وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

پنجاه‌وهفتمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار منتشر شد 27 مهر
admin لایک 0 دیدگاه

پنجاه‌وهفتمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار منتشر شد

تازه‌ترین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار (سال یازدهم، شماره‌ی 57، مهر و آبان ماه 1396) منتشر شد. این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، با کاغذ فاخر، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی).
علاقه‌مندان برای خرید مجله و اشتراک می‌توانند با شماره‌های 66475273(021) و 66477016 (021) در تهران تماس حاصل کنند.

"قيمت‌گذاري از سوي دولت؛ درست يا نادرست" و "آسيب‌شناسي بازاريابي و تبليغات ايران"
"توسعه مهندسي بازار" در شماره‌ي پيش رو - سال يازدهم، مهر و آبان 1396، شماره‌ي 57، حاوي يك ميزگرد است درباره‌ي قيمت‌گذاري، و هفت گفت‌وگو درباره‌ي بازاريابي، تبليغات، فروش، و منابع انساني در اين شماره، با آثار متعددي روبه‌روئيد در حوزه‌هاي متنوع رفتار مصرف‌كننده، فروش، مذاكره، بسته‌بندي، به همراه يك فيلم آموزش بازاريابي از دانشگاه هاروارد (به زبان انگليسي با زيرنويس فارسي) با موضوع نوآوري ويرانگر.
 
سرمقاله - جيمي اندرسون؛ تفكر خلاق
جيمي اندرسون(Jamie Anderson) ، سرمقاله‌ي اين شماره را تحرير كردند با عنوان تفكر خلاق. آندرسون به ايران سفر كرده و در تهران سخنراني آموزشي داشته است.
اندرسون - به نوشته‌ي مجله‌ي بيزينس استراتژي ريويو - در فهرست 25 متفكر برتر جهان قرار دارد؛ يعني در كنار بزرگاني همانند گري همل، هنري مينتزبرگ، فيليپ كاتلر. مجله‌ي فايننشال تايمز از او با نام "رهبر مديريت" ياد كرده است.
اندرسون در اين سرمقاله، افزون بر معرفي مؤلفه‌هاي كنوني و چالش‌برانگيز كاروكسب‌ها، روش خلاقانه‌اي را برگزيده و آن ارائه‌ي دو تمرين يا آزمون است.
نخست بايد آزمونها را انجام دهيد و سپس سرمقاله را بخوانيد.
در تأييد اين سرمقاله، دكتر پرويز احمدي، مؤلف كتاب "مديريت توانمندسازي كاركنان"، در گفت‌وگو با نشريه، به مؤلفه‌هايي اشاره مي‌كند كه مشابه مؤلفه‌هاي جيمي اندرسون است. احمدي دنياي امروز را در قالب سه مؤلفه تفسير مي‌كند: الف) ابهام، ب) پيچيدگي، و ج) ازدحام.
اين گفت‌وگو را در صفحات 56 تا 59 بخوانيد.
 
بازار خبر
"استارت‌آپ‌ها كاري كردند كه دولتها نتوانستند" عنوان نخستين خبري است كه در صفحه‌ي 10 مي‌خوانيد. اين خبر مي‌گويد: بازيگران عرصه‌ي اقتصاد تغيير خواهند كرد. مجموعاً 25 خبر در صفحات 10 تا 15 آمده است از كوشش برندهاي خودرويي جهان براي تسخير بازار عربستان پس از آزاد شدن رانندگي زنان در اين كشور (عربستان)؛ ساير خبرها از تكنيكها، ترفندها، و كمپين‌هاي بازاريابي و تبليغات برندهاي جهاني است از مك‌دونالد، نستله، ايكيا، وال‌مارت، يونيلور، جنرال موتورز و...
 
ميزگرد قيمت‌گذاري
"قيمت‌گذاري از سوي دولت؛ درست يا نادرست" عنوان ميزگرد اين شماره است كه با حضور "استادان بازار" در دفتر نشريه برگزار شد.
حاضران ميزگرد متفق‌القول بودند كه دولت بايد پاي خود را از قيمت‌گذاري در كالاهاي غيراساسي كنار بكشد. اما درباره‌ي "حذف قيمت درج كالا" تفاوت ديدگاه وجود داشت.

