شماره سی و یکم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد
شماره سی و یکم (دی 1395) ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز منتشر شد. با خواندن این ماهنامه با مسائل و موضوعات متنوع حوزه بازاریابی و فروش آشنا خواهیم شد. لازم به ذکر میدانم که علاقهمندان برای دریافت اشتراک میتوانند با شماره 66028404 در تهران تماس حاصل کنند.
چکیده مجله
یادداشت مدیرمسئول
به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA
سرمقاله
تبلیغات مفهومی
به قلم مهدی فیضی، مدیر اجرایی کانون تبلیغاتی ضمیر بازار
سرخط خبرها
رئیس اتحادیه فروشندگان ساعت: ساعتها بدون مشتری ماندهاند
بازاریابی کالاهای دانشبنیان توسط فنبازار ملی ایران
باید دفاتر بازاریابی برای محصولات ایرانی در کشورهای مختلف ایجاد شود
اعلام برنامههای بیمه دانا برای تقویت بازاریابی و جذب پرتفوی اقتصادی
مدیریت رقبا
مدیریت رقبا در بازار کسبوکار
تحقیقات بازاریابی، شناخت کامل جامعه و بازارهای هدف، تحلیل استراتژیک حضور در بازار، تدوین برنامه جامع کسبوکار، شناسایی ظرفیتهای موجود و دراختیار دیگر شرکتها قرار گرفته، آگاهی از حجم بازارهای از دست رفته، ارزیابی پتانسیلهای موجود درون سازمانی، ظرفیت تولید، کیفیت ارائه محصول، خدمات پس از فروش، برنامههای توسعه و بهبود ارتباط با مشتریان تنها بخشی از صدها موضوع، مسئله و سرفصلی هستند که در آغاز یا جریان کسبوکارهای مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و هستند.
میزگرد
موضوع: نقش انبارداران در خوشنامی سازمان
محمدرضا بختیاری: مدیر انبارهای مرکزی شرکت پخش رازی
حاجی زاده: مدیر انبار و پخش شرکت نوین پخش توس جاودان
ارشدیان: مدیر انبار ستاد و انبار و پخش تهران شرکت بهپخش دارو
یوسفی: رئیس پخش و انبار شرکت پخش پگاه
پرویز درگی: مدیرعامل شرکت TMBA و مدیرمسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز
فروش و فرهنگ سازمانی
فرهنگ وندال پروری در سازمان های فروشی
وندالها از اقوام ژرمنی بودند که مابین قرن دوم تا پنجم پس از میلاد در گسترهای از اروپا و حتی شمال آفریقا زندگی میکردند و به جنگجویی، خونخواری و قساوت قلب معروف بودند. وندالها را مقایسه کنید با داعش. هر جا که پا میگذاشتند، همه چیز را از بیخ و بن نابود میکردند، به نحوی که اثری از تمدن به جای نمیماند؛ به قول احمد شاملو، آن جایی که قدم مینهادند گیاه از رستن سر باز میزد.
فروشگاه
عوامل کلیدی بازاریابی در فروشگاه (بخش دوم)
در قسمت قبلی به برخی عوامل کلیدی بازاریابی در فروشگاهها اشاره کردیم. در این قسمت به ادامه بحث در این مورد میپردازیم.
بازاریابی دارویی
سفارشسازی در داروخانه (بخش ششم)
شما به عنوان ویزیتور چه زمانی را برای قطعی نمودن سفارش (اختتام فروش به ویژه برای محصولات جدید و یا ارائه طرحهای ترویجی) مناسب میدانید؟
در صورتیکه هدفمند و با برنامه باشیم، هدف نهایی ما از حضورمان در داروخانه به عنوان ویزیتور ، "محقق نمودن فروش" خواهد بود و چون بحث ما پیرامون شیوه اقدام ویزیتورهای حرفهای است یقیناً این خاتمه فروش میبایستی متضمن "رضایت مشتری" نیز باشد چرا که اصل بر این است که هم به دنبال فروش سالم هستیم و هم فروش مؤثر.
چیدمان
ویژگی های یک چیدمان مناسب فروشگاهی
یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در فروش بیشتر برای فروشگاههای امروزی، طراحی و انتخاب دکوراسیون یا چیدمان مناسب، شکیل و جالبتوجه اس
نرمافزار پخش
پرداخت پورسانت فروش
همانطور که در شمارههای قبل دیدهاید، این مجموعه مقالات به تعریف مشخصات یک نرمافزار مناسب برای شرکتهای پخش و توزیع میپردازد. مطلبی که در ادامه خواهید خواند، در مورد زیرسیستم محاسبه و پرداخت پورسانت خواهد بود.
