سخنرانی در انجمن مدیریت با عنوان" در عصر رقابت ، مشتریان چگونه فکر میکنند"
بیات، پرلطف و مهربان در آغاز دیدار، و پس از پایان سخنرانیام، تحسینام کردند که میزان تألیفاتام رو به فزونی است. به مدیران حاضر در جمع نیز سفارش کردند که هم کتابهایم را خریداری کنند و هم نشریه توسعه مهندسی بازار را مشترک شوند و بخوانند.
در جمع مدیران، مهندس بیات فراتر از تحسین، با سعه صدر و گشادهرویی تبلیغ میکردند که در نوع خود کم نظیر بود. مثبت اندیشی و بلندطبعی این مرد پرتجربه در بین اعضای انجمن مدیریت ایران زبانزد است.
تغییر نگاه مشتریان در عصر رقابت
مشتریان در" عصر رقابت "به گونهای دیگر میاندیشند. تا پیش از این، مشتری تنها در جهت به دست آوردن کالا و خدمات میکوشید. اما به مرور، مشتری فراتر از کیفیت، قیمت، به خدمات فروش میاندیشد.
شرکتها تا پیش از این بر آن بودند تا "رفتار مصرف کننده" را تجزیه و تحلیل کنند. شرکتی موفق بود که بتواند با تحلیلی دقیقتر، ژرفتر، جامعنگر،" رفتار مصرفکننده" را به سرعت تشخیص دهد و متعاقب آن، کالا و خدمتی عرضه کند که سلیقه مشتری را جلب کند.
ادامه این مطلب را در کتاب “دل نکته های معلم بازاریابی” بخوانید.