وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چه زمانی باید شغل خود را ترک کنید؟ بهترین زمان برای استعفا 17 آبان
admin لایک 0 دیدگاه

چه زمانی باید شغل خود را ترک کنید؟ بهترین زمان برای استعفا

اگر به ترک شغل خود فکر می کنید، (بسیار!) عاقلانه این است که زمان خود را در نظر بگیرید - زیرا ممکن است زمان ترک شغل، به اندازه دلیل انتخاب شما برای ادامه کار مهم باشد.

بازار کارقوی، زیاد است، بنابراین مجبور نیستید به یک فرهنگ شرکتی ناسالم یا یک رهبر پایین تر بسنده کنید - و می توانید فرصت های فوق العاده ای برای رشد شغلی سریع تر یا دستاوردهای بیشتر فراتر از شغل فعلی خود بیابید.

اما شما می خواهید بهترین زمان برای استعفا را بر اساس تعدادی از عوامل انتخاب کنید. هنگامی که قصد دارید خروج خود را برنامه ریزی کنید، مطمئن باشید که اعتبار، صداقت و روابط خود را حفظ کرده و از خراب کردن هر گونه پل خودداری کنید.

زمان‌بندی عالی همچنین به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که می‌توانید با سلامت مالی و عاطفی خود به سمت نقش بعدی خود پرش کنید.

 

زمان خوبی برای … احتیاط

بر اساس داده‌های Employ Inc.، بازار کار کوچک شده است و 81 درصد از مدیران منابع انسانی می‌گویند که در ایفای نقش با مشکل مواجه هستند. علاوه بر این، زمانی که افراد سازمان را ترک می‌کنند، تجربیات خوبی برای یافتن مشاغل دیگر دارند، به طوری که 70٪ از آنها گزارش داده‌اند که ظرف سه ماه شغل جدیدی پیدا کرده‌اند.

اما با توجه به این ، باید مراقب باشید که خیلی سریع شغل خود راترک نکنید یا به سمت فرصت اشتباه نروید - مطمئن شوید که برای جلوگیری از تصمیمی که ممکن است پشیمان شوید، اقدامات لازم را انجام دهید.

در واقع، در میان افرادی که شغل خود را ترک کرده بودند، طبق نظرسنجی Monster، 72٪ کاملاً از انجام این تغییر پشیمان بودند. علاوه بر این، بر اساس داده ها 72٪ از افراد، در شغل جدید خود در مقایسه با انتظارات خود ناامید می شوند.

زمان‌بندی خوب کارها می‌تواند به شما کمک کند بهترین را پیدا کنید و به طور موثر به نقش بعدی خود منتقل شوید.

وقتی آرام هستید

یکی از اولین ملاحظات در ترک سیگار این است که هنگام تصمیم گیری آرام باشید. اگر تحریک شده، عصبانی یا در گرماگرم یک لحظه دشوار هستید، احتمالاً در بهترین حالت خود نخواهید بود.وقتی چیزی شما را تحریک می کند، مغز شما به حالت جنگ یا گریز تغییر می کند و آمیگدال، شما را کنترل می کند.این وضعیت "ربایش آمیگدال" نامیده می شود، این زمانی است که مغز شما به پاسخ خودکار می رود و پردازش منطقی تر را تحت الشعاع قرار می دهد. ممکن است به معنای واقعی کلمه نتوانید درست فکر کنید - و در نتیجه ممکن است از تصمیماتی که در این حالت می گیرید پشیمان شوید.

اگر اتفاقی ناراحت‌کننده، غیرقابل قبول یا آخرین نیش در یک تجربه کاری بد رخ می‌دهد، همچنان ممکن است تصمیم به ترک کار داشته باشید – در نهایت – فقط مطمئن شوید که این کار را زمانی انجام می‌دهید که فرصتی برای کنترل مجدد داشته باشید. نفس های عمیق بکشید، با یک دوست مورد اعتماد صحبت کنید و روی تصمیمی که می خواهید بگیرید فکر بیشتری کنید – بنابراین شما بر اساس بازتاب منطقی عمل می کنید، نه بر اساس یک واکنش صرفا احساسی.

چه وقتی از سال زمان مناسب است؟

مردم مرتباً می پرسند "بهترین زمان از سال برای استعفا چه زمانی است؟" از نظر آماری، ژانویه و فوریه ماه‌هایی هستند که بیشترین تعداد فرصت‌های شغلی و همچنین بیشترین تعداد افرادی که برای آنها درخواست می‌کنند، هستند. این بر اساس دفتر آمار کار ایالات متحده و همچنین شرکت های استخدام کننده مانند Indeed و Monster است.

در نتیجه، اگر به موقع شغل خود را رها کنید تا از فعالیت ابتدای سال استفاده کنید، ممکن است بهترین پیشنهادات را داشته باشید.