تکنیک فروش
چرا هر فروشنده باید تکنیک مختص به خود را داشته باشد؟
پس از آنکه هر فروشنده دانش ابتدایی درباره فروش را به دست آورد و با مهارتهای این حرفه آشنا شد، بهتر است روی یکی از بخشهای فروش متمرکز شود تا در آن مهارت به تخصص برسد. متخصص شدن در یک مهارت فروش به معنای فراموش کردن سایر مهارتها نیست بلکه به معنای متمرکز شدن به طور کامل و رسیدن به درجه استادی است. در دنیای امروز، تخصص حرف اول و آخر را میزند. به عبارت دیگر، امروزه برخلاف چند سال پیش دیگر نمیتوان ادعا کرد که امکان متخصص شدن در تمام علوم وجود دارد. شرایط دنیای امروز ایجاب میکند که فرد روی یک شاخه خاص متمرکز شود و در آن به تمام استادی و تسلط کامل برسد.
بازاریابی ربایشی
بهترین روش برای تبدیل غریبه ها به مشتری
در روش بازاریای ربایشی در چهار گام فعالیت خود را پیش خواهیم برد.
بازاریابی ربایشی به جذب مشتریان بالقوه به سوی شما و محصولاتتان به جای درگیر شدن در مبارزه جلب توجه اشاره دارد. اشتراک گذاشتن محتوا به معنای اهمیت دادن به مخاطب است و دنیای بازاریابی ربایشی راجع به تولید و انتشار محتوا با افراد و ساکنین جهان است. با تولید محتوای ویژه و درخور نیاز مخاطبین خود، مخاطبین هدف شما به سمت شما و کسبوکارتان جذب خواهند شد.
ارتباط با مشتری
آب رفته به جوی باز می گردد
فروش خوب است، تعداد مشتریان رضایتبخش است و اکثر آنها هم راضی و خشنود هستند اما یک روز یک مشتری کلیدی و بسیار مهم تصمیم میگیرد دیگر از شما خرید نکند و مایل است سراغ یکی از رقبای شما برود. اوضاع به هم میریزد.
پرسش و پاسخ
سؤال: همانطور که در صحبتها و نوشته هایتان بارها اشاره کردهاید، نقش انگیزه در پیشبرد اهداف تیم فروش مهم و غیرقابل انکار است. به عنوان یک مدیر یا سرپرست فروش غیرقابل انکار است. به عنوان یک مدیر یا سرپرست فروش چگونه میتوانیم اطمینان حاصل کنیم که فروشندگان ما از انگیزه لازم برخوردار هستند؟
پاسخ: این سؤال، پرسش مشترک بسیاری از مدیران و سرپرستان فروش است. نتایج بسیاری از پژوهشها نشان میدهد که ایدهآلترین شکل برای ارتقاء دلافزار در بین فروشندگان به وجود آوردن محیطی است که آنها خودشان انگیزه رشد و پیشرفت را درخود ایجاد کنند. برای ایجاد چنین فضایی مدیر یا سرپرست فروش باید سؤالاتی را از خود بپرسد تا مطمئن شود فروشندگانی دارد که با نهایت انگیزه خود سراغ مشتریان میروند و در پی ایجاد تعاملاتی برد - برد هستند. در حقیقت مدیر فروش به یک خودآزمایی نیاز دارد و باید این خودآزمایی را به صورت مرتب و مستمر انجام دهد.
مدیریت مشتریان
مدیریت مشتریان مضطرب
بر اساس روانشناسی مدرن، احساس اضطراب از طریق افکار ما به وجود میآید. افکار اضطرابآور همواره در کمین ما هستند و میتوانند به راحتی به خودآگاه ما وارد شوند.
زمانی که مشتری دچار اضطراب میشود توانایی شفاف فکر کردن را از دست میدهد و ارتباط برقرار کردن برای او سختتر میگردد. برای همین وظیفه ما به عنوان فروشنده این است که علائم اضطراب مشتری را تشخیص دهیم و در جهت کاهش این احساس گام برداریم.
مصاحبه
مصاحبه با آرمان هوانسیان
با سلام خدمت خوانندگان گرامی. اینجانب آرمان هوانسیان 36 ساله و متولد تهران هستم. فارغالتحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد فیروزکوه هستم و به امید خدا کارشناسی ارشد خود را تا چند روز دیگر از دانشگاه آمریکایی ارمنستان در رشته بازاریابی دریافت میکنم. بعد از گرفتن دیپلم با توجه به آشنایی خانوادگی که با صاحب شرکت فرآوردههای گوشتی آندره داشتیم در آن شرکت مشغول به کار شدم.
عشق کار
در این شماره به معرفی تقی رسولیان ،.
کتابخانه
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش