وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

دایره المعارف بازاریابی(بخش دوم) 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

دایره المعارف بازاریابی(بخش دوم)

بازاریابی تعاونی (Cooperative Marketing)
بنگاه ها با همکاری یکدیگر محصول خدمت و یا برندی مشترک را بازاریابی می کنند. 

بازاریابی جمعی (Communal Marketing)
در این نوع بازاریابی بخشی از جامعه در ترویج و توسعه‌ی یک کمپین بازاریابی مشارکت داده می شوند. 

بازاریابی اجتماعی
بازاریابی از طریق ایجاد یک جامعه‌ی آنلاین 

بازاریابی محتوایی
محتوای آموزنده و سرگرم کننده در جهت ارائه‌ی اطلاعات در خصوص برند فارغ از بازارگرمی های معمول بر فرآیند فروش و بازاریابی تولید و در کانال های مختلف منتشر می شود. 

بازاریابی درخواست اقدام (Call To Action marketing)
این بازاریابی عمدتا از طریق بنر تصویر گرافیکی و یا متن تلاش می کند فرد را به کلیک بر روی آن ترغیب و وارد دالان اصلی ارتباط با سایت به ویژه فروشگاه آنلاین بکشد. 
بازاریابی مفهومی (Context Marketing)
در این نوع از بازاریابی تمرکز نه بر ویژگی های محصول بلکه معرفی تبیین بخشی از زندگی است و به معنای انتقال مفهوم و پیشنهادات مرتبط و بهینه از طریق کانال مناسب به افراد مناسب است 

بازاریابی تعارضی (Controrersia MarketinG)
این نوع بازاریابی با ایجاد عمدی یک بحث و یا کشمکش سعی در جلب توجه دارد. 

بازاریابی گفتمان محور (Conversational marketing)
ایجاد گفتمان با مشتری و مشارکت فعال در مکالمه های چند جانبه با مصرف کنندگان

بازاریابی متقاطع (Cross Marketing)
همکاری در بازاریابی، بسته‌بندی و تبلیغ چند محصول در  کنار یکدیگر 

بازاریابی از طریق پایگاه های داده 
بهره گیری از پایگاه های داده به منظور پیشبرد برنامه های بازاریابی 
بازاریابی دیجیتال 
بازاریابی از طریق بسترها و کانال های دیجیتال به ویژه اینترنت همچنین این نوع بازاریابی از تجهیزات دیجیتال از جمله گوشی های هوشمند و بیلبردهای دیجیتال به منظور مطلع نمودن مشتریان و دیگر ذینفعات تجاری استفاده می برد. 

بازاریابی مستقیم 
سازمان ها از طریق این تکنیک به صورت سیستم با مشتری ایجاد ارتباط می کنند. این نوع بازاریابی اغلب بدون استفاده از تلویزیون رادیو و آگهی های چاپی انجام می پذیرد. 

بازاریابی واکنش مستقیم 
این تکنیک از بازاریابی به منظور دریافت یک واکنش عمدا هیجانی طراحی و اجرا می شود. 

بازاریابی تنوع گرا (Diversity Marketing)
مخاطبان این نوع بازاریابی از میان گروه های فرهنگی مختلف هستند و به این دلیل این تکنیک شکلی از بازاریابی درون فرهنگی است. 

بازاریابی خانه به خانه (Door-To-Door Marketing)
در این شیوه از بازاریابی نمایندگان فروش خانه به خانه و به صورت رودررو به مشتری مراجعه می کنند. 


بازاریابی ایمیلی 
ارسال ایمیل و خبرنامه های الکترونیکی و ایمیل مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی بر اساس اطلاعات طبقه بندی شده 
بازاریابی کارآفرینانه (Entrepreneurial Marketing)
شناسایی بهره‌برداری فعالانه از فرصت ها برای کسب و حفظ مشتریان سودآور از طریق روی کردهای نوآورانه و مدیریت ریسک ؛ اهرم کردن منابع و ایجاد ارزش برای مشتریان 

بازاریابی اخلاق مدار (Ethical Marketing)
اخلاق مداری به منظور مسئولیت پذیری اجتماعی و اخلاقی در اجرای استراتژی های بازاریابی است 
بازاریابی رویداد (Event Marketing)
بازاریابی از طریق برگزاری رویدادهایی اعم از سمینارها ، نمایشگاه ها ، جشنواره ها و کنفرانس ها 
بازاریابی چالاک (Expeditionary Marketing)
ایجاد و یا توسعه بازارهای جدید قبل از رقبا 

بازاریابی حسی (Expreiential Marketing)
استراتژی تعاملی تجربه محور مبتنی بر تعامل دو جانبه در زمان واقعی و بدون درنگ از یک تجربه زنده برند و در نتیجه ایجاد فرآیندی برای همبستگی عمزق تر با مصرف  کننده. 
 

منبع

http://chiefmartec.com/2010/12/131-different-kinds-of-marketing/

 

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.