وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

داستان سرایی برند 20 آبان
admin لایک 0 دیدگاه

داستان سرایی برند

فضای کسب و کارامروزی متاثر از توسعه فناوری با محوریت اینترنت و شبکه های مجازی  چهره سنتی ساختارهای اجتماعی و عرصه کسب و کار و تجارت را با شتاب بیشتری دگرگون  و متحول میسازد

در چنین شرایطی شرکتهای فاقد استراتژیهای لازم و منطبق بر هارمونی تغییرات حاکم بر فضای کسب و کار نهایتا همچون کشتیهای شکسته در ساحل ورشکستگیها به گل می نشینند

داستان سرایی برند یک روش بازاریابی است که در ان برای جذب مخاطبان و افزایش فروش داستانهای جذاب و قابل تعامل در مورد برند  و محصولات ان ساخته می شود  این داستانها به صورت نقل قول تصویر ویدئو یا هر رسانه ی دیگری که مناسب باشد به مخاطبان منتقل می شود

داستانسرایی برند عمل اتصال دادن برند شما به مشتریانتان است.که از طریق یک روایت احساسی وبا تمرکز برایجاد حالت همدلی به واسطه پیوند دادن هر انچه برند شما برای ارزشهایی که که برای مشتریانتان حائز اهمیت است به اشتراک میگذارید

کلید داستانسرایی های جذاب برای هر برندی ایجاد حالت احساسی با مخاطبان ان برند خواهد بود

همدلی باعث ایجاد ارتباط احساسی بین صاحبان برند و مخاطبان هدف یا همان مصرف کنندگان میشود. این ارتباط احساسی همان چیزی است که داستانهای برند را بسیار قدرتمند میکند.

انسانها در داستانسرایی استعداد دارند.ذهن انسان مانند یک موتور است اما از نوع زیستی ان که به واسطه ی تکامل برای خلق داستانها و همچنین شنیدن و تحت تاثیر قرارگرفتن داستان طراحی شده استئ

محققان کشف کرده اند  که اگر فردی یک حالت فیزیکی را تجربه کند یا در حال تماشای فیلمی باشد که شخصیت اصلی مشابه ان تجربه را داشته باشد همان قسمتهای مغز روشن میشود

داستانها به بازاریابان کمک میکند تا با ادغام کردن پیامهای بازاریابی باهم ارتباط ایجاد کنند به این صورت که واکنشهای احساسی را در مخاطب خود برانگیزد به افراد کمک کند که انچه را که اموخته اند به خاطر بسپارند و انهارا برای تصمیم گیری های صحیح و مناسب برند ترغیب کنند.

قبل از اینکه به بازاریابی فکر کنید این مراحل داستان را در نظر بگیرید : مقدمه ،چالش،و راه حل

اگر میخواهید داستانهای تاثیرگذار را برای مخاطب خود نقل کنید،الزامی است که ویژگیهای کلیدی داستانسرایی و هریک از این مراحل رادر داستان خود جای دهید.

به دلیل تجربه ایینه ای احساسی مخاطب دائما در نظردارد که چگونه با هر موقعیتی برخورد کند و چالش را حل کند زیرا شخصیت اصلی سعی میکند بر موانعی که با ان روبرو هستند غلبه کند همانطور کخه انها سعی می کنند بفهمند داستان چگونه به پایان میرسد ذهن مخاطب منحرف می شود

همین درگیر شدن در داستان همان چیزی است که چنین ارتباط محکمی را بین داستان نویس و مخاطب ایجاد میکند،مشتریان با داستانهای بازاریابی درباره شرکت محصول یا خدمات شما جذب میشوند اگر ارتباطی درست برقرار کنید پایدار خواهد بود و مخاطبان هدف شمارا هرزمان که نیاز مشابهی داشته باشند به سمت محصولات و خدمات شما بازمیگرداند

در داستانسرایی برند همیشه بایک برنامه کوتاه شروع کنید داستانسرایی نیز مانند سایر استراتژیها یک استراتژی بازاریابی محسوب میشود شما باید بدانید که میخواهید به کجا بروید چرا می خواهید به انجا برسید و چگونه باید دریابید که وارد شده اید

وقتی بجای توسعه کسب و کار خود بر روی رشد آن تمرکز کنید اتفاقات خوبی رخ می دهد بهترین بودن در یک زمینه شمارا بسیار قوی میکند اگر میخواهید بریک موضوع حکمرانی کنید باید با تاکیدات برندتان در تماس باشید

بیل.جی.کلاف یک کارآفرین و متخصص بازاریابی است که به یکی از بهترینهای فروش و بازاریابی در صنایع مختلف تبدیل شده است او به چندین شرکت کمک کرده تا فرایندهای فروش خودرا در امریکا کانادا انگلستان سوییس نروژ استرالیا و ... بهبود بخشند کلاف به دلیل عملکرد برجسته خود در فروش صنعتی و بازاریابی با جوایز متعددی در سطح جهانی شناخته شده است.دکتر کلاف با چندین شرکت  fortune500   کار کرده است و به آنها کمک کرده تا به اهداف مورد نظر نظر خود برسند و اکنون استراتژی های مختلفی را برای موفقیت در تجارت در سراسر جهان از طریق کتابهای پیشگامانه ی خود به اشتراک میگذارد.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با فضای کاروکسب و بویژه حوزه برند ، این کتاب را از فروشگاه انتشارات بازاریابی خریداری فرمایید.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.