وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

جورجیا آرمانی

آرمانی حالا دیگر یک مرد جوان بود و تصمیم گرفت که به دانشگاه بولونیا برود و پزشکی بخواند. دو سال درس پزشکی را خواند اما متوجه شد که دیدن خون به او احساس ضعف می‌دهد. پس پزشکی را رها کرد و به خدمت سربازی رفت. اگرچه که امید‌وار بود در آنجا بتواند مسیر زندگی خود را پیدا کند اما خیلی زود فهمید که ارتش و زندگی درآمیخته با جنگ، آینده‌ای نیست که انتظارش را می‌کشید.

آرمانی ارتش را رها کرد و به میلان بازگشت، بازگشتی که آینده‌ی او را تغییر داد. او با یکی از دوستانش ملاقات کرد که برای یکی از فروشگاه‌های بزرگ لباس در میلان کار می‌کرد. این ملاقات جرقه‌ای در ذهن او بود و ایده‌ی خیاط شدن را در فکرش انداخت. او این شغل را انتخاب کرد و امروز از بازیگران مشهور هالیوود گرفته تا ثروتمندان وال استریت همگی عاشق لباس‌های او هستند. جورجیا آرمانی امروز بیش از 5/1 میلیارد دلار درآمد دارد و فروشگاه‌های او در بیش از 35 کشور حضور دارند.

 

و اما درس‌هایی که از او می‌توان آموخت:




    • به چشم‌انداز خود وفادار باشید



به عنوان یک کارآفرین لازم است که یک چشم‌انداز برای خود داشته باشید تا به تصمیمات کسب و کاری شما جهت دهد. در پی انجام دادن چه کار بزرگی هستید؟ چه اثری در صنعت خود می‌خواهید بگذارید؟ روی چه اهدافی خواهید ایستاد؟ به این سؤالات پاسخ دهید و این چشم‌انداز را ملکه‌ی ذهن خود سازید. این کار تصمیمات سخت را برای شما آسان می‌کند.

 

آرمانی برخلاف بسیاری از رقبای خود به جای اینکه به صورت دوره‌ای یا هر ساله تغییرات عمده‌ای در کسب و کار خود ایجاد کند، اعتقاد داشت که مد باید در طول زمان به تدریج تکامل یابد. او رویکردی واقع بین و عمل‌گرا نسبت به کسب و کار خود داشت.




    • برند خود را توسعه دهید



یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای توسعه‌ی کسب و کار، فروش محصولات و خدمات بیشتر به مشتریان موجود است. این کار، هم با چشم‌انداز شما منطبق است و هم ارزش بیشتری برای مشتریان ایجاد می‌کند. با عرضه‌ی محصولات و پیشنهادات جدید می‌توان برند را توسعه داد. اگر مشتریان شما از کارکردن با شما و تولیداتتان خوشنود باشند، از محصولات جدید شما نیز استقبال خواهند کرد. شما با این کار نه تنها کسب و کار خود را توسعه می‌دهید بلکه مشکلات جدید از مشتریان را هم بر طرف می‌سازید.

 

آرمانی که اگرچه که کماکان با محصولات مد در سراسر جهان شناخته شده است، اما به حوزه‌ی مبلمان منزل، رستوران‌ها، طراحی داخلی خودرو، شکلات و حتی هتل‌داری نیز وارد شده است.




    • وجدان خود را زیر پا نگذارید



ارزش‌های شما، در مسیر رشد کسب و کارتان، بارها و بارها آزمایش خواهند شد. آیا شما به معامله‌ای که پول زیادی در آن است اما با اعتقادات شما چندان سازگار نیست پاسخ مثبت خواهید داد؟ زمانی که سیاه و سفیدی وجود ندارد و شما قادر به تشخیص مسیر درست نیستید، تا کجا به مسیر ابهام آمیز خاکستری خود ادامه خواهید داد؟

 

به وجدانتان اجازه دهید که شما را هدایت کند. فرصت‌های جدید همواره به سوی شما خواهند آمد، برای آنکه یک کارآفرین موفق باشید، نیازی به تسامح و چشم‌پوشی از ارزش‌ها نیست آرمانی معتقد است که سنگ‌بنای کسب و کارهای موفق، روابط موفق است. بنابراین همواره برای ایجاد تعاملات مثبت بین شرکت خود و جوامع و مصرف‌کنندگان می‌کوشد و این را یک گام مثبت در مسیر توسعه‌ی سالم کسب و کار می‌داند.

 

آرمانی در طرح‌هایش نیز این رویکرد را نشان داده است. او باور دارد که در خلاء کار نمی‌کند و تولیداتش هیچگاه نباید با اصول جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند بی‌ارتباط باشد.

 

مطلب را با نقل قولی زیبا از جورجیا آرمانی به پایان می‌برم: "این یک حقیقت است که ما در غرب، در یک جامعه‌ی سرمایه‌داری زندگی می‌کنیم، اما به این معنا نیست که ما باید وجدان اجتماعی خود را در کار زیر پا بگذاریم. بله، طراحی مد به مصرف‌کنندگانی نیاز دارد که مصرف‌کنند، اما ما می‌توانیم با مدیریت شرکت‌ها به صورت مسئولانه، سهم خود را نسبت به جامعه ادا کنیم و محصولاتی تولید کنیم که آگاهی را نسبت به مسائل اجتماعی و زیست محیطی ارتقا دهد.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.