وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

به ریو 2016 خوش آمدید؛ برترین نقل‌قولهای انگیزشی از برترین ورزشکاران المپیکی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

به ریو 2016 خوش آمدید؛ برترین نقل‌قولهای انگیزشی از برترین ورزشکاران المپیکی

بر اساس یک داستان، هرکول که در اساطیر یونانی نیمه خدا بود مراسم المپیک را جهت تجلیل از فتوحات بی‌نظیرش بوجود آورد. بر اساس افسانه‌های دیگر زئوس و کرونوس، دو خدای یونان باستان، با یکدیگر بر سر فرمانروایی المپیا به جدال برخاستند که نهایتاً زئوس به پیروزی نائل آمد. بر اساس این داستان مسابقات المپیک یادبود این پیروزی است. اما فارغ از اختلافات تاریخی آنچه مسلم است، بازیهای المپیک در ابتدا یک جشن مذهبی بود که برای ادای احترام به زئوس (پادشاه خدایان یونان) در صحن مربوط به او برگزار می‌شد. این مسابقات هر چهار سال یک بار و از سال ۷۷۶ قبل از میلاد در المپیا که محل صحن زئوس بود برگزار می‌شد.

اما  المپیک در دوران مدرن سرآغاز دیگری دارد. یک باستان‌شناس آلمانی به نام «کورتیوس» در دل تپه‌های خاموش «المپیا» به کاوش پرداخت، و آثار شگفتی را کشف کرد. فکر احیای این بازیها با این اکتشاف قوت گرفت و با هزاران دشواری؛ مردی شریف، انسان دوست و دانشمند بنام «پی‌یر بارون دوکوبرتن» فرانسوی به کمک دوستان خود در سال ۱۸۸۹ در پاریس همایشی تشکیل داد و اساس بازیهای جدید المپیک را پی نهاد. بازیهای المپیک با الهام ازاین نام و این دورهای قهرمانی بوجود آمد.المپیک  رسماً از سال۱۸۹۶ بود که درآتن انجام گرفت وپس از آن هر چهارسال یک بار در نقاط مختلف جهان انجام گرفته‌است. و فقط سه دوره به دلیل جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم انجام نپذیرفت. در حال حاضر ۲۰۳ کشور از جمله ایران در رقابتهای المپیک شرکت می‌کنند. این رقم از ۱۹۳ کشوری که سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته بیشتر است. کمیته بین‌المللی المپیک بر خلاف دیگر سازمانهای بین‌المللی به کشورهایی که دارای استقلال سیاسی نیستند نیز اجازه شرکت در رقابتهای المپیک را می‌دهد.

با وجود تمامی حاشیه‌ها، المپیک ریو حالا آغاز به کار کرده و جمع برترین ورزشکاران و نوابغ ورزشی دنیا جمع شده است. حاشیه‌هایی پررنگ‌تر از متن که دامان کشورمان را نیز گرفت. با این وجود حتی لباس فرم کاروان ایران برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک به ریو رسید تا تمام نگرانی ها بابت تاخیر و حاشیه های دیگر به پایان برسد.

در ادامه چند نقل قول الهام‌بخش و انگیزشی را میخوانیم تا شما هم در حال و هوای مدال‌های خوشرنگ طلا قرار بگیرید؛ هرچند همه ما نمیتوانیم در جایگاه ورزشکاران المپیکی قرار بگیریم اما میتوانیم از نقشه راه موفقیت ایشان الگوبرداری کنیم:

 1 - شناگر مایکل فلپس در مصاحبه با دیلی میل

«برای هیچ چیز محدودیت قائل نشوید. هرچه بیشتر رویاپردازی کنید، بیشتر پیش‌میروید.»

فلپس پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک است که حالا بعد از خداحافظی تصمیم گرفته به مسابقات برگردد و در المپیک ریو شرکت کند. او در 4 المپیک قبلی 22 مدال گرفته که 18 تای آن طلا بوده است، اما بعد از المپیک لندن تصمیم به خداحافظی گرفت. فلپس بعد از آن در زندگی شخصی‌اش روزهای سختی را گذراند ولی حالا توانسته به کمک قدرت رویا و اراده پولادین خود به میادین پرافتخار بازگردد.

