وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

‌لوح فشرده (DVD) "‌تکنیک‌ها و رازهای اصول، فنون، و هنر مذاکره"

موضوع این فیلم‌ها به شرح زیر است:

فیلم اول: سه داستان واقعی مذاکره

 

فیلم دوم: مذاکره چیست؟

 

فیلم سوم: روش مذاکره با افراد غیرقابل مذاکره

 

فیلم چهارم: 10 ترفند مذاکره‌کنندگان بزرگ

 

فیلم پنجم: انواع روشهای گفتگو در مذاکره

 

فیلم ششم: نقش مذاکره در فرایند فروش

 

فیلم هفتم: "‌نه‌" بگویید تا "بله‌" بشنوید

 

فیلم هشتم: مذاکره بهتر یعنی درآمد بیشتر

 

فیام نهم: 10 قانون طلایی مذاکره

 

فیلم دهم: شرایط مذاکره در کسب و کارهای جهانی

 

آنچه در پی می‌آید، شرح مختصری است از محتوای فیلم‌های "‌تکنیک‌ها و رازهای اصول، فنون، و هنر مذاکره".

 

سه داستان واقعی مذاکره

 

داستان‌ها بیش از توضیحات، در ذهن‌ها نقش می‌بندد. سخنران برجسته‌ای بر روی سن می‌آید و 3 داستان واقعی از اصول مذاکره می‌گوید. این هر 3 داستان هم حاضران را به شعف می‌آورد، و هم یادگیری‌های فوق‌العاده ظریفی تقدیم بیننده می‌کند. یکی از داستانها این است:...

 

مذاکره چیست‌؟

 

انیمیشن یک رسانه است. با این رسانه، پیام دارای ظرف مخصوصی خواهد بود متفاوت از سخنرانی، آموزش‌های کارگاهی، گفتگوهای دوطرفه.

 

این انیمیشن، در اوج سادگی، تشریح می‌کند مذاکره، هنر پیچیده‌ای است و عناصر گوناگونی از فلسفه، برنامه‌ریزی استراتژیک درازمدت، ریاضیات، خلاقیت‌ تجاری، و مهارت‌های بالای ارتباطی را شامل می‌شود. سایر این توضیحات را در فیلم جستجو کنید.

 

روش مذاکره با افراد غیرقابل مذاکره

 

به نظر می‌رسد مذاکره با افراد غیرقابل انعطاف‌، دشوار باشد. در این فیلم، کاملاً موضوع تشریح می‌شود که اتفاقاً مذاکره با این نوع افراد، ساده‌تر است. خواهید گفت چرا؟

 

کافی است این فیلم را ببینید که نویسنده کتاب "‌مذاکره استراتژیک‌"، راه‌های ساده‌ای را می‌گوید تا بتوانید با این نوع افراد مذاکره را به پایان برسانید؛ هم فال است و هم تماشا.

 

10 ترفند مذاکره‌کنندگان بزرگ

 

در این فیلم می‌آموزیم که از مذاکره کردن، نهراسیم. مذاکره دارای اصولی است که با یادگیری و مهارت در آن، می‌توانیم اصول را به ملکه ذهن بسپاریم. هیچ مهارت جادویی و تیر خلاصی وجود ندارد. مهارت‌های کوچک را بیاموزید و آن را به کار بندید. یکی از این مهارت‌های کوچک این است که ...

 

انواع روش‌های گفتگو در مذاکره

 

دو نوع دیدگاه در مورد مذاکره وجود دارد: 1) مذاکره توزیعی 2) مذاکره تلفیقی. در هر یک از این دو نوع دیدگاه، ضروری است سناریو‌ی خود را مشخص کنید.

 

نقش مذاکره در فرایند فروش

 

مدیرعامل یک شرکت فروش، نقش مذاکره را در فرایند فروش مشخص می‌سازد. او بر این باور است که مذاکره باید بخشی از استراتژی سازمانی باشد با هدف ارتقای نتایج عملیاتی. از این رو شما هم باید استراتژی و هم تاکتیک را مشخص کنید.

 

امتیاز این فیلم در آن است که پاشنه آشیل مذاکره را نیز مشخص می‌کند تا فرد مذاکره‌کننده با هوشیاری کامل، روند مذاکره را اجرا کند.

 

"‌نه‌" بگویید تا "‌بله‌" بشنوید

 

ویلیام یوری، نویسنده کتاب‌ "‌قدرت مثبت نه‌‌"، در این فیلم از روش معکوس استفاده می‌کند. او می‌گوید اگر بتوانید با قدرت و هوشمندی "‌نه‌" را بجا و بموقع در سر میز مذاکره بیان کنید، در پایان آنچه حاصل می‌شود، پاسخ مثبت و دلخواه خودتان خواهد بود که از مشتری می‌گیرید. برای این کار، بهتر است فیلم را ببینید.

 

مذاکره بهتر یعنی درآمد بیشتر

 

درآمد بیشتر، از مذاکره اثربخش به دست می‌آید. در این فیلم، مربی برجسته اصول، فنون، و هنر مذاکره می‌آموزد: یاد بگیرید که بگویید "‌من توان مالی ندارم‌". این شیوه میلیاردرها است که هر روز، بارها و بارها این جمله را تکرار می‌کنند.

 

سایر عباراتی که شما را به موفقیت در مذاکره اثربخش نائل می‌کند، در فیلم آمده است.

 

10 قانون طلایی مذاکره

 

یک مربی برجسته مذاکره، در کمال آسودگی خاطر، 10 قانون طلایی مذاکره را یک به یک عنوان می‌کند. سپس هر قانون را ساده با مثال‌های کاربردی توضیح می‌دهد. قانون اول: مذاکره نکنید. تعجب‌آور است اما استدلال این مربی کارکشته جالب است. سایر قوانین را در فیلم از زبان این مربی ببینید و بشنوید.

 

شرایط مذاکره در کسب و کارهای جهانی

 

این فیلم در قالب یک مصاحبه تلویزیونی تدوین شده است. کلود سلیچ، استاد دانشگاه بین‌المللی ژنو، نویسنده کتابی است با عنوان "‌راه‌حل‌هایی کاربردی برای مذاکرات کسب و کاری جهانی". ‌سلیچ در این فیلم، هم به موضوع تنوع فرهنگی اشاره می‌کند، و هم پنج تیپ شخصیتی را معرفی می‌کند تا توضیح دهد برای مذاکره با هر کدام از این تیپ‌ها، بهتر است با کدام شیوه عمل کنید.

 

تیپ‌های شخصیتی که او معرفی می‌کند عبارتند از:

 

1) خود‌دار

 

2) رقیب

 

3) رؤیا پرداز

 

4) چانه‌زن

 

5) حلال مشکل

 

علاقه‌مندان می‌توانند این لوح فشرده (DVD) را با قیمت 5 هزار تومان از فروشگاه انتشارات بازاریابی خریداری کنند.

 

تلفن: 66408251 و 66408271  / www.marketingshop.ir

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.