7 گفت‌گو از استادان بازاريابي و تبليغات ايران و جهان
گفت‌وگوهاي اين شماره عبارت بودند از:
1ـ دكتر زهره دهدشتي شاهرخ؛ آسيب‌شناسي حال و آينده‌ي بازاريابي ايران
2ـ استاد مهدي قراچه‌داغي، اگر نخريدند چه كنيم؟‌
3ـ دكتر محمود دهقان، آسيب‌شناسي تبليغات ايران‌
4و 5 و 6- سه گفت‌وگو با مديران آژانس تبليغاتي كرت كريتيو
7ـ دكتر پرويز احمدي؛ مديريت توانمندسازي كاركنان‌
 
آسيب‌شناسي بازاريابي و تبليغات ايران
دكتر زهره دهدشتي شاهرخ، نايب‌رئيس انجمن علمي بازاريابي ايران، در گفت‌وگو با نشريه، از قدرت بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي گفتند. براي تشريح آن، بازاريابي ايران را از اين منظر آسيب‌شناسي كردند.
دكتر محمود دهقان، رئيس انجمن صنفي شركتهاي تبليغاتي، در گفت‌وگو با نشريه، از جايگاه كنوني انجمن صنفي تبليغات ايران گفتند. در اين گفت‌گو، افزون بر ظلمي كه به تبليغات شده، دكتر دهقان راهكارهاي عملياتي را براي ارتقاي جايگاه انجمن صنفي شركتهاي تبليغاتي پيشنهاد كرده‌اند.
 
تبليغات و گفت‌وگو با مديران آژانس تبليغاتي كرت كريتيو
صفحات 50 تا 55 حاوي سه گفت‌وگو است با مؤسس و مديرعامل آژانس تبليغاتي كرت كريتيو، مدير استراتژي اين آژانس تبليغاتي، و مدير ورزش و سرگرمي كرت كريتيو.
آژانس كرت كريتيو، آژانس تبليغاتي است با ماهيت رسانه‌هاي اجتماعي و ديجيتال. در اين گفت‌وگو با ماهيت متفاوتي از اين نوع آژانسها آشنا مي‌شويم. همچنين با نوع مشتريان و حفظ و نگهداري اين مشتريان آشنا مي‌شويم كه بزرگترين مشكل آژانسهاي تبليغاتي در جهان است.
 
فروش
"اگر نخريدند چه كنيم" كتابي است از تام هاپكينز. هاپكينز در زمره‌ي نوابع فروش جهان است. بدين رو، مطالعه‌ي كتاب هاپكينز براي مديران و سرپرستان فروش، و آنهايي كه شغلشان در پيوند با فروش است، ضروري است. خوشبختانه اين كتاب با ترجمه‌ي استاد مهدي قراچه‌داغي وارد بازار نشر شده است.
به همين مناسبت، گفت‌وگويي با استاد مهدي قراچه‌داغي درباره‌ي اين كتاب داشتيم كه در صفحات 30 تا 33 مي‌خوانيد. به گفته‌ي وي، مهدي قراچه‌داغي با داشتن 510 كتاب ترجمه‌اي، در فهرست كانديداي ثبت در گينس قرار دارد كه بزودي اعلام خواهد شد.
"هك كردن ذهن مشتريان" را در صفحات 34 و 35 بخوانيد كه شامل مجموعه‌اي است از تكنيكهايي كه فروشندگان مي‌توانند با اجرا و به‌كارگيري آن، ميزان فروش خود را بالا ببرند.

استارت‌آپ‌ها و مشتري‌مداري
استارت‌آپ‌ها، سيماي كاروكسب را تغيير مي‌دهند. با وجود اين، به دليل نوپايي و ماهيتشان در رشد سريع، بايد پاسخگوي انتظارات مشتري باشند.
مقاله‌اي كه در صفحات 36 تا 41 مي‌خوانيد حاصل هفت‌سال تجربه‌ي يكي از بنيانگذاران استارت‌آپي است كه به تفكيك، استارت‌آپ‌ها را بر پايه‌ي تعداد كاركنان مشخص مي‌كند. به علاوه، وظايف آنان را در قبال مشتريان برمي‌شمرد. پيشنهاد قابل تأكيد نويسنده‌ي مقاله اين است:
الف) وسواس فكري درباره‌ي توجه به مشتري را هرگز از دست ندهيد.
ب) فريب فلج تحليلي را نخوريد
ج) و...
 
