وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

برند خود را متر کنید! 15 اسفند
admin لایک 0 دیدگاه

برند خود را متر کنید!

به طور کلی یک برند شخصی از مجموعه ای از عوامل درونی (اعم از چشم انداز و آرمان درونی، و سیستم ارزشی و اعتقادی مثبت) و عوامل بیرونی (حالات چهره، تن صدا، تماس چشمی، زبان بدن، ارتباطات اجتماعی با دوستان و دیگران، بهداشت و آراستگی، و نیز میزان اثرگذاری) تشکیل یافته است. حال با علم به این موضوع، چگونه می توان یک برند شخصی را توسعه داد و یا اندازه گیری کرد. مدلی ساده در حوزه ی محصولات و خدمات وجود دارد که می گوید هر ویژگی دست کم یک مزیت می دهد. همین مدل ساده در مورد برندها نیز کاربرد دارد. در ابتدا شما باید خود را، آنچه را که برای شما اهمیت دارد، و آنچه که شما را منحصر به فرد می سازد تعریف کنید، و سپس برند خود را حول آن سری ارزشهایی که تعریف کرده اید بسازید. موارد زیر را در نظر داشته باشید، این موارد شاخصی خوب در اندازه گیری و ارزشیابی یک برند شخصی است:  ویژگیهای شخصی که شما را از رقبا یا همکارانتان متمایز می کند. ویژگیهایی که دیگران شما را به آن می شناسند (ارزش آفرینی، سودمندی برای دیگران، و ویژگیهای مباهات آمیز).  قدرت اثربخشی (داشتن سهم قابل توجه در قلمروی کاری خود و میزان اعتماد پذیری)

به گفته ی مونتویا، نویسنده ی کتاب برندی به نام شما و پدیده ی برندسازی شخصی، هر کسی، خواه ناخواه، دارای یک برند شخصی است. هدف باید این باشد که آن برند طوری طراحی شود که تاثیری واضح و حائز اهمیت در مورد شما و کارتان ایجاد کند، چه شما صاحب کسب و کاری کوچک باشید، یا یک کارآفرین تنها یا مدیر عامل یک شرکت. در ادامه مونتویا می گوید: یک برند شخصی ایده ی قدرتمند، روشن و مثبتی است که هر زمان که دیگران به شما فکر می کنند به ذهنشان خطور می کند.

در واقع برند شخصی نشان دهنده ی ارزشها، تواناییها و اقداماتی است که شما طرفدار آنها هستید یا به گفته ی وی برند شخصی نشان می دهد که شما چه کسی هستید، چه کار می کنید و چه چیز متفاوتی در شما وجود دارد یا چگونه برای بازار هدفتان ارزش آفرینی می کنید . از این لحاظ برند شخصی کمی گسترده تر از برند شرکتی است. حال وقت آن رسیده که برند خود را بازاریابی و بفروشید، در برندسازی شخصی نیز باید خودتان را مانند محصولی تصور کنید که قصد دارید آن را به مشتریانتان بفروشید یا آن را به کارمندان یا همکارانتان معرفی کنید.

1️⃣ خود را بازاریابی کنید.

• اجازه دهید مردم شما را بشناسند و بدانند که شما مظهر چه چیزهایی هستید.

• از تکنیکهای بازاریابی دهان به دهان استفاده کنید

• کارهای گروهی کنید.

 

2️⃣ فراموش نکنید که هر آنچه که انجام می دهید و هر آنچه که انتخاب می کنید که انجام ندهید، نمایانگر ارزش و شخصیت برند شما است.

 

3️⃣ نمایش و ارائه ی برند شخصی به معنای آن است که:

• در گروه عضوی فعال و فوق العاده باشید و از همکاران حمایت به عمل آورید.

• در چیزی که ارزش حقیقی دارد متخصص و متبحر باشید.

• در هر لباسی که هستید نوآور باشید.

• بیندیشید و مانند یک کاسب کارکشته از اقدامات خود نتیجه بخواهید.

• با مغز و با اشتیاق رفتار کنید.

 

4️⃣ هرکاری پرترهای شخصی از فردی است که آن را انجام داده است. هر کلمه ای از زبان می رانید و یا روی کاغذ می آورید می تواند موجب ساختن و یا حتی نابودی برند شما شود.

 

برگرفته از کتاب چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای شخصی در کسب و کار، پرویز درگی، انتشارات بازاریابی 

 

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.