وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

شماره بیست و هشتم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

شماره بیست و هشتم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

شماره بیست و هشتم (مهر 1395) ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز منتشر شد. با خواندن این ماهنامه با مسائل و موضوعات متنوع حوزه بازاریابی و فروش آشنا خواهیم شد. لازم به ذکر می‌دانم که علاقه‌مندان برای دریافت اشتراک می‌توانند با شماره 66475273 در تهران تماس حاصل کنند.

چکیده مجله

یادداشت مدیرمسئول
به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

سرمقاله
ارتباطات رضایت‌بخش
به قلم دکتر علیرضا شریفی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی


سرخط خبرها
•    نقش آموزش‌های جدید در فروش بیمه‌های زندگی و بازاریابی‌های مدرن
•    بزرگترین کنفرانس ملی «بازاریابی، فروش و کارآفرینی» برگزار می‌شود
•    راه اندازي شبکه «مهتاک» با 16000 عضو/ امکان بازاريابي و فروش محصولات
•    بازاریابی مشکل عمده بانوان شاغل در حوزه صنایع‌دستی است
•    فروشگاه‌های زنجیره‌ای جز کالای فرهنگی، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می¬‌فروشند
•    همکاری شرکت رفاه با شمشیرباز المپیکی
•    امام جمعه یزد: ضعف بازاریابی و کیفیت باید در حوزه صنعت برطرف شود
•    بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی موضوعی کاملاً جدی است

شادی بهره‌ور
آیا خوش‌بینی فانوس رهبری است؟ (بخش دوم)
چطور می‌توان یک خوش‌بین را شناخت؟ آلن لوی مک گینس، نویسنده قدرت خوش‌بینی، شرح حال بیش از 1000 نفر از افراد مشهور را مطالعه‌ کرد و 12 ویژگی شخصیت‌های خوش‌بین را استخراج نمود. از قبیل: خوش‌بین‌ها به دنبال راه‌حل‌های جزئی هستند، که این به دور از روحیه کمال‌طلبی و بی‌حالی تجزیه و تحلیل‌کنندگان است، آنها آماده برداشتن گام‌های‌کوچک برای دستیابی به موفقیت هستند. ویژگی دیگر فرد خوش‌بین، به گفته مک گینز، این است که آنها از تخیل خود برای مشق موفقیت استفاده می‌کنند- به عبارت دیگر، آنها فیلم مثبتی از نتایج و پیامدهای مطلوب را در ذهن خود پخش می‌کنند، بسیار شبیه آنچه ورزشکاران انجام می‌دهند‌‌. (برای مثال، مایکل جردن، اظهار داشت که هرگز در یک بازی پیش از تجسم آن شرکت نکرده است. علاوه بر این، خوش‌بین‌ها باور دارند که بهترین خودشان هنوز در راه است.

نظارت و کنترل 
کنترل فروش‌های پیچیده
کلید موفقیت در چرخه فروش‌های پیچیده چیست؟ در دنیای جدید مدیریت فروش که ارزیابی و سنجش حرف اول و آخر را می¬زند، جواب این سوال دیگر مهارت‌های فروش یا استعداد فروشندگی نیست بلکه پاسخ "داده" است.

میزگرد
نقش و اهمیت منابع انسانی در سازمان‌های فروش
شرکت‌کنندگان:
دکتر محمد غوثی: مدرس و مشاور سازمانی
دکتر محمدرضا انصاری: معاونت بازرگانی شرکت رادطب نقش جهان
داوود خسروی: مدیر پخش شرکت لینا
پرویز درگی: مدیرعامل شرکت TMBA و مدیرمسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز

بازاریابی غذایی
بازاریابی دیجیتال در صنعت غذا (بخش دوم)
در شماره قبل به بررسی دو مورد از 10 فرصت رشد پرداختیم که از طریق بازاریابی دیجیتال در صنعت غذا میسر خواهد شد. در این شماره این بحث را ادامه خواهیم داد.

بازاریابی دارویی
سفارش‌سازی در داروخانه‌ها (بخش سوم)
یکی از افسوس‌های همیشگی، برخورد با ویزیتورهایی است که گویا برای "نفروختن" استخدام شده‌اند، گویا هدف‌شان "طراحی شکست خودشان" می‌باشد. صرفاً کافیست که به مدل اجرای آنها در داروخانه‌ها کمی دقت کنید ، به احتمال زیاد شما نیز به همین نتیجه خواهید رسید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
آیا شبکه‌های اجتماعی واقعاً به افزایش فروش کمک می‌کنند؟
بسیاری از مدیران فروش هنوز اعتقاد دارند زمانی که حرف فعالیت‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی می¬شود، این فعالیت‌ها ارزش تلاشی را که صورت می¬گیرد ندارد و خواستار دلیل و مدرک برای بازگشت سرمایه هستند. حقیقت این است که شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی مکانیزم‌هایی هستند که ثابت کرده‌اند می‌توانند منجر به افزایش درآمد و تحقق اهداف شوند و ارتباط مستقیمی بین استفاده از این شبکه‌ها و بستن قرارداد¬های بیشتر وجود دارد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
قوانین موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
استفاده از اهرم قدرت بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند جایگاه شما در میان مخاطبان و مشتریان‌تان را به شکلی رؤیایی بالا ببرد ولی از سوی دیگر اقدام در این زمینه بدون تجربه قبلی و بینش صحیح می‌تواند برای شما چالش‌انگیز باشد.


