وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

به یازده سپتامبر چگونه بنگریم؟ 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

به یازده سپتامبر چگونه بنگریم؟

 

ورشکستگی بانکها در اثر عدم توان پرداخت اقساط وام گیرندگان و اثرات روانی و مالی در سایر کسب وکارها نه تنها در امریکا بلکه در کل جهان رکود و بحران اقتصادی را رقم زد که ضربات جبران ناپذیری را به پیکره اقتصاد جهان وارد کرد.

 

اثر حمله یازده سپتامبر بیشتر از آنکه تجاری باشد انسانی بوده است. برخی می‌گویند پس از این تاریخ رفتارهای مردمی که با یکدیگر به کسب وکار می‌پردازند انسانی‌تر شده است و مردم یاد گرفته‌اند که در هنگام کسب وکار ، کمی هم به همدیگر توجه کنند. سرها را بالا بگیرند و به طرف مقابل به عنوان یک انسان بنگرند.

 

امروز پس از گذشت یک دهه از فاجعه، در ظاهر رابطه عمیقی در افرادی که با یکدیگر کار می‌کنند شکل گرفته است. آنها می‌گویند ممکن است برجی ویران شود یا بنایی فرو ریزد اما مهم ارتباط میان انسانها است که باید پایه‌های محکم و تزلزل ناپذیر داشته باشد. وقایع پس از یازده سپتامبر باعث عمیقتر شدن روابط بین انسانها شد و اگرچه دو برج ساخت بشر منهدم شدند اما به جای آن برجهای دوقلویی از محبت و مهربانی در قلبها بنا شد.

 

شکل گیری و ارتباط مردم بخصوص از طریق شبکه های اجتماعی پس از یازده سپتامبر بیشتر شده است و هنوز مردم یاد و خاطره افرادی که در این حادثه جان باختند یا  برای نجات مردم گرفتار در زیر آوار ، جان خود را از دست دادند گرامی می‌دارند. حال این دو موضوع چقدر با هم در ارتباط هستند جای تأمل و بررسی دارد.

 

اما آنچه که به جرأت می توانیم بگوییم، تغییر در رفتارهای اقتصادی مردم جهان و هشیاری بیشتر آنان نسبت به محیط اطرافشان است. اکنون مردم جهان ، در اثر فشارهای اقتصادی و روانی چند سال گذشته اخبار را بهتر رصد می‌کنند و تلاطمات بازارهای بورس و طلا در جهان نشانه ای از این رفتارها است.

 

یازده سپتامبر فقط یک اتفاق تخریبی نبود. اعتراضی بود به تصمیم گیرانی که چشمهای سرمایه‌گذاران را بیش از حد به امریکا مشغول کرده بود. این اعتراض قطبهای دیگر اقتصادی خصوصاً کشورهای بزرگ آسیایی را بیشتر مورد توجه قرار داد.

 

یازده سپتامبر جای مطالعه‌ی زیادی دارد و گفته شده که این تاریخ به احتمال سبب شروع تغییرات بسیار بزرگ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی... در سراسر جهان شد.

 

حال هر کشوریا بنگاه اقتصادی آن را از چه منظری نگاه کند و چه درسی از آن بگیرد موضوع دیگری است.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.