اگر قصد ترک کار را دارید، باید تکالیف خود را در مورد اینکه شغل بعدی شما به احتمال زیاد کجا خواهد بود را انجام دهید. به دنبال فرصت هایی باشید که در آن بازار کار روند رو به رشدی داشته باشد، با توجه به اینکه کدام بخش ها بیشترین شغل را دارند و کدام بخش ها سریع ترین رشد را تجربه می کنند.

به عنوان مثال، بر اساس resume genius، حوزه هایی که اکنون بیشترین افزایش شغل را دارند عبارتند از: فناوری، مراقبت های بهداشتی، مدیریت، بازاریابی و قانون.

resumegenius.com

زمان ترک مناسب برای حرفه شما

همچنین باید در نظر داشته باشید که چه زمانی برای حرفه شما مناسب است. این امر به ویژه برای مناطقی که بیشتر دوره ای هستند صادق است. به عنوان مثال، اگر به دنبال شغل جدیدی در امور مالی یا حسابداری هستید، باید فصل مالیات را در نظر بگیرید. احتمال استخدام قبل از دوره سنگین‌تر خواهد بود و در حالی که افراد در این زمینه در شلوغ‌ترین زمان‌های سال خود هستند، کاهش می‌یابد.

شما همچنین می خواهید نیازهای منحصر به فرد تیم خود را در نظر بگیرید. از استعفا در زمانی که همکاران یا شرکت شما را زیر سوال می برد، خودداری کنید. اگر هر ماه ژوئن یک نمایشگاه بزرگ تجاری دارید، درست زمانی که همه چیز در شلوغ ترین حالت خود است و منتهی به نمایشگاه است، از ترک آن خودداری کنید. اگر می خواهید از هرج و مرج جلوگیری کنید، باند فرودگاه را به اندازه کافی ترک کنید که خروج شما برای دیگران مشکلی ایجاد نکند - یا بعد از اتمام آن، ترک را در نظر بگیرید.

وقتی در زمانی که هم برای شما و هم برای شرکت شما مناسب است ترک می کنید، مردم از صداقت و حرفه ای بودن شما قدردانی می کنند. شما اعتبار خود را افزایش می دهید و اطمینان حاصل می کنید که روابط خود را حفظ می کنید.

زمانی که زمان مناسب برای اقدام است

یک سوال رایج در مورد ترک این است که "چه روزی از هفته یا چه زمانی از روز باید استعفا دهید؟" وقتی می‌توانید گام‌های فعالانه‌ای به سمت فرصت بعدی خود بردارید، هوشمندانه استعفا می‌دهید، بنابراین معمولاً بهتر است کار را در ابتدای هفته و اوایل روز ترک کنید. این به شما فرصت بیشتری در هفته و روز می دهد تا افراد را از وضعیت شغلی خود مطلع کنید، پیام های خداحافظی را رد و بدل کنید و در جستجوی شغل خود به جلو حرکت کنید. همه‌ی این‌ها قدرت‌بخش‌تر از ترک در جمعه و معطل ماندن تا دوشنبه است.

ترک زودتر در هفته و روز نیز عموماً از نظر عاطفی آسان‌تر است - بنابراین نمی‌توانید یک روز را با آگاهی از برنامه‌ریزی برای ترک آغاز کنید. همچنین معمولاً برای دیگران آسان‌تر است—بنابراین پس از دریافت اخبار شما، صحت یا انگیزه‌های شما را قبل از اعلام شما زیر سؤال نمی‌برند.

همچنین از رفتن درست قبل از تعطیلات خودداری کنید. اغلب، سازمان‌ها فعالیت‌های استخدامی خود را در فصول تعطیلات کاهش می‌دهند—بنابراین اگر در این زمان استعفا دهید، ممکن است برای به دست آوردن پیشنهاد با مشکل مواجه شوید و از منتظر ماندن برای پاسخ یا پیشرفت ناامید شوید.

وقتی می توانید به طور موثر ارتباط برقرار کنید

همچنین زمانی که می توانید تصمیم خود را با ظرافت و به صورت حرفه ای در میان بگذارید، حتماً دست از کار بکشید. زمانی را بیابید که بتوانید به طور رو در رو به رئیس خود اطلاع دهید—چه چهره به چهره یا در تماس ویدیویی. و در صورت امکان، زمانی استعفا دهید که بتوانید اخبار را به روشی سازنده با همکاران خود به اشتراک بگذارید.

هنگامی که به طور مناسب در مورد تصمیم خود اطلاع رسانی کنید، مطمئن خواهید شد که با شرایط خوب ترک می‌کنید و روابط را روی زمین محکم نگه می‌دارید.

و البته به اندازه کافی اطلاع رسانی کنید. دو هفته هنوز قانون سرانگشتی است، اما اگر می‌دانید که تیم شما به‌ویژه بدون شما با مشکل مواجه می‌شود و اگر مایلید قبل از رفتن، این حمایت را ارائه دهید، ممکن است ترجیح دهید بیشتر به آن اطلاع دهید.

علاوه بر این، اگر به سمت یک رقیب بروید، زمان شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. در این صورت، عاقلانه است که کاملاً برای خروج خود آماده باشید، زیرا به احتمال زیاد دسترسی شما بلافاصله خاموش می شود.

