آینده را پیش بینی کنید: روندهای تحقیقات بازار در سال 2023
آینده روندهای تحقیقات بازار اینجاست! با پیشرفت تکنولوژی و نیازهای مشتری، روند تحقیقات بازار نیز تغییر می کند. تحقیقات بازار همیشه ابزاری قدرتمند برای درک رفتارهای مشتری بوده است، اما روندها در این زمینه دائما در حال تغییر هستند. نگاهی به آخرین روند تحقیقات بازار در چند سال آینده برای رقابتی ماندن ضروری است. این مقاله به بررسی روندهای تحقیقات بازار میپردازد که میتوانیم انتظار داشته باشیم در سال 2023 شاهد آن باشیم.
در نظر گرفتن اینکه چه تحقیقات بازار ممکن است برای سال 2023 انجام شود بسیار حیاتی است. این مقاله به بررسی روندهای تحقیقات بازار میپردازد که میتوانیم انتظار داشته باشیم در سال 2023 ببینیم که تصمیمات آینده ما را شکل میدهد. بعلاوه شما می توانید با مطالعه اهمیت و چگونگی به کارگیری تحقیقات بازاریابی به اهمیت تحقیقات بازاریابی در آینده پی ببرید.
مروری بر 8 روند برتر تحقیقات بازار در سال 2023
روند شماره 1: هوش مصنوعی / یادگیری ماشینی
دانشمندان داده از یادگیری ماشینی هوش مصنوعی برای کشف الگوها در مجموعه داده های بزرگ استفاده می کنند و به آنها کمک می کند تا درک عمیق تری از رفتار مصرف کننده به دست آورند که در غیر این صورت کشف آن دشوار یا وقت گیر بود. بازاریابان همچنین از قابلیتهای پیشرفته یادگیری ماشینی هوش مصنوعی بهره خواهند برد و به آنها اجازه میدهد تا کمپینهای بسیار هدفمند متناسب با بخشهای خاص کاربر را بر اساس ترجیحات خود ایجاد کنند.
روند شماره 2: اتوماسیون
انتظار می رود فناوری اتوماسیون با ارائه نتایج سریع تر و دقیق تر، نحوه انجام تحقیقات بازار خود را متحول کند. پیادهسازی فرآیندهای خودکار، کاروکسب را قادر میسازد تا مقادیر زیادی از دادهها را به طور مؤثر تجزیه و تحلیل کنند و بینشی در مورد رفتار مصرفکننده به دست آورند. علاوه بر این، اتوماسیون می تواند به شرکت ها کمک کند تا در هزینه های نیروی کار صرفه جویی کنند و در عین حال اطلاعات دقیق تری نسبت به روش های دستی به دست آورند.
روند شماره 3: نظرسنجی های هوشمند موبایل
تنها در چند سال، نظرسنجیهای هوشمند مبتنی بر موبایل، انقلابی در تحقیقات بازار ایجاد کرده است - کشف روندهای مصرفکننده، در زمان واقعی برای کاروکسب آسانتر میشود. در سال 2023، محققان بازار از روشهای نظرسنجی هوشمند موبایل برای دستیابی به بینش عمیقتر مشتری استفاده خواهند کرد. با استفاده از آخرین فناوری موبایل ، محققان می توانند بازخورد مشتریان بیشتری را از شرکت کنندگان بیشتری جمع آوری کنند.
روند شماره 4: واقعیت افزوده/ مجازی
یکی از روندهای در حال ظهور واقعیت مجازی افزوده (AR/VR) است. AR/VR در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و انتظار میرود که رشد سریع خود را در طول سال 2023 ادامه دهد. شرکتها میتوانند از هدستهای AR/VR و دستگاههای تلفن همراه مانند گوشیهای هوشمند یا تبلتها برای تورهای مجازی، نمایش محصولات، تجربههای خردهفروشی و موارد دیگر استفاده کنند.
روند شماره 5: تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده
تا سال 2023، انتظار میرود که این روند تأثیر مهمتری بر روند تحقیقات بازار داشته باشد زیرا شرکتها همچنان از تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده استقبال میکنند. تجزیه و تحلیل های پیش بینی به طور فزاینده ای در پیش بینی نیازها و ترجیحات مصرف کننده دقیق می شوند. مدلهای پیشبینیکننده حتی میتوانند از هوش مصنوعی (AI) برای تشخیص روندهای نوظهور یا تغییرات در رفتار مشتری استفاده کنند که در غیر این صورت ممکن است توسط تکنیکهای سنتی تحقیقات بازار مورد توجه قرار نگیرد.
روند شماره 6: بینش بسترهای شنیداری اجتماعی
پلتفرمهای شنیداری اجتماعی به کاروکسب اجازه میدهد مکالمات را در کانالهای رسانههای اجتماعی در موضوعات مختلف مرتبط با برند یا صنعت خود ردیابی و تجزیه و تحلیل کنند. این ابزارها برندها را قادر میسازد تا احساسات بهروز مصرفکننده را در مورد محصولات و خدمات خود جلب کنند. علاوه بر این، پلتفرمهای شنیداری اجتماعی دادههای ارزشمندی را در مورد استراتژیهای رقبا ارائه میدهند که شرکتها میتوانند از آنها برای تصمیمگیری آگاهانه بر اساس بازخورد بلادرنگ مصرفکننده استفاده کنند. علاوه بر این، این پلتفرم ها یک تجربه شخصی برای مشتریان ارائه می دهند.
روند شماره 7: ابزارهای تجسم داده ها
تجسم داده ها به کاربران این امکان را می دهد که مجموعه بزرگی از داده های پیچیده را بگیرند و به سرعت از آنها بینش جمع کنند. با استفاده از تصاویر بصری مانند نقشه ها، نمودارها، و جداول، کاروکسب می توانند به سرعت روندهای رفتار مشتری، الگوهای فروش یا عملکرد کلی را شناسایی کنند. این ابزارها می توانند به شرکت ها کمک کنند تا با جمع آوری بصری مقادیر زیادی از اطلاعات که تجزیه و تحلیل آنها نسبت به مجموعه داده های خام آسان تر است، پایگاه مشتریان خود را بهتر درک کنند.
روند شماره 8: رقابت بازار مجاور
یکی از روندهای کلیدی که انتظار می رود تحقیقات بازار را در سال 2023 هدایت کند، نقش مهم فزاینده رقابت بازار مجاور است. برای رقابتی ماندن، شرکت ها باید درک کنند که رقبایشان چگونه عمل می کنند تا بتوانند استراتژی های خود را بر این اساس تنظیم کنند. در نتیجه، محققان بازار احتمالاً بر درک رفتار مصرفکنندگان در بخشهای مختلف تمرکز خواهند کرد تا فرصتهای رشد را شناسایی کرده و درک عمیقتری از نیازها و ترجیحات مشتری به دست آورند.
منبع:
ThinkTank Research Group Unlock the Power of Data-Driven Decision Making Published Feb 28
ترجمه شده در واحد نوآوری و بهبود TMBA