وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

اولویت‌بندی را به مشتریان بسپارید

 

چیزهایی که بیشترین اهمیت را دارند هرگز نباید فدای چیزهایی شوند که کمترین اهمیت را دارند.
گوته
اهمیت اولویت‌بندی بر هیچ کس پوشیده نیست. اولویت‌بندی یکی از مهمترین بخشهای برنامه‌ریزی شخصی و کاری است و انجام یا عدم انجام آن تأثیر مستقیمی روی تحقق یا عدم تحقق برنامه‌ها واهداف دارد. در فروش نیز مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر، اولویت‌بندی از مباحث کلیدی بشمار می‌آید و رعایت آن می‌تواند تضمین‌کننده‌ی فروش بیشتر باشد. مشتریان به هنگام خرید هر محصول یا خدمتی، اولویتهای خاصی در ذهن دارند که لازم است فروشنده‌ها به دقت این اولویتها را شناسایی کنند و بر اساس آنها محصول خود را به مشتری معرفی کنند. اما بر خلاف آنچه بیشتر فروشنده‌ها و مدیران فروش تصور می‌کنند اولویت‌بندی نیازهای مشتری وظیفه‌ی فروشنده نیست بلکه این خود مشتری است که باید اولویتهای خود را برای خرید کالایی خاص مشخص کند. بعبارتی فروشندگان با اندکی مهارت و هوشمندی می‌توانند این وظیفه‌ی سخت را بعهده‌ی خود مشتری بگذارند و با صرف انرژی کمتر محصولی را به وی معرفی کنند که دقیقاً منطبق بر نیازهای اوست. اجازه دهید این نکته را با ذکر نمونه‌ای روشنتر کنم:

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش " بخوانید.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.