وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

پادکست بازاریابی ایران با 10 موضوع کاربردی برای جوانان ایرانی در بازار ایران

1- ویژگی انسان‌های فرصت‌یاب

ویژگی انسان‌های فرصت‌یاب، این است که انسان‌های "ناراضی مثبت" هستند. این انسان‌های ناراضی مثبت هستند که جهان را می‌سازند.

 

کسانی که به وضع موجود خودشان بسنده می‌کنند، خودشان "نقطه توقف" را ایجاد می‌کنند. ناراضی‌های مثبت کسانی هستند که هرگز کوتاه نمی‌آیند، وبه "عالی" می‌اندیشند.

 

دومین ویژگی انسان‌های فرصت‌یاب این است که دانش دوست و دانش‌یاب هستند. لحظه‌ای از "یادگیری" غافل نمی‌شوند. یادگیری، نهایت ندارد.

 

سایر ویژگی‌های انسان‌های فرصت‌یاب را در پادکست بازاریابی ایران با همین عنوان بشنوید. گفتنی آنکه کتاب تکنیک‌های فرصت‌یابی در بازاریابی و فروش اثر اینجانب، (پرویز درگی) نیز در این باره صحبت شده است.

 

2- ویژگی‌های افراد موفق

 

توصیه من به جوانان ایرانی است که زندگی‌نامه افراد موفق را بخوانند. کسانی که در کار، تولید، سیاست به درجات عالی رسیده‌اند، چه افراد موفق ایرانی و چه افراد موفق خارجی.

 

آیا دوست دارید ویژگی افراد موفق را بدانید؟ حاصل مطالعات‌ام بدانجا رسید که 6 ویژگی را برای انسان‌های موفق می‌توان برشمرد: 1) هدف‌گرایی، 2) مسأله‌گرایی، 3 و.....

 

درباره این ویژگی به تفصیل صحبت کرده‌ام که در پادکست بازاریابی ایران بشنوید.

 

3-   سندرم آپولو

 

سندرم یعنی اختلال و سندرم آپولو از اختلالی می‌گوید که افراد گاه جو گیر می‌شوند و کوشش دیگران را به خود نسبت می‌دهند. داستان از این قرار است که در پایگاه فضانوردان، مستخدمی بود که .... بقیه داستان را بهتر است در پادکست بازاریابی ایران بشنوید

 

4-  راهکارهای موفقیت

 

بسیاری از جوانان می‌پرسند که "من می‌خواهم انسان موفقی شوم" چه کار باید انجام دهم. خوشبختانه کتاب‌های بسیار زیادی درایران داریم. در این برنامه از فرمول موفقیت صحبت کردم. آیا دوست دارید این فرمول را بدانید. البته پس از آن باید، فرمول را به کار بندید تا به موفقیت دست یابید

 

5-  راهکارهای بالا بردن هوش هیجانی

 

هوش هیجانی یعنی توانایی مدیریت کردن هیجان خود و دیگران. اولین شاخصه برای افزایش هوش هیجانی چیست؟ افزایش پایداری و ثبات. اگر جوانی کوشا باشد، بهتر است این کوشش به صورت مستمر و پایدار تداوم یابد. در غیر این‌صورت، با خستگی دست از تلاش کشیدن، ما را به جایی نمی‌رساند.

 

4 ویژگی دیگر را در این برنامه نام بردم که برای افزایش هوش هیجانی سودمند است. آیا این ویژگی‌ها را می‌دانید؟ به پادکست بازاریابی ایران مراجعه کنید.

 

6-  هوش مدیریتی

 

هوش مدیریتی (MQ) حاصل بهره هوش (IQ)+ هوش هیجانی (EQ)+ هوش سیاسی یا هوش موقعیتی (PQ) است.

 

درباره این فرمول باید گفت: هوش مدیریتی ترکیبی است از هوش موقعیتی+ هوش هیجانی + هوش به معنای مصطلح. توصیه می‌کنم حتماً پادکست بازاریابی ایران را در این باره بشنوید تا بیش از پیش درباره هوش مدیریتی بدانید.

 

7-  همدلی

 

همدلی چیست؟ واژه سمپاتی (sympaty) را به همدردی ترجمه کرده‌اند. منظور چیست؟ اگر فردی به دلیلی در سوگ عزیزی نشسته است، در فرهنگ ایرانی به سراغش می‌رویم و می‌گوئیم ما را در غم خودشریک بدانید.

 

اما همدلی فراتر از همدردی است. بدون تردید، کاربرد تکنیک در رفتارها بویژه کسب و کار فوق‌العاده سودمند است. با اجرای این تکنیک بسیاری از موضوعات کاملاً دگرگون خواهد شد و مسیر درست و تعالی خویش را در پی خواهد گرفت. آیا دوست دارید بدانید چگونه این تکنیک تا این حد بر کسب و کارها و زندگی ما اثرگذار است؟ بهتر است به پادکست بازاریابی ایران مراجعه کنید.

 

8-  جهش قورباغه‌ای

 

"جهش قورباغه‌ای" واژه تازه‌ای است در مدیریت. این واژه را از کتاب "مدیریت انتظارات مشتریان" برگرفته‌ام. خوشبختانه این کتاب در ایران ترجمه شده واز سوی انتشارات بازاریابی چاپ و توزیع شده است. "جهش قورباغه‌ای" به ما می‌آموزد که "مدیریت هزینه" داشته باشید اما فراموش نکنید که تنها با سرمایه‌گذاری‌های مناسب است که به سودهای بیشتر دست می‌یابید. توضیح بیشتر را در پادکست بازاریابی ایران جستجو کنید

 

9-  فرهنگ انتقاد

 

انسان‌ها را می‌توان به دو دسته طبقه‌بندی کرد: 1) انسان‌های نق‌زن و 2) انسان‌های منتقد. بین این دو دسته انسان‌ها تفاوت از زمین تا آسمان است.

 

انسان‌های منتقد ویژگی‌های کاملاً مشخصی دارند از جمله آنکه به هنگام انتقاد، از حیطه ادب خارج نمی‌شوند. آیا از سایر ویژگی‌های این افراد آگاهید؟ در این باره به پادکست بازاریابی مراجعه کنید

 

10-  خودکارآمدی

 

"خودکارآمدی" واژه‌ای است از یک روان شناس برجسته به نام بندورا. بندورا خودش زندگی فوق‌العاده عجیبی دارد. درباره او همین بس که در کنار طردشدگان اجتماع نظیر فراریان، مجرمان، افراد فراری از قانون در محیط بسیار سرد آلاسکا اوان جوانی در حال کار سخت نصب ریل قطار بوده است، و هم اوست که در زمره 4 روانشناس برتر دنیا شناخته شده و مفتخر به جوایز می‌شود.

 

زندگی این روانشناس برجسته نشان می‌دهد که افراد می‌توانند با کسب خودکارآمدی به درجات بالای اجتماعی نائل شوند. خودکارآمدی چیست؟ پاسخ این پرسش را در پادکست بازاریابی ایران بشنوید. آنها که علاقه‌مندند می‌توانند پادکست بازاریابی ایران را دانلود کنند و در زمان‌های مناسب بویژه در هنگام رانندگی گوش کنند.

 

 

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.