:: شیرین عسل و قنادان تهرانی
حضور در این جمع بار دیگر به یادم آورد که دانشگاه بازار ، هر لحظه آموزه های فراوانی دارد . برای درک و دریافت این آموزه ها باید هرچه بیشتر به این دانشگاه وارد شد و قدرت جذب بالاتری را برای دریافت درسهای تازه فعال کرد.
20 دقیقه حداکثر فرصت لازم بود تا گفته هایی را با رئیس هیات مدیره ، اتحادیه قنادان تهران ، مدیران و برترینهای خشکبار تهران در میان بگذارم . و از آنجا که نوآوریها و کالاهای تازه ، موضوع مورد بحث بود ، من نیز از همانجا آغاز کردم.
نوآوری و بازاریابی
پیتر دراکر ، بزرگ آموزگار قرن بیستم ، سالها پیش نوآوری و بازاریابی را در این جمله ی پرمغز خلاصه کرده بود که : وظیفه ی کسب و کارها دو چیز بیشتر نیست .
1. بازاریابی برای مشتریان امروز
2. نوآوری برای مشتریان فردا
بنا به آمارهای اعلام شده ، امسال هر ایرانی یک کارتن از محصولات شیرین عسل مصرف کرده است . تعداد کشورهایی که محصولات شیرین عسل را دریافت می کنند ، 51 کشور است و این نشان می دهد که شیرین عسل هم در داخل ، و هم در بازارهای صادراتی موفق بوده است . حجم عملیاتی این گروه ، 150 هزار تن در سالجاری (1388) است .
با وجود این ، توقعات و انتظارات مدیران شیرین عسل بیش از اینهاست . باور دارند که تجارت جنگ است.
می دانند شرکتهای برتر قادرند معادله ی بازی را در سطح بین المللی تغییر دهند.
شیرین عسل بنابه همت مدیران ارشد توانسته است نام ایران را در 51 کشور با افتخار سربلند سازد. دفاتر بازرگانی این شرکت در ساحل عاج ، غنا ، کامرون ، مالزی ، و آلمان با تلاشهای وسیع درصدد است تا برترین محصولات قابل رقابت با شرکتهای جهانی ، و گاه برتر از آن شرکتها عرضه کند.
شیرین عسل برای اقدامات برتر در سطح جهان ، فعالیتهای درخشانی را به انجام رسانده است . از جمله آنکه تاسیس دانشگاه علمی – کاربردی است ، همچنین انتخاب برترین مواد اولیه برای تولید کالاهای کم نظیر.
پس از من ، جناب مهندس نصیرزاده مدیرعامل شرکت پخش سراسری ایران سخنرانی کرد. وی با احترام از حاضران قدرانی کرد که در روزهای پرکار اسفند ماه دعوت گروه صنایع غذایی شیرین عسل را پذیرا شدند.