وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

"نوروسينما، نوروماركتينگ، تبليغات ايران: گذشته، حال، و آينده " عنوان یادداشت اینجانب در بیست و نهمین شماره دوماهنامه توسعه مهندسی بازار

من و يارانم به پشتوانه‌ي دانش بازاريابي و منش جمع وسيعي از استادان بازاريابي ايران، صاحبنظران و استادان جهاني هر آنچه مي‌دانستيم در طبق اخلاص نهاديم تا زينت‌بخش صفحات اين نشريه و تقديم اهالي بازاريابي ايران شود. ‌


    • "مطالعات بين‌رشته‌اي" اساس و پايه‌ي انتشار "توسعه مهندسي بازار" است. به قدر بضاعت نيز كوشيديم در حوزه‌هايي اين پيوند شكل گيرد، نظير:



1) پيوند بين بازاريابي و علوم رفتاري نظير روانشناسي، و يا علوم اجتماعي ‌

 

2) پيوند بين بازاريابي و فيزيك ‌

 

3) پيوند بين بازاريابي و عصب‌شناسي (نوروساينس)‌




    • توليد و تكثير فيلمهايي از دانشگاه هاروارد و ساير مؤسسات معتبر بين‌المللي ‌



1) مجموعه فيلمهاي دانشگاه هاروارد (بيش از 24 فيلم)‌

 

2) فيلمهاي آموزش فروش (بيش از 100 فيلم)‌

 

3) فيلمهاي موضوعي نظير "تكنيكها و رازهاي اصول، فنون، و هنر مذاكره"، "بازاريابي صنعتي" (B2B) ، "بازاريابي دولتي" (B2G) ، "گري همل، استاد شورشي مديريت."

 

4) فيلمهاي داراي مخاطبان خاص نظير فيلمهاي بازاريابي خدمات بانكي و مالي، بازاريابي و فروش بيمه ‌

 

5) فيلمهاي نوروماركتينگ: 2 لوح فشرده (حاوي 20 فيلم)

 

‌فيلمها به زبان انگليسي است اما با ترجمه و زيرنويس فارسي.‌

 

حاصل آنكه انتشار مجله و توليد فيلمها سبب شد تا به افتخار ادعا كنيم ضروري است تحولي در نظام آموزشي دانشكده‌هاي مديريت دانشگاههاي ايران براي رشته‌هاي بازاريابي پديد آيد.

 

از جمله حضور متخصصان عصب‌شناسي در دانشكده‌هاي مديريت، يك پيشنهاد اجرايي است كه نظام بازاريابي ايران را شكوفا مي‌سازد.‌




    • سه اقدام در نشريه شكل گرفت:‌



1) سرمقاله‌هاي نشريه را استادان بازاريابي عهده‌دار شدند.‌

 

2)‌ برگزاري ميزگردها با هدف آراي متفاوت مبتني بر اقتضائات ايران.‌

 

3) افزايش گفتگو با استادان بازاريابي ايران و استادان بازاريابي جهان.‌

 

همچنان "توسعه مهندسي بازار" نيازمند آرا و افكاري است كه بتواند در قالب يك نشريه در خدمت اهالي بازاريابي باشد. به اختصار در اين يادداشت، موضوعات اصلي اين شماره را معرفي خواهم كرد.‌

 

سرمقاله

 

دكتر محمود محمديان، عضو هيأت مديره‌ي انجمن علمي بازاريابي ايران، سرمقاله‌ي اين شماره را تحرير كردند؛ "لزوم توجه حرفه‌اي به تبليغات و اطلاع‌رساني"، عنوان اين سرمقاله است كه در صفحه‌ي روبه‌رو مي‌خوانيد.‌

 

 

 

ميزگرد

 

ميزگرد اين شماره با عنوان "تبليغات ايران: گذشته، حال، و آينده" برگزار شد. دكتر محمود دهقان، شهرزاد اسفرجاني، شاهين تركمن، فرزاد مقدم، حاضران اين ميزگرد بودند كه هم نگاه تاريخچه‌اي، و هم نگاه حرفه‌اي را با ديدگاههاي علمي و تئوريك درباره‌ي تبليغات ايران مطرح كردند.‌

 

گفتگوها

 

3‌ گفتگو در اين شماره مي‌خوانيد:‌

 