نرم‌افزار پخش
عملیات مالی در فروش
شرکت پخش بدون گردش مالی معنایی ندارد. ماحصل کلیه فعالیت‌های یک شرکت پخش، در گردش مالی آن نمایان می‌شود. پاشنه آشیل شرکت‌های پخش نیز در همین قسمت قرار دارد. در صورتی‌که کنترل‌های مالیِ مناسب وجود نداشته باشد، حجم مطالبات به اندازه‌ای خواهد شد که فعالیت شرکت را دچار اختلال می‌کند.

ارائه فروش
اصولی برای ارائه پیشنهاد فروش
تشخیص اینکه پیشنهاد فروش را چطور عنوان کنیم، آسان‌تر از تعیین زمان مطرح کردن آن است به همین دلیل باید با آمادگی کامل در مورد آن اقدام کنیم.

مشتری‌مداری
آیا مشتری را در فرایند فروش خود فراموش کرده‌ایم؟
در فروش، عنصر اصلی موفقیت این است که مشتری در اولویت باشد. اما در عمل بسیاری از فروشندگان همین اصل ساده را رعایت نمی‌کنند و نتیجه این می‌شود که شرکت‌ها فرایند فروشی را دنبال می‌کنند که خودشان دوست دارند بر مبنای آن بفروشند نه فرایندی که مشتری بر اساس آن مایل است خرید خود را انجام دهد. امروزه متخصصان  و نخبگان فروش حتی از عبارت"فرایند فروش" استفاده نمی‌کنند و به جای آن عبارت" فرایند مشارکت مشتری" را به‌کار می‌برند. استفاده از این عبارت بر این نکته تأکید می‌کند که نیروی فروش باید همیشه تلاش‌های خود را با روش خرید و نیاز‌های مشتریان همراستا سازند. علاوه بر این زمانی که نام فرایند فروش به فرایند مشارکت مشتری تغییر کند، ناخود‌آگاه این برداشت در تمام نیرو‌های فروش به‌وجود می‌آید که اولین و مهم‌ترین وظیفه آنها ایجاد ارزش برای مشتری است.

مشتری‌یابی
چرا اصل زمان‌بندی در مقوله مشتری‌یابی مهم است؟
آیا هر هفته یک برنامه منظم زمانی را برای مشتری‌یابی اختصاص می‌دهید؟ اگر این کار را انجام می‌دهید احتمالا به زمانی خواهید رسید که با برنامه شما متناسب است.

کسب‌وکار موفق
درس‌های موفقیت از شکست‌های موسس گروه علی‌بابا
جک ما، موسس گروه چینی علی بابا روز 10 سپتامبر 2016، 52 ساله شد. ثروت او معادل 9/27 میلیارد دلار تخمین زده می¬شود. اما زمانی که معلم زبان انگلیسی بود ماهانه 12 دلار حقوق می¬گرفت و البته همان زمان هم از زندگی‌اش رضایت داشت.

پرسش و پاسخ

استخدام
راهکارهایی برای استخدام فروشندگان بهتر
بدون وجود یک فرایند حساب‌شده جهت استخدام نیروی فروش، تقریباً غیر¬ممکن است که بتوان فروشندگان شایسته‌ای را به استخدام درآورد. بنابراین نباید به استخدام نیرو¬های فروش نگاهی مقطعی داشت بلکه باید همراستا با راهبرد¬های کلی شرکت، فرایندی مدون و دقیق برای آن تعریف کرد که در مواقع لزوم بتوان آن را مورد استفاده قرار داد.

ویترین
ویترین انباری نیست
یکی از تفاوت‌های موجود بین فروشگاه‌های سنتی و فروشگاه‌های نوین، تفاوت در ویترین فروشگاه‌هاست. ویترین، پیشانی فروشگاه ما است و می‌تواند اولین نقطه برقراری ارتباط ما با مشتریان باشد.

عشق کار
معرفی کارآفرینان برتر ایرانی

کتابخانه
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش
 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.