وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

مراقب کلاهبرداری ایمیلی باشیم

 

روز پنج‌شنبه در بحبوحه‌ی یکی از جلسات، همکاران از رسیدن ایمیلی مهم خبر دادند. تلفنی نیز اظهار کردند که یکی از دوستانم که البته یکی از استادان معروف بازاریابی ایران است دچار دردسر در انگلستان شده است و تقاضای فوری برای ارسال پول دارد.

متن را بخوانید:
"امیدوارم حالتان خوب باشد
چند روز پیش، بدون اعلام قبلی، برای تعطیلات به سوانسی در انگلستان رفتم. متأسفانه در محوطه‌ی محل اقامتم مورد سرقت قرار گرفتم و تلفن‌های همراه، تمام پول نقد، و کارت‌های اعتباری خود را از دست دادم، اما خوشبختانه هنوز پاسپورتم همراهم هست.
به سفارت ایران و اداره‌ی پلیس مراجعه کردم اما متأسفانه هیچ مساعدتی نکردند و فردا به سمت تهران پرواز دارم. برای تسویه حساب با هتل دچار مشکل شده‌ام و مدیر هتل قبل از تسویه حساب اجازه‌ی خروج از هتل را به من نمی‌دهد. نیاز مبرمی به کمک مالی شما دارم. اگر می‌توانید کمکی کنید حتماً اطلاع دهید.
منتظر پاسخ شما هستم."


جالب آن‌که، به محض دیدن ایمیل، همکارانم تجهیز شدند تا مقدمات ارسال پول را فراهم سازند. چون از رابطه‌ی خوب من و این استاد کاملاً آگاه بودند.
دو درخواست همزمان من از همراهانم در گروه TMBA:

1- ارسال پول

2- تماس با استاد گرامی
مورد دوم از آن رو بود که مبادا موضوع کلاهبرداری باشد. در تماس با استاد گرامی، ضمن تشکر اعلام کرده بود که در تهران است و از اساس موضوع، منتفی است. همچنین اظهار داشت که بیش از چند هفته است که ایمیل او هک شده بود.
نکته:
ابزارهای جدید، فرصت‌های تازه پدید آورده است. از این فرصت‌ها می‌توان در جهت خیر و شر استفاده کرد.
ایمیل یکی از سریع‌ترین ابزارهای ارتباطی در طول تاریخ بشریت می‌باشد، بخصوص این‌که گستره عملکرد آن نیز اعجاب‌انگیز است. اما این ابزار هم نظیر چاقو می‌تواند برای پوست کندن میوه باشد یا برای استفاده غلط.
ایراد از ابزارها نیست، ایراد از انسان است که آن‌ها را غلط به کار می‌گیرد. نوبل دینامیت را برای بهره‌برداری‌هایی نظیر جاده‌سازی و شکافتن سنگ‌ها اختراع کرد اما در دوره کوتاهی این اختراع بزرگ در جنگ و کشتار انسان‌ها بکار گرفته شد. بیشتر مواظب باشیم.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.