وقتی شخصاً آماده هستید

همچنین بهترین زمان خود را بر اساس موارد دیگری که ردیف کرده اید در نظر بگیرید. یکی از رایج ترین سؤالات در مورد ترک شغل این است که "آیا شغل جدیدی آماده کرده اید؟" و "کار بعدی شما کی باید شروع شود؟" بهترین کار، زمانی است که کار بعدی خود را آماده انجام دهید، زیرا به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که در مسیر شغلی و درآمدتان وقفه ای نخواهید داشت.

زمان ایده‌آل این است که اخطار دو هفته‌ای خود را اعلام کرده و بلافاصله پس از آن کار بعدی خود را شروع کنید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که از یک کارفرما به کارفرمای دیگر بدون وقفه ای در این بین پوشش بیمه دارید.

اگر تصمیم می‌گیرید شغلی را ترک کنید بدون اینکه شغل دیگری در کار باشد، حتماً برای پیامدهای مالی آن برنامه‌ریزی کنید - مطمئن شوید که بالشتکی دارید که به شما فرصت می‌دهد تا شغل بعدی خود را پیدا کنید. شما همچنین می توانید اقدامات خاصی را برای تسریع در جستجوی شغل انجام دهید، مانند شبکه سازی، درخواست برای مشاغلی که مطابقت خوبی دارند، پاسخگو بودن و شفاف بودن در مورد نیازهای خود برای یک شغل جدید.

در یک یادداشت مرتبط، مطمئن شوید که مخاطبین خود را آماده کرده اید—به طور فعال با افرادی ارتباط برقرار کرده و مجدداً با افرادی ارتباط برقرار می کنید که پس از اعلام شما به شما کمک می کنند، به شما سرنخ می دهند و از شما حمایت می کنند.

و مطمئن شوید که ردپای رسانه های اجتماعی شما مثبت است. در کانال های اجتماعی حضور داشته باشید. پست هایی را به اشتراک بگذارید، لایک کنید و از آنها حمایت کنید که برند حرفه ای شما را تقویت می کند.

وقتی همه زوایا را در نظر گرفتید

به همان اندازه که زمان ترک کار مهم است، این مهم است که آیا در وهله اول باید آن را ترک کنید؟ بهترین زمان زمانی است که تمام زوایا را به دقت در نظر بگیرید و مطمئن شوید که تصمیم درستی است. به این فکر کنید که آیا ناامیدی شما از کل سازمان، مأموریت یا فرهنگ آن است - هر چه منبع نارضایتی شما مهم تر باشد، احتمال تغییر بیشتر است.

رهبری یا سازمان خود را نیز در نظر بگیرید، زیرا بر اساس نظرسنجی DDI، 57 درصد از مردم شرکت خود را به خاطر رئیس خود ترک می کنند. آیا به طور کلی برای رهبری سازمان احترام قائل هستید و رهبر خاص شما یک ناهنجاری است؟ در این مورد، ممکن است بخواهید آن را حفظ کنید و در سازمان رشد کنید، و به دنبال رهبری از طریق مربیان و نقش بعدی خود باشید.

به روابط تیمی خود نیز فکر کنید - به گفته گالوپ، از آنجایی که داشتن یک دوست صمیمی در محل کار هنوز عامل اصلی نگه داشتن افراد در شرکت فعلی است. آیا دلتان برای دوستان و همکارانی تنگ می‌شود که تجربه کاری شما را مفیدتر می‌کنند - یا نه؟

همچنین می‌خواهید در مورد طولانی‌مدت بودن موضوع یا چیزی که در کوتاه‌مدت حل می‌شود فکر کنید. به عنوان مثال، اگر راه اندازی یک محصول دشوار است که به زودی به پایان می رسد - در یک سازمان تولید کننده- ممکن است ارزش آن را داشته باشد که بمانید.

همچنین در نظر بگیرید که آیا به سمت چیزی می دوید یا از آن دور می شوید. اگر در درجه اول بر حذف خود تمرکز کرده اید، ممکن است در نقش بعدی خود نیز خوشبختی پیدا نکنید. اگر از نظر آنچه که می توانید باشید می خواهید شغل خود را ترک کنید و از اهداف خود برای آنچه در نقش دیگری می خواهید الهام بگیرید - و از همه چیزهایی که در آینده برای شما ممکن است انرژی بگیرید، در این صورت بیشتر به دست خواهید آورد.

زمان اکنون است

در نهایت، زمان بسیار خوبی برای موفقیت در هر کجا که هستید است. تمام آنچه را که پشت سر گذاشته اید، توانایی، شایستگی و اعتماد به نفس خود را به خود یادآوری کنید.

حمایتی را که از دیگران دریافت می‌کنید و حمایتی که از خود می‌کنید را تقویت کنید و در رسیدن به مرحله بعدی موفقیت خود اشتباه نکنید.

 

منبع: 

Forbes Tracy Brower, PhD

ترجمه شده در واحد نوآوری و بهبود TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.