نوآوري ويرانگر؛ فيلم آموزش بازاريابي هاروارد
در هر شماره از مجله، يك فيلم آموزش بازاريابي از دانشگاه هاروارد ضميمه است به زبان انگليسي با زيرنويس فارسي.
در اين شماره، كلايتون كريستنسن، متفكر رديف اول مديريت جهان، مدلهاي كاروكسب و شركتهاي مرزشكن را تشريح مي‌كند.‌وي در اين فيلم، خاطره‌اي از اندي گرو، مديرعامل اينتل نقل مي‌كند كه تنها 10 دقيقه وقت داشت تا كل تئوري را از زبان كريستنسن بشنود و سپس پرسش مي‌كند كه اين تئوري به چه درد شركتش مي‌خورد؟ هم شيوه‌ي كريستنسن در پاسخگويي جالب است، و هم روش مديريت هوشمندانه‌ي شركتهاي مرزشكن همچون اندي گرو در اينتل.
اين فيلم قابل خريداري است به قيمت دوهزار تومان - البته براي مشتركان دوماهنامه‌ي توسعه مهندسي بازار رايگان است. ‌تلفن فروشگاه انتشارات بازاريابي: 71 و 66408251 0211)؛ نشاني وب‌سايت: .www.MarketingShop.ir


همكاران اين شماره: دکتر عبدالحمید ابراهیمی، حمید کلامی، فاطمه شیرازی، دکتر سیداحسان گلپرور، زهرا جورابلو، محسن احمدی، محمد براتی‌نیا، سمیه عظیمی، نیلوفر حیدری، منیره محسنی‌فر، حمیدرضا رادمان‌نژاد، ابراهیم زارع‌پور، سعید خیرآبادی.

همکاران ویژه این شماره: پروفسور مسعود حیدری، جیمی اندرسون (نویسنده، سخنران، و استاد مدرسه‌ی مدیریت آنتورپ)

گفت‌وگو با استادان و مدیران خارجی تبلیغات و بازاریابی (این شماره): مایک جرمانو، رایان جی. مک، دان پویا (مدیران آژانس تبلیغاتی کرت کریتیو).

گفت‌وگو با استادان دانشگاه و استادان بازار (این شماره): دکتر زهره دهدشتی شاهرخ، دکتر محمود دهقان طزرجانی، مهدی قراچه‌داغی، دکتر پرویز احمدی، شاهرخ ظهیری، سعید جارودی، علی شریعتی، هاشمعلی حسنی، مهدی میثمی‌فرد. 

خبرنگاران: احمد آخوندی، محسن جاویدمؤید

سرويس بين‌الملل: زهرا جورابلو، دکتر سیداحسان گلپرور، محمدرضا حسن‌زاده جوانیان.

اشتراك: سمیه عظیمی

با تشكر از: استاد سینا قربانلو، دکتر حمیدرضا ایرانی، دکتر رضا اکبری اصل، دکتر محمدعلی عبدالوند، دکتر شهباز برآهویی، دکتر شهرزاد چیت‌ساز، دکتر فرشاد تجّاری، دکتر حمید قاسمی، دکتر محمدعلی قره، دکتر سارا کشکر، دکتر کامبیز حیدرزاده، دکتر بهرام خیری، ابراهیم زارع‌پور، دکتر امین اسداللهی، دکتر فریز طاهری‌کیا.

با تشكر از: مركز مطالعات بازاريابي ايران، شرکت نوروبیز، فروشگاه انتشارات بازاریابی.

با تشكر از ناشران بازاريابي: سمت، مؤسسه انتشاراتی جمال هنر، مؤسسه کتاب مهربان نشر،ۀ میراث ماندگار، ناقوس، آریاناقلم، ادیبان روز، سخنوران، شرکت چاپ و نشر بازرگانی، بازاریابی. 

شایسته‌ی یادآوری است برای سفارش آگهی، خرید یا اشتراک مجله توسعه مهندسی بازار می‌توانید به نشانی www.marketingshop.ir  مراجعه کنید یا با شماره تلفنهای 66475273(021) و 66477016 (021) تماس بگیرید.
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.