 2 - ژیمناست گبی داگلاس در مصاحبه با nbc

«روزهای سخت بهترین ایام هستند چرا که در این روزهاست که قهرمانان ساخته میشوند».

گبی داگلاس 16 ساله و برنده مدال طلای المپیک لندن 2012 در رشته ژیمناستیک، روزهای سختی را به دلیل رنگین‌پوست بودن گذرانده است. خانم داگلاس به عنوان اولین خانم سیاهپوست برنده مدال طلای المپیک در رقابتهای ژیمناستیک المپیک لندن نام خود را در تاریخ المپیک جاودانه ساخت.

 3 - بازیکن والیبال ساحلی میستی می-ترینور در مصاحبه با CNN

« چه روی سکو برویم و چه نرویم، چیزی که من به آن افتخار می‌کنم این است که ما شانه به شانه یکدیگر باقی ماندیم».

والیبال یکی از ورزشهای کاملا گروهی است و عجیب نیست که ترینور با این اعتقاد توانسته یکی از مهره‌های طلایی المپیک ریو باشد.

 4 - شناگر رایان لوچت در مصاحبه با سایت teensonsport

«برخیز و مخور غم جهان گذران. بنشین و دمی به شادمانی گذران»

لوچت در بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ میلادی در مسابقات بازی‌های المپیک تابستانی در مجموع ۱۱ مدال، شامل ۵ مدال طلا ، ۳ نقره و ۳ برنز را کسب کرد. شاید مهم‌ترین ویژگی رفتاری لوچت توانایی او در برقراری توازن میان کفه زندگی و حرفه تخصصی باشد.

 5 - هرب بروکس مربی تیم هاکی روی یخ مردان آمریکا در المپیک 1980 خطاب به بازیکنان خود

«شما به دنیا آمدید تا بازیکن باشید. شما از اول قرار بود که اینجا باشید. این لحظه از آن شماست.»

«معجزه» «Miracle» فیلمی برگرفته از داستان زندگی بروکس است. این فیلم یکی از بهترین داستان‌های ورزشی که تاکنون به پرده سینما راه پیدا کره است. «معجزه» داستان واقعی هرب بروکس بازیکن سابق و مربی تیم ملی هاکی آمریکاست که در بازی‌های المپیک 1980 هدایت این تیم را به عهده گرفت و با شکست دادن تیم به ظاهر شکست‌ناپذیر شوروی سابق به مدال طلا دست پیدا کرد.

 6 - بابی نایت مربی تیم بسکتبال مردان آمریکا در المپیک 1984

« تنها خواستن و داشتن اراده، کلید اصلی برای برنده شدن نیست. همه آن را دارند. اراده داشتن جهت کسب آمادگی برای پیروزی است که اهمیت دارد.»

بابی نایت مرد پرهیاهو و جنجالی میادین ورزشی است. او دونالد ترامپ دنیای ورزش است. با این حال هیچ کس نمیتواند موفقیت‌های ورزشی بابی خشن را نادیده بگیرد.

 7 - لری براون مربی تیم بسکتبال مردان آمریکا در المپیک 2004

« اگر می‌خواهید با خودتان در صلح و آرامش زندگی کنید. باید کاری در زندگی خود انجام دهید که شرافتمندانه باشد و نه بزدلانه »

 8 - مری لو ریتون برنده مدال طلای ژیمناستیک رقابتهای المپیک 1984

«هر یک از ما آتشی در قلب خود داریم که به امیدی برافروخته است، هدف ما در زندگی یافتن این آتش و فروزان نگاه‌داشتن آن است»

منبع :

http://www.ibtimes.com/best-olympic-quotes-2016-7-motivational-sayings-olympians-summer-games-brazil-2396120

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.