وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

انقلابی جدید در حوزه فناوری، پارچه حذف کننده نویز برای استفاده خانگی 09 خرداد
admin لایک 0 دیدگاه

انقلابی جدید در حوزه فناوری، پارچه حذف کننده نویز برای استفاده خانگی

محققان MIT با استفاده از فیبر پیزوالکتریک پارچه حذف کننده نویز فعال تولید کردند، مانند هدفون های حذف نویز، اما برای اتاق شما !

محققان موسسه فناوری ماساچوست پارچه‌ای چند وجهی ایجاد کرده‌اند که در فیلتر کردن صداها بسیار مؤثر است. با بهینه سازی بیشتر و یک استراتژی تجاری قوی، این فناوری می تواند حذف نویز فعال را فراتر از قلمرو هدفون ها بیاورد.

این کار که در مجله Advanced Materials ارائه شده است، بر اساس تحقیقات قبلی برای ایجاد پارچه ای ابریشم مانند است که می تواند به عنوان یک میکروفون عمل کند و صدا را تقویت کند.اما در طول تحقیق، تیم متوجه شد که از مواد آنها می‌توان برای فیلتر کردن صداها نیز استفاده کرد. آنها ایده دوم را دنبال کردن و در نتیجه این پارچه ساخته شده از فیبر پیزوالکتریک به با زخامت کمی بیش از موی انسان ساخته شد. 

هنگامی که در این پارچه ولتاژ اعمال می شود اگه بدرستی این کار انجام شود ، می توان عملکرد آن را به همان روشی که هدفون های حذف نویز کار می کنند، تنظیم کرد.

 

این روش در فضاهای کوچک مفید است اما در مقیاس اتاق موثر نیست. برای مقابله با این چالش، آنها به رویکرد متفاوتی نیاز داشتند. محققان کشف کردند که ثابت نگه داشتن پارچه با استفاده از ولتاژ، آن را به نوعی مانع صوتی تبدیل می کند که مانند یک آینه عمل می کند و صدا را به سمت منبع منعکس می کند.

در آزمایش ولتاژ مستقیم (مانند هدفون های حذف نویز) قادر بود حجم صداها را تا 65 دسی بل کاهش دهد. اما در حالت "ثبات"، انتقال صدا 75 درصد کاهش یافت.

اگرچه امیدوارکننده است، اما هنوز قبل از در نظر گرفتن عرضه تجاری، کارهای بیشتری مورد نیاز است. این تیم باید آزمایش‌های بیشتری انجام دهد تا ببیند چگونه تغییر متغیرهایی مانند تعداد الیاف، جهت دوخته شدن آنها و منابع ولتاژ بر عملکرد تأثیر می‌گذارد. نویسنده اول، گریس یانگ، گفت: این تازه شروع کار است، زیرا «چالش های زیادی وجود دارد» تا این فناوری واقعاً مؤثر شود.

آنها همچنین باید بهترین راه برای بازاریابی تجاری آن را بیابند. یوئل فینک، استاد MIT و یکی از نویسندگان این تحقیق، به MassLive گفت که این محصولات (اختراعات جدید) در حال حاضر بسیار جدید هستند و او حتی نمی داند بازار هدف آن چیست و چگونه میتوان برای آن بازاریابی کرد.

 

منبع : سایت تکنولوژی techspot.com

ترجمه در واحد هوش بازار TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.