اهمیت و چگونگی به کارگیری تحقیقات بازاریابی
اهمیت و چگونگی به کارگیری تحقیقات بازاریابی
ماریون هارپر می گوید : مدیریت عالی برسازمان یعنی مدیریت برآینده آن و مدیریت برآینده یعنی مدیریت براطلاعات.
البته امروزه اطلاعات فقط به عنوان پدیده ای به حساب نمی آید که بتوان برآن اساس تصمیمات بهتری اتخاذ کرد. بلکه به صورتی فزاینده در بازاریابی آن را یک قلم دارایی به حساب می آورند . که از نظر استراتژیک می تواند مزایای رقابتی به بار آورد.
به صورت خلاصه دلایل استفاده از تحقیقات بازاریابی عبارتند از :
1) استفاده از اطلاعات مربوط به تحقيق جهت تنظيم يا تجديد استراتژيهاي بازاريابي
2) شناسائي فرصتها و نيازهاي بازار و مصرف كنندگان
3) تنظيم برنامه ها يا اصلاح آميخته بازاريابي (محصول، قيمت،توزيع و ترويج و ... )
4) برآورد تقاضاي بازار
5) پيش بيني فروش شركت
6) جلوگيري از صرف هزينه هاي اضافي ناشي از كمبود اطلاعات (استفاده بهينه تر از وقت و پول)
7) كمك به مديران براي تصميم گيريها بر مبناي واقعيات ، نه حدسيات و بالا بردن كيفيت اطلاعات
8)آگاهي از نقش و آثار تبليغات
9) شناخت قوت ها و ضعفهاي شركت و رقبا
10) استفاده از تحقيقات بازاريابي براي ارتباط بهتر با مشتريان
11) تحقيقات براي تعليمات و تبليغات سازمان ها
12) يافتن ايده هاي جديد و به روز بودن شرايط محيطي
13) افزايش ميزان رضايت مشتريان
14) كاهش ريسك
15) بهبود نتايج
16) عقب نماندن از رقبا
17) شناخت مزيت رقابتي
1۸) شناخت جايگاه شركت در صنعت
برای کسب اطلاع از دوره پرورش محقق بازاریابی با رویکرد تحلیل داده و هوش تجاری BI بر روی لینک کلیک کنید یا با شماره 02166028401-4 تماس بگیرید.