وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

روز بیمه و توجه جدی‌تر به بازاریابی خدمات بیمه 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

روز بیمه و توجه جدی‌تر به بازاریابی خدمات بیمه



2-نیاز به افزایش کیفیت خدمات بیمه

سالها است خردورزان از "مردم سالاری مصرف کننده" ، یا" افزایش حقوق شهروندی"، صحبت می‌کنند. تاکید آنان برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که باید انتظارات مشتری و یا انتظارات جامعه را پاسخگو باشند. دلیل حضور این شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز پاسخگویی به همین انتظارات است. در غیر این صورت ، ماهیت وجودی سازمان‌ها زیر سؤال می‌رود.

 

مشتریان به جهت ارتباطات رو به گسترش و اطلاعات در دسترس هر روز سطح توقع‌شان افزایش می‌یابد. فعالان بیمه با تحقیقات بازاریابی و درک این انتظارات می‌توانند کیفیت خدمات بیمه را با اهتمام در خور شایسته ارتقاء بخشند. هر روز در کسب‌وکار صنعت بیمه کشورمان شاهد این رشد هستیم ولی به نظر می‌رسد سرعت رشد کمی بیشتر از سرعت رشد کیفی بیمه باشد. همان‌طور که شاهد هستیم در طی سالهای اخیر با سرعت بسیار زیادی در کنار صنعت بانکداری و تعدد بی سابقه بانکهای مختلف، صنعت بیمه نیز به تبعیت از نظام بانکی با سرعت گسترش کمی داشته است و تعداد شرکت‌های بیمه‌ای بسیار زیاد شده‌اند. ولی نکته نگران کننده این است اگر این بیمه‌ها به تمایز نیندیشند و برای مشتری تفاوت نکند که بیمه‌اش را از کجا بخرد آنگاه رقابت در صنعت بیمه به رقابت قیمتی تبدیل شده و به‌جای رقابت در کیفیت عمدتاً فروشندگان بیمه با گذشتن از سود قانونی خودشان و امتیازات قیمتی سعی در جذب مشتریان یکدیگر دارند. این موضوع جای نگرانی بسیار دارد و لازم است بزرگان صنعت بیمه کشور با خرد جمعی در این خصوص تدبیر کنند و بدانند که رقابت قیمتی جنگی خانمانسوز است.


3- نیاز به سرمایه‌گذاری دانشی در صنعت بیمه:

در سالهای گذشته کنفرانس‌های متعددی در حوزه بازاریابی بیمه در کشور برگزار شده است و همچنین اکثر شرکت‌های بیمه‌ای در خصوص جدب و آموزش فروشندگان بیمه اقدام کرده‌‌اند . اما نکته اساسی این است که نباید نگاه هزینه‌یابی در این آموزش‌ها داشته باشیم و با ارزان تمام کردن آموزش دل به این خوش کنبم که مثلاً در سال گذشته چند روز سمینار آموزش بازاریابی بیمه داشته‌ایم بلکه، با حاکم کردن نگرش درآمدزایی و با ارتقای کیفیت آموزش‌ها به این بپردازیم که نقش و تأثیر این اقدامات در ارتقای بینش و دانش خودمان وهمکارانمان چقدر بوده است.

 

شاهد هستیم که عطش آموزش بازاریابی و فروش در سطح بدنه صنعت بیمه بسیار بالا است، پس با شناخت صحیح‌تر و پاسخ شایسته‌تر این عطش را در مسیر مناسب به‌کار بگیریم.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.