الف- گفتگو با دكتر فيليپ هريس، استاد ممتاز دانشگاه ملبورن استراليا درباره‌ي نوروماركتينگ ‌

 

ب- گفتگوي تلفني با دكتر رابرت چيالديني، استاد ممتاز روانشناسي اجتماعي، مؤلف كتاب تأثيرگذاري ‌

 

ج- گفتگو با دكتر فاطمه باقريان، مترجم كتاب "تأثيرگذاري"، ‌عضو هيأت علمي گروه روانشناسي دانشگاه شهيد بهشتي ‌




    • موضوعات اصلي: نوروماركتينگ، بازاريابي حسي، با بزرگان بازار و دانشگاه، سه موضوع اصلي اين شماره است.‌



1-   نوروماركتينگ:

 

الف- نوروسينما، ناجي گيشه‌ها ‌

 

ب- كاربرد نوروماركتينگ در خرده‌فروشي ‌

 

ج- منشور اخلاقي نوروماركتينگ ‌

 

د- كاربرد نوروماركتينگ براي افزايش فروش ‌

 

ه- نوروماركتينگ: كشف مغز مصرف‌كننده (معرفي كتاب)‌

 

2-   بازاريابي حسي:

 

پس از انتشار ترجمه‌ي كتاب "بازاريابي حسي" (اثر اينجانب و محمد سالاري)، ضرورت داشت تا اين كتاب در قالب مثالهاي عيني، عملي، و زنده از بنگاههاي پيشتاز جهاني، بيش از پيش معنا يابد. اين مهم مدتها است در شماره‌هاي مختلف مجله دنبال مي‌شود.‌

 

3-   با بزرگان بازار و دانشگاه:‌

 

متناسب با انتشار نشريه، دو استاد دانشگاه بازار، و دو استاد دانشگاه علم معرفي شدند. اين شماره، يعني ماههاي بهمن و اسفند، با تولد مدير جنرال‌الكتريك، مدير والت ديزني، تئودور لويت، و دان شولتز همراه بود.‌

 

ساير مطالب مجله

 

تازه‌ترين كتابهاي بازاريابي، معرفي ماهنامه‌ي ماركتينگ نيوز، تازه‌ترين اخبار بازاريابي جهان‌، گزارش سمينار مواجهه با بحران تأمين و فروش با نگرش اقتصاد مقاومتي، و... را در اين شماره بخوانيد.

 

معرفی کتابهای بازاریابی و فروش: در این شماره، مدیران با ۱۴ کتاب جدید آشنا می‌شوند که بتازگی از سوی ناشران بازاریابی چاپ و توزیع شده است. از انتشارات بازاریابی این کتابها، و آن فیلمهای نورومارکتینگ، فیلمهای دانشگاه‌ هاروارد و فیلمهای فروش، و فیلمهای بیمه‌ی عمر را خریداری کنید. تلفن: ۷۱ و ۶۶۴۰۸۲۵۱٫

 

شایسته است از تمامی عزیزانی که در انتشار این شماره نشریه یاریمان کردند به جد قدردانی کنم.

 

همکاران این شماره:  دکتر عبدالحمید ابراهیمی، دکتر محمود محمدیان، دکتر محمود دهقان، شهرزاد اسفرجانی، شاهین ترکمن، فرزاد مقدم، مرتضی امیرعباسی، دکتر فاطمه باقریان، محمدرضا حسن زاده جوانیان، علی علیپور، سمیه سادات مکیان، مریم حسن زاده جوانیان، نیوشا صداقت کیش

 

با تشکر از : دکتر مسعود حیدری، استاد سینا قربانلو، دکتر بهرام خیری، دکتر محمد طالقانی، دکتر ابراهیم چیرانی، دکتر شهرام گیلانی نیا، دکتر آذر کفاش پور، دکتر کامبیز حیدرزاده، مهندس امیر توفیقی، دکتر محمدابراهیم محجوب، دکتر رضا اکبری اصل، دکتر محمدعلی عبدالوند، دکتر قلی پورسلیمانی، دکتر فرزین رضایی

 

با تشکر از:  مرکز مطالعات بازاریابی ایران، دپارتمان نورومارکتینگ

 

با تشکر از ناشران بازاریابی: آیلار، ژرف، مبلغان،  اندیشه آریا،  مهربان نشر، یادواره کتاب، علمی، نظری، فوژان، سیته، بازاریابی

 

سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.