وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

بیست توصیه از نگاه پرویز درگی معلم بازاریابی در حوزه قیمت گذاری 01 بهمن
admin لایک 0 دیدگاه

بیست توصیه از نگاه پرویز درگی معلم بازاریابی در حوزه قیمت گذاری

1)قيمت گذاري را به عنوان يكي از اجزاي آميزه بازاريابي در نظر بگيريد. و از مطرح كردن آن به تنهايي خودداري كنيد.

2) مشتريان تعهدي ندارند كه هزينه هاي بالاي قيمت تمام شده را بپردازند، پس روي هزينه ها كنترل داشته باشيد.

3) فرق خرج نكردن با درست خرج كردن را بدانيد.

4) بطور مرتب تمام اعمال رقبا از جمله استراتژي هاي قيمت گذاري ايشان را زير نظر داشته باشيد.

5) از قوانين و محدوديت هاي بازار هدف مطلع باشيد.

6) ارزش مشتري را قبل از عرضه محصول به بازار مورد سنجش قرار دهيد.

7)در هنگام دشوار شدن فروش بلافاصله به فكر كاهش دادن قيمت نيفتيد. مواظب دام هاي كاهش قيمت باشيد.

8) در هنگام افزايش قيمت توصيه هاي ذكر شده را عمل كنيد.

9) نگرش سيستمي در قيمت گذاري را فراموش نكنيد، مجموع عوامل داخلي و خارجي را مد نظر داشته باشيد

10)  فنون قیمت گذاری و استراتژی های تعدیل قیمت را با نگرش اقتضایی بکار گیرید.

11)  در هنگام لزوم از قوانين طلايي تخفيف دادن استفاده كنيد.

12)   از افراط و تفريط در قيمت گذاري خودداري كنيد.

13) به سياست هاي عمومي قيمت گذاري و قوانين مربوطه در بازار هدف توجه داشته باشيد.

14) به چرخه عمر محصول در استراتژي هاي قيمت گذاري توجه كنيد.

15) مواظب تغيير قيمت واسطه ها بدون هماهنگي با شركت مادر باشيد.

16) به سه عامل زمان، مقدار و مبلغ در همه حالت توجه داشته باشید.

17) قوانین قیمت گذاری در محصولات پرستیژی متفاوت از محصولات رقابتی است.

18) به تفکرات ثروت زایی بپردازید.

19) از علوم دیگر خصوصاً رواشناسی در قیمت گذاری بهره بگیرید.

20) بدانید که این نکات تمامی ندارد.

شما میتوانید جهت اطلاعات بیشتر در خصوصه استراتژی های قیمت گذاری مناسب دوره مجازی 20 نکته قیمت گذاری را از آموزشگاه مجازی بازاریاد و وب سایت آموزشگاه بازارسازان خریداری فرمایید.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.