متقاضیان کار بخوانند (بخش دوم)
8-بزرگترین چالشی که سال گذشته سازمان با آن مواجه شد چه بود؟
طرح این سوال در ابتدا نشان می دهد که به موفقیت کاری فکر می کنید. بعد هم آن که طرح این پرسش شخصیتی متفکر و با تجربه از شما به نمایش می گذارد. برخی نمایندگان فروش با شکلی از خوش بینی کورکورانه وارد شغل جدید می شوند و زمانی که شرایط با انتظارات آن ها پیش نرفت دچار فرسودگی شغلی و سرخوردگی می شوند.
9-یک روز معمول در این شغل چگونه است؟
تنها افرادی چنین سوالاتی می پرسند که به جزئیات تاکتیکی شغل خود اهمیت می دهند. این سوال به علاوه آینده اندیشی و قدرت تفکرشهودی کارجو را نشان می دهد.
آیا عمده زمان تان صرف تلفن کردن می شود؟ ویا بیشتر وقت خود را در بازار سپری خواهید کرد ؟ اگر از کاری که بیشترین زمان را صرف آن می کنید لذت ببرید آن کار به احتمال زیاد مناسب شما خواهد بود.
10-شاخص شما برای اندازه گیری موفقیت فرد در این شغل چیست؟
شاخص موفقیت در فروش تنها منحصر به آمار و اعداد و ارقام فروش نمی شود. بلکه معیارهای دیگری مثل طول چرخه فروش ؛تعداد فرصت هایی که می سازید و اندازه متوسط معامله دیگر شاخص های ارزیابی موفقیت نمایندگان فروش محسوب میشود.
معیارهای کیفی موفقیت نیز به همین اندازه اهمیت دارند. شناخت انواع تیپ های شخصیتی مصرف کنندگان ؛ توانایی جذب و یا حذف مخاطبان کارآمد میزان تمایل به یادگیری تکنیک ها و راهبردهای جدید و هم چنین یادگیری زدایی دانسته های کهنه ؛ مهارتهای مدیریت زمان و دانش محصول از آن جمله است.
این سوال اصلی ترین شاخص موفقیت را از دیدگاه راس سازمان برای شما روشن می کند.
11- بر روی وبسایت شما آمده که یکی از ارزش های سازمان X است در عمل این ارزش چگونه تجلی پیدا می کند؟
این سوال برگ برنده ای شما است و نشان می دهد که تکلیف تان در منزل را به خوبی انجام داده اید چرا که از قبل در خصوص اصول سازمان جست و جو کرده اید. صاحبین کار و کسب از استخدام چنین افرادی که خود را در فرهنگ سازمانی سهیم می دانند به وجد می آیند.
12-نمایندگان فروش شما بیشتر چه کتاب هایی می خوانند و شما چه کتاب هایی برای مطالعه توصیه می کنید؟
افرادی که به لحاظ فکری فعال هستند ؛ اهمیت زیادی به مطالعه بویژه در حوزه تخصصی خود می دهند. آن ها به وضوح به دنبال ایجاد روابط حرفه ای بلند مدت و بهینه با سازمان هستند و تفکری تعالی طلب دارند
13- تیم شما تا چه حد مشارکت جو است؟
کار تیمی یکی از الزامات اکوسیستم فروش محسوب می شود . مدیران فروش می دانند که اگر اعضای تیم بازخوردها؛ پشتیبانی و بینش ها و یادگیری های خود را با هم به اشتراک نگذارند؛ فرآیند تیمی در طول زمان تکامل نخواهد یافت.
14- اگر در این عنوان استخدام شوم و کار خود را به خوبی انجام دهم . آن گاه چه می شود؟
تمرکز بیش از حد روی فرصت های ارتقا شاید در تخصص های دیگر مورد استقبال واقع نشود. اما درمورد فروش اوضاع فرق می کند. روحیه پیشرفت و رقابت جویی سالم یکی از ارزش های اساسی در شغل فروش است. بنابراین طراح این سوال علاقه , تعهد و آرمان گرایی خود را نشان می دهد. چرا که فروشندگان تنها به واسطه نتایجی که کسب می کنند پیشرفت می کنند و ارتقا می یابند.
به علاوه نشان می دهد که شما اهدافی بلندپروازانه دارید و تخته گاز به سمت اهداف خود در حرکت هستید؛ رفتاری که کلیت سازمان از آن سود خواهند برد.
سبز باشيد