وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

نتایج تحقیقات دپارتمان تحقیقات بازار TMBA درخصوص اینفلوئنسرمارکتینگ 25 خرداد
admin لایک 1 دیدگاه

نتایج تحقیقات دپارتمان تحقیقات بازار TMBA درخصوص اینفلوئنسرمارکتینگ

  بر طبق آمار منتشر شده میزان اعتماد مشتریان به پیشنهادهایی که از طریق شبکه شخصیشان به آنها می شود، 90درصد است و این پیشنهادها در 81 درصد مواقع آنلاین انجام می شود. مردم به پیشنهادهای افرادی که می شناسند، 92درصد اعتماد بیشتری دارند.

   در ایران بیش از 21 میلیون نفر اکانت اینستاگرام دارند و 80٪ کاربران اینستاگرام حداقل یک صفحه تجاری را دنبال می کنند.  بر طبق تحقیقات انجام شده  توسط دپارتمان تحقیقات بازار TMBA، به طور متوسط اگر افراد تاثیرگذار موردعلاقه افراد، محصولی را تبلیغ کنند در 50 درصد افراد منجر به خرید آن محصول می شود.  

هدف اصلی اینفلوئنسرمارکتینگ این است که به جای آنکه بخواهد به طور مستقیم مشتریان را تارگت کند، اینفلوئنسرها را تارگت می کند که بتواند به یوزر بیس آنها را دسترسی پیدا کند. بنابراین دانستن دسته بندی اینفلوئنسرها و انتخاب درست آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.  

 اگرچه در سایر کشورها دسته بندی اینفلوئنسرها بسیار بیشتر از ایران است اما با این حال توجه به آن و نیز در نظر داشتن دسته بندی در ایران می تواند در نتایج کمپین دیجیتال مارکتینگ بسیار تاثیرگذار باشد.  نکته اصلی در انتخاب افراد تاثیرگذار این است که به جای داشتن فالوور بالا می بایست در موضوع و هدف اصلی دارای Engagement  بالایی باشد.    دپارتمان تحقیقات بازار TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.