وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

رفتارشناسی مشتریان فروشگاه به زبان ساده

رواشناسی و شناخت رفتار مصرف‌کنندگان مقدمه‌ای برای فروش است و مسیر آن را هموار می‌سازد. شناخت توقعات، سلیقه‌ها، و نیازهای مشتریان و هم‌چنین درک عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر بر تصمیم‌گیری در کانون توجه علم رفتارشناسی قرار دارد. پیش‌بینی رفتارهای مرتبط با خرید می‌تواند سرآغاز ساخت و ارائه بهینه محصولات و در نتیجه افزایش میزان فروش و میزان رضایت مصرف‌کننده باشد. آنچه مسلم است این است که همگی ما به نوعی مصرف‌کننده هستیم چرا که برمبنای نظمی خاص پوشاک، خوراک، مسکن، تحصیل، ایده و بسیاری خدمات و محصولات دیگر را به صورت روزمره مصرف می‌کنیم. لذا شناخت رفتار مصرف‌کننده عاملی مهم در رونق یافتن و یا رکود فعالیت‌های تجاری است.
حال چه عواملی بر تصمیم به خرید تاثیر می‌گذارد؟ پاسخ به این سؤال را می‌توانید در نمودارهای زیر مشاهده کنید.نمودارهای زیر حاصل تحقیقات فراوان انجام گرفته بر روی مصرف‌کنندگان سراسر جهان هستند.

 

 


 10 عامل از مهمترین عوامل تاثیرگذار در تصمیم به خرید
مدنظر قرار دادن موارد ده‌گانه ذیل می‌تواند به ما در طراحی درست یک تجربه خرید در فروشگاه کمک کند.
 

 

مهمترین ویژگی‌های فروشگاه نزد مشتری
یک فروشگاه موفق دارای مجموعه‌ای از عوامل موفقیت است. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که قیمت رقابتی در کنار کیفیت مناسب مهم‌ترین عامل برجسته بودن یک فروشگاه در ذهن مشتری به شمار می‌رود.
توجه به این موارد از اهمیت وافری برخوردار است، چرا که نتایج پژوهش‌های صورت گرفته حاکی از آن است که مصرف‌کنندگان امروزی بخش زیادی از تصیمات خود را به صورت تکانشی و در داخل فروشگاه می‌گیرند.
 

 

 

اینترنت چگونه بر فرآیند خرید تاثیر می‌گذارد؟
 ویژگی‌های دنیای کنونی موجب شده تا روزانه به خیل کاربرانی که مایل به خرید کردن از فروشگاه‌ها، اینترنتی هستند افزوده شود. اینترنت ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است و کاربران می‌توانند از شبکه جهانی به عنوان منبعی غنی جهت کسب اطلاعات و مرور نظرات کاربران در مورد محصولات مدنظر خود بهره ببرند

 

تاثیر شبکه ارتباطات  در رفتار خرید
 


مراقب اجناس بی‌کیفیت و برچسب‌های محصولات فروشی خود باشید

 


منبع اصلی: mycustomer.com

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.