وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چاپ سوم کتاب "بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش بازار ایران" منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

چاپ سوم کتاب "بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش بازار ایران" منتشر شد

پیشگفتار چاپ سوم:

خدمت اهالي شريف بازاريابي ايران با پتانسيل، عرض ادب و احترام مي‌كنم. خوشحالم كه كتاب بازاريابي و فروش تلفني در طي سه سال گذشته با فروش 6600 نسخه‌اي‌ ‌روبه‌رو شد و به چاپ سوم رسيد. نقش و اهميت بازاريابي و فروش تلفني در دنياي پرترافيك و پرهزينه‌ي زندگي ما، از جايگاه بالاتري نسبت به قبل برخوردار شده است.‌

 

در كتاب، مزاياي اين شيوه‌ي ارتباطي آورده شده است و در طي آموزشهاي متعدد در ‌TMBA‌ و ساير مؤسسات و مراكز آموزشي و بنگاههاي اقتصادي، اين مبحث زيبا و كاربردي تدريس شده و با استقبال بسيار خوب همراهان روبه‌رو شده است. نكته‌اي كه مي‌خواهم تأكيد كنم اين است كه مديران بازاريابي و فروش در ابتدا وظيفه دارند در انتخاب افراد دقت زيادي داشته باشند. حتماً نيروهايي را براي اين شغل انتخاب كنيد كه علاوه بر سعه‌ي صدر بالا از توان ارتباطي و خصوصاً صداي خوبي برخوردار باشند. همان‌طور كه مي‌دانيم، صدا تنها ابزار بازارياب و فروشنده‌ي تلفني است و در نزد مشتري تنها صداي او است كه بايد به جاي ساير ابزارهايي كه در بازاريابي و فروش حضوري وجود دارند، عمل كند. ولي متأسفانه نقش و جايگاه صدا كه بر حس شنوايي مخاطب تأثير مي‌گذارد، در فرايند خريد و تصميم‌گيري نسبتاً فراموش شده است.‌

 

جالب است بدانيم، اولين حسي كه در نمو جنين تكامل مي‌يابد، حس شنوايي است. جنين مي‌تواند صداها را بعد از هفته‌ي بيست‌وچهارم بشنود و متعاقب آن حس بينايي تكامل مي‌يابد. همچنين آخرين حسي كه انسان در لحظه‌ي مرگ از دست مي‌دهد، حس شنوايي است.‌

 

حال به دستاورد دكتر آلبرت بغوسيان توجه كنيد كه مي‌گويد:" در يك ارتباط حضوري، حركات و زبان بدن %55 نقش دارند ولي كلمات %7 و نحوه‌ي اداي كلمات يا همان زبان لحن، %38 نقش دارند" ولي در ارتباطات تلفني آن بخش مهم پنجاه‌وپنج درصدي زبان بدن را نداريم و فقط بايد با %45 باقيمانده، مشتري را جذب كنيم، متقاعد كنيم، و به هدفهاي بازاريابي و فروش تلفني دست يابيم.‌

 

پس از جذب نيروي شايسته با تكيه بر صداي زيبا و دلنشين و قدرت ارتباطات، كار ديگري كه مديران بايد بكنند اين است كه فضاي شاد و مناسبي براي نيروها ايجاد كنند. نشاندن اين نيروها در زيرزمين تاريك به اين دليل كه مشتري آنها را نمي‌بيند، درست نيست؛ چون خودشان كه خودشان را مي‌بينند و بايد قبول كنيم كه روح و روان آنها در چنين جايي شاداب نخواهد بود و قطعاً صداي انسان منعكس‌كننده‌ي حالات روحي و رواني او است.‌

 

به نيروها اجازه دهيد هر يك ساعت به مدت پنج دقيقه از پشت ميزشان بلند شوند، قدمي بزنند، نوشيدني بنوشند و رفع خستگي كنند و سپس به كارشان ادامه دهند. فراموش نكنيم توجه صِرف به كارآيي، ما را به سرمنزل مقصود نمي‌رساند. به بهره‌وري به معناي انجام درست كار درست بينديشيد و فضاي آن را براي همكاران بازارياب و فروشنده‌ي تلفني خود فراهم سازيد.‌

 

حتماً به آموزشهاي بدو خدمت و حين خدمت همكاران اين پست توجه ويژه داشته باشيد، و با سرمايه‌گذاري روي دانايي آنها، بهره‌مندي بيشتري براي سازمان خويش فراهم سازيد.‌

 

تقاضا مي‌كنم اين توصيه‌ها را به همراه ساير نكات كه در كتاب آمده است، جدي بگيريد. اميدوارم همه‌ي عزيزان، عالم عامل عاشق باشند.‌

 

در پايان لازم مي‌دانم از زحمات گرانقدر همسر مهربان و داناي خودم، سركار خانم دكتر منفرد و لطف فرزندان عزيزم فاطمه و حسين كه فرصت فعاليت بيشتر در خانواده‌ي ‌TMBA‌ را با صبر و بردباري خويش مهيا مي‌سازند، تشكر و قدرداني كنم و همچنين از همراهي و همكاري بي‌نظير اعضاي خانواده‌ي ‌TMBA‌ و انتشارات بازاريابي، خصوصاً مدير توانا و كوشاي آن جناب آقاي احمد آخوندي و همچنين آقاي محسن جاويدمؤيد سپاسگزاري كنم.‌

 

گر بخواهيد در اين يكدم عمر

 

نيك جوياي حقايق باشيد

 

و به چشم همه نيكان جهان

 

بس برازنده و لايق باشيد

 

هدفي ناب بيابيد و در راه وصال

 

عالم عامل عاشق باشيد

 

 

 

سبز باشيد

 

پرويز درگي

 

تابستان 1391‌

 

شایان ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه انتشارات بازاریابی واقع در خیابان انقلاب، روبه‌روی دانشگاه تهران، ابتدای خیابان ۱۲ فروردین، پاساژ کتاب فروردین، تهیه کنند و یا از طریق تماس با تلفنهای ۷۱ و ۶۶۴۰۸۲۵۱(۰۲۱) سفارش خود را اعلام کنند.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.