سمینار ارتباط با مشتریان در سیستم توزیع اختصاصی شرکت بهسامان
ترجیح دادم به جای سخنرانی یک طرفه عزیزان را وارد بحث کنم لذا پس از مقدمه با طرح سؤالاتی کاربردی ایشان را به فکر و سپس پاسخ وا میداشتم که حاصل این گفتگو که توسط اینجانب جمعبندی میشد برآیند نظرات جمعی بود.
بعضی از سؤالات عبارت بودند از:
- به نظر شما چرا این دوره برای آموزش نیروهای توزیع طراحی شده است؟
- پنج ویژگی اساسی یک نیروی توزیع مناسب چیست؟
- مهمترین گلایههای مغازهداران از سیستم فروش و توزیع شرکت چیست؟
- به نظر شما خانواده کاری یعنی چه؟
- اگر شما مغازهدار باشید از نیروهای توزیع چه انتظاراتی دارید؟
- اگر شما مدیرعامل باشید از نیروهای توزیع شرکت چه انتظاراتی دارید؟
- انتظارات شما از مدیرعامل شرکت چیست؟
- ارتباط بین نیروهای توزیع با سایر قسمتهای شرکت چگونه باید باشد؟
- چگونه تیپ شخصیتی مشتریان را تشخیص دهیم؟
- با مشتریان دارای تیپهای شخصیتی متفاوت چگونه رفتار کنیم؟
- چگونه بر نقاط ضعف تیپ شخصیتی خودتان فائق آئیم؟
- چگونه خودمان را در دل مشتریان جا کنیم؟
- و...
- به تجربه یاد گرفتهام که طرح سؤال خوب بسیار مهمتر از ارائه یکطرفه دانش است. درگیر کردن افراد در بحث و مشارکت آنان به مراتب اثربخشی بالاتری دارد.
- جی کی چسترتون در کتاب "رسوایی پدر براون" میگوید:
موضوع این نیست که راهحل دیده نمیشود بلکه مشکل آن است که مسئله دیده نشود.
سبز باشید