برترین روندهای آتی فروش صنعتی
مدل سازی از رفتار نیروهای فروش موفق
مدلها توصیفی کلامی و شِمایی بصری از نحوه عملکرد سیستم و جریان فرآیندها هستند. مدلها امکان انجام تجارب مجدد و پیش بینی پذیر را فراهم میکنند. امروزه سازمانهای بسیاری برای درک آنکه نیروهای فروش برجسته خود از چه طریقی و به چه نحوی استراتژیهای موفق را تدوین و اجرایی میکنند، و با لحاظ نمودن سیاستهای آنها در قبال مشتریان، روان سنجی، و ماهیت انسانی تصمیمگیران اجرایی، از رفتارهای نیروهای فروش موفق خود مدلی تهیه میکنند و با استفاده از آن مدل موفقیت این نیروها را برای دیگر نیروهای فروش تعمیم میدهند. مدلها به سادگی قابل درک و الگو برداری هستند و فرآیند جانشین پروری و پرورش نیروهای تازه نفس را تسریع میبخشند.
ادامه مهاجرت از فروش میدانی به فروش تلفنی و اینترنتی
امروزه بسیاری از شرکتها تلاشها و اقدامات نیروهای فروش میدانی خود را معطوف فروش اینترنتی و تلفنی کردهاند. لذا این نیروها با توجه به محدودیتهای مذاکرات تلفنی، باید کاملاً به فن و مهارت مذاکرهی تلفنی آشنا باشند، تا بتوانند از این طریق رابطهای دو سر سود با مشتریان بوجود آورند. درک و شناخت هنر اقناع از جمله ضروریترین ملزومات مهارتی نیروهای فروش در آینده خواهد بود.
عارضه فرسودگی فناوری در نیروهای فروش
هر چند که فناوری عمیقاً توانسته راندمان نیروهای فروش را بالا ببرد، اما نباید آسیبهای ناشی از آن را نادیده گرفت. امروزه فروشندگان به صورت پیوسته آن هم به لطف وجود فناوریهایی مثل تلفن همراه، ایمیل،… در دسترس مشتریان قرار دارند و این امر میتواند تعادل زندگی آنها را خدشهدارکند، و نیروهای فروش را اصطلاحاً دچار عارضه فرسودگی فناوری کند.
ادامه این مطلب را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش " بخوانید.
منبع: Top 10 sales trends for 2013
برداشتی از وبسایت هاروارد
سبز باشید