیدگاه
26 تیر

5 دلیل که هوش هیجانی کلید موفقیت در آینده است

 احساسات انسانی یکی از قدرتمندترین نیروها روی کره زمین است که هیچ چیز نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. به همین دلیل است که در سازمانها، امروزه هوش هیج...
admin لایک 0 دیدگاه
24 تیر

خرید اجتماعی چیست؟

 خرید اجتماعی روشی از تجارت الکترونیک است که در آن یک خریدار به همراه دوستان خود که از طریق شبکه‌های اجتماعی با آنها در ارتباط است، اقدام به خرید...
admin لایک 0 دیدگاه
22 تیر

چهار دام در نوآوری معکوس و راه‌حل‌ غلبه بر آن‌ها

 نوآوری معکوس یا نوآوری به سمت بالا، نوعی از نوآوری است که در آن شرکتهای کشورهای صنعتی محصولات یا خدمات خود را در کشورهای در حال توسعه طراحی و پس...
admin لایک 0 دیدگاه
21 تیر

برند فرقه‌ای چیست؟

منظور از برندینگ فرقه‌ای، علم و هنر خلق تجربه‌های انسانی است که هدف از آنها به وجود آوردن حس تعلق است. این نوع برندینگ می‌تواند آنقدر کارآمد باشد که م...
admin لایک 0 دیدگاه
19 تیر

مدیریت کاروکسب به روش وودی آلن

در کتابها و سخنرانی‌هایم همواره بر این مسئله تاکید کرده‌ام که ذهن یادگیرنده باید در پدیده‌های مختلف به دنبال نکاتی بگردد که بتواند از آنها برای رسیدن ...
admin لایک 0 دیدگاه

کدام مهارتهای مدیریت کار و کسب مهم‌تر از گذشته شده‌اند؟

کدام مهارتهای مدیریت کسب و کار مهم‌تر از گذشته شده‌اند؟شرایط ویژه فضای کسب و کار که در چند ماه گذشته به وجود آمده، وضعیت کاملاً جدیدی را برای مدیران س...
admin لایک 0 دیدگاه
10 تیر

لزوم تجدید نظر در روش‌های سنتی استخدام

به عنوان مشاور شرکتهای مختلف به صورت مستقیم و غیرمستقیم در فرایند جذب و استخدام نیروها در بخش‌های گوناگون مشارکت داشته‌ام. با اینکه چند دهه از تجربیات...
admin لایک 0 دیدگاه
09 تیر

اثر بومرنگ و بازگشت کارمندان قبلی

اثر بومرنگ که از آن با عنوان عمل وارونه نیز نام برده می‌شود، در بحث مدیریت کارکنان به راهبرد یک شرکت در بازگرداندن نیروهایی که سازمان را ترک کرده‌اند،...
admin لایک 0 دیدگاه
07 تیر

چگونه کارمندان شایسته خود را نابود کنیم؟

مدیریت منابع انسانی شایسته یکی از حساس‌ترین بخش‌های مدیریت یک کاروکسب است. مدیریت درست بر این دسته از نیروها می‌تواند علاوه بر بالا بردن عملکرد شخصی ه...
admin لایک 0 دیدگاه