وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

7 روش استراتژیک برای افزایش ماندگاری کارکنان در حالی که هزینه ها کاهش می یابد. 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

7 روش استراتژیک برای افزایش ماندگاری کارکنان در حالی که هزینه ها کاهش می یابد.

صاحبان کار و کسب به ویژه کار و کسب های کوچک، همیشه به دنبال متدهایی برای کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری نهایی شان هستند، حتی اگر در خلاف جهت هم باشند. صرف کمی زمان و هزینه برای حفظ بهترین کارکنانتان، یکی از متدهایی است که می تواند منجر به دستیابی به این مهم شود. از این موضوع این گونه برداشت می شود که کارکنانی که کارشان را دوست دارند، هزینه های استخدام را کاهش می دهند، البته کارکنان شاد، وفاداری مشتریان و سودآوری نهایی را افزایش می دهند.
اگر کار و کسب شما هیچ بازدهی ندارد، باید زمان زیادی را صرف استخدام یک فرد مناسب کنید. متخصصان هزینه های جایگزینی را بین 150 تا200 درصد حقوق یک کارمند تخمین می زنند.
فاکتور دیگری که موجب افزایش هزینه ها می شود، یافتن شخصی با مهارت های مورد نیاز است. یک کار و کسب کوچک معمولی با کمتر از 200نفر پرسنل، قبل از اینکه فرد مناسبی برای یک شغل پیدا کند به طور متوسط 86 متقاضی را بررسی می کند. یکی از صاحبان کافی شاپ Bay Area می گوید برای یک شهر به طور میانگین بیش از 35000 دلار صرف استخدام و آموزش یک نیروی کار جدید می شود.
چگونه می توانید کارکنانتان را مطمئن سازید که در کار و کسب سرمایه گذاری کرده اند؟ اطمینان دهید که ماندگاری کارکنان فقط به شما کمک نمیکند، در این حالت هزینه های دیگر کاهش می یابد.
یک جو تیمی ایجاد کنید: مهمانی ها و گردش های بیرون شهر می تواند روحیه کارکنان را بالا ببرد، کارکنان شاد نسبت به دیگران 12 درصد سازنده تر هستند. همچنین این افراد می توانند کارکنان را تشویق کنند تا ارتباط بهتری با دیگران برقرار کنند و با فرآیند کار و کسب احساس راحتی بیشتری کنند. ارسال هفتگی یا ماهانه یادداشت های کارکنان به آنها نقاط عطف و موفقیت ها را متذکر می شود و به افراد شما کمک می کند تا درک کنند که کار سخت آنها به رسمیت شناخته شده است.
مأموریت خودتان را تشخیص دهید: تحقیقات نشان می دهد کار و کسب های اخلاقی که مأموریت هایی اجتماعی و با تأثیرات قوی دارند، پایدارتر هستند. آنها می توانند منابع مالی بیشتری ایجاد کنند و از سوی مشتریان ارجح تر هستند، همچنین کارمندان وفادار تر را جذب می کنند.
از سلامت کارکنانتان مراقبت کنید: گردون کوشینک، صاحب امتیاز مراکز بهداشتی در سیاتل می گوید اگر پیش از این به سلامت کارکنان توجه نداشته اید، اکنون باید مراقبت های بهداشتی را در کانون توجهتان قرار دهید.
تقسیم سود
پیشنهاد در نظر گرفتن یک سهم سود برای مدیران و کارکنان باسابقه می تواند به حفظ بهترین افرادتان در شرکت کمک کند. وجوه نقد این پیام را منتقل می کند که شما مراقب کارکنان هستید و این موضوع تبدیل به دلیلی می شود که کارکنان تحریک شوند تا به موفقیت شرکت کمک کنند.
اتوماسیون برخی امور
کار و کسب های مختلف، فرآیندهای مختلفی دارند که می تواند به صورت خودکار به کارکنان کمک کند، خطای انسانی را کاهش دهد و منابع مالی را حفظ کند. اتوماتیک کردن بعضی فرآیندها به طور متوسط می تواند 12 ساعت برای هر کارمند در یک ماه زمان صرفه جویی کند.
مزایای آموزشی
هیچ کس از روز اول کامل نیست. بهترین مدیران می دانند که افراد به خاطر پتانسیل شان استخدام می شوند و سپس انرژی خود را صرف آموزش آنها می کنند. صاحبان کار و کسب های کوچک می توانند با آموزش کارکنان کم تجربه در حقوق و دستمزد صرفه جویی کنند. چرا که اینگونه نیاز به جذب نیروهای جدید و هزینه های پیرو ان کاهش خواهد یافت.
انسان بودن
به صورت هفتگی با کارکنانتان بنشینید تا این شانس برای آنها فراهم شود که رابطه ای صمیمی با شما داشته باشند و توجه شان بر روی اهداف متمرکز شود نه شکایت ها.
به یاد داشته باشید که تمام این نکات ممکن است زمان و هزینه صرف کند اما کارکنان شما را شاد و خوشحال نگه می دارد که در طولانی مدت به تقویت و رشد کار و کسب شما و نهادینه سازی شادی بهره ور کمک خواهد کرد.

سبز باشید

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.