وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

آینده هالیوودی: 4 صنعتی که انتظار آینده‌ای خوش برای آنها داریم 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

آینده هالیوودی: 4 صنعتی که انتظار آینده‌ای خوش برای آنها داریم

فناوری در طول بیست سال گذشته پیشرفتی ورای گمان و باور انسان داشته است و کیفیت زندگی کاربرانش را دگرگون کرده است. چه کسی از میان ما در دنیای سالهای 60 شمسی می توانست جهان امروزی را تصور یا باور کند؟ 
آیا می توانید زمانی را تصور کنید که در آن هوش مصنوعی نقش بسیار پر رنگی در دنیای تجاری خواهد داشت. نقشی که می تواند به عنوان یک تصمیم گیرنده عالی عمل کند. بگونه‌ای که اولین ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۶ به هيئت مدیره شرکت ها خواهد پیوست. یا زمانی که قادر خواهید بود با انسان های دیگر از طریق فکر کردن ارتباط برقرار کنید در حالی که هوش ما بشدت افزایش یافته و زمانی که دچار بیماری های حاد و قلبی-عروقی می شوید، روبات های بسیار کوچک بدرون رگ ها شما فرستاده می شوند تا با بیماری ها مبارزه کنند.
سینما وعده های بسیاری در مورد آینده به ما داده است. مسیر پیش روی دنیای تکنولوژی ولی فارغ از آنچه سینما باور دارد، چند سالی است که حالتی جدی تر به خود گرفته. ربات ها پیشرفته تر شده اند و شرکت های مختلفی با جدیت تمام می کوشند تا اتومبیل های خودران را در سال های نه چندان دور به دست جوامع انسانی برسانند.
تکنولوژی همواره مسیری رو به جلو را طی میکند. و در حالی که هر صنعتی به شکل و سیاقی رنگ عوض میکند، برخی از صنایع بیشترین تحولات را تجربه خواهند کرد. چشم‌انداز روشن این صنایع، سرمایه‌گذاری در آنها را توجیه‌پذیر می‌کند:


1.    اتوماسیون منزل و خانه‌های هوشمند

– امکان کنترل هوشمند قفل‌ها و سیستم‌های امنیتی
– کنترل دما و تهویه
– کنترل مصرف انرژی
– سیستم‌های سرگرمی
– سیستم‌های روشنایی هوشمند
– لوازم هوشمند
– سیستم های تشخیص خودرو، سیستم‌های نظارت گیاهان و حیوانات خانگی
– ارتباطات ویدیویی و صوتی بین اتاق‌ها و هشدارهایی که از خانه به تلفن‌های هوشمند فرستاده می‌شود و هزاران امکانات دیگر که در کنار یکدیگر خانه‌های هوشمند را بوجود آورده‌اند. 
هرچند که کنترل هوشمند منازل و ساختمان ها رویایی دور از دسترس بوده است. اما امروزه به یک نیاز ضروری در فرهنگ ساختمان سازی تبدیل شده است.
بازار خانه‌های هوشمند بسرعت در حال رشد است و آینده‌اش روشن به نظر می‌رسد. تا سال 2022، بازار اتوماسیون منازل به ارزشی بالغ بر 78.27 بیلیون دلار دست خواهد یافت. این رقم به معنای رشد سالانه حدود 12.46 درصدی از سال جاری تا سال 2022 است. 
بیشترین رشد در این صنعت در حوزه ایمنی و امنیت منازل، و راهکارهای حافظ محیط زیست و کاهنده مصرف انرژی خواهد بود. 
و حداقل در بخش‌های زیر نیز شاهد تحولاتی خواهیم بود:
– IOT (اینترنت برای همه چیز) در خانه‌های هوشمند
– افزایش اتصالات میان اشیاء 
– رباتیک شدن و بکارگیری گشترده رباتها در امور منزل

گرگ رابرتس معاونت بازاریابی شرکت Icontrol Networks میگوید، زیرساختهای تکنولوژیک خانه‌های هوشمند هم‌اکنون وجود دارد. اما اصلی ترین مانع سد راه این صنعت نه ظهور رقبای متعدد بلکه فقدان آگاهی و آموزش در میان مصرف‌کنندگان پیرامون خانه‌های هوشمند است. این مساله ضرورت تعامل میان شرکتهای فعالی در این حوزه جهت بالابردن آگاهی‌های عمومی از این طریق و به کمک تاکتیکهای بازاریابی اجتماعی را ایجاب می‌کند.
2.    صنعت خواب
در گذشته تنها کاری که برای داشتن خوابی راحت انجام دهید مصرف لبنیات و یا قرصهای شیمیایی پیش از رفتن به رختخواب بود، اما امروزه فناوری ارتباط تنگاتنگی با زندگی روزمره یافته و دانشمندان برنامه اجرایی ابداع کرده‌اند که خواب کامل و بی‌نقصی فراهم می‌کند. خوشبختانه مقوله خواب انسان نیز از پیشرفت فناوری بی نصیب نمانده است.
هرچند صنعت خواب در قیاس با صنایع هوشمندسازی منازل، جذاب به نظر نمیرسد. اما امروزه راهکارهای فنی و نواورانه بسیاری به صنایع مرتبط با خواب راه یافته‌اند که به خواب راحت و بهره‌ور و همچنین کمک به حفظ بهترین حالت و آرامش در هنگام برخاستن از خواب کمک می‌کنند. 
مایکل هاگز موسس و مدیرعامل PlushBeds میگوید: «به نظرم ظرف 5 تا 10 سال آینده شاهد نقش پررنگ‌تر فناوری در بهینه‌سازی خواب خواهیم بود. رویدادی که در راستای افزایش کیفیت زندگی بشر است. 
براساس نظر کارشناسان، بازار جهانی محصولات کمکی خواب تا سال 2019 به رقم 76.7 بیلیون دلار خواهد رسید. این رشد نشان‌دهنده افزایش 5.6 درصدی در هر سال است. 
ابزارها و تاکتیک‌هایی مثل اپلیکیشنهای کاربردی موبایل، ردیاب‌های پوشیدنی، کالای خواب قابل تنظیم، و حتی کمک‌درمانگرهای نوآورانه از جمله مواردی است که در صنایع مرتبط با خواب پیشرفت بیشتری خواهند داشت.
3.    خرده‌فروشی
خرده­فروشی و فناوری، در تعاملي جدی با یکدیگر به سر می برند. با این که تکنولوژی، شغل فروشندگی و اهمیت آن را را ساده‌تر نساخته است ، اما فروشگاه را قادر به بهبود عملکرد شغلی خود از طریق دسترسی به اطلاعات و خودکارسازی وظایف معمول نموده است.
 وظایفی نظیر 
•    تجزیه و تحلیل فروش و تبلیغات گذشته
•    برنامه ریزی بودجه مالی 
•    توسعه ، انتخاب و قیمت گذاری کالا 
•    برنامه ریزی و مذاکره با تامین کننده 
•    شروع برنامه های بازاریابی 
•    و آموزش و توسعه با پیشرفتهای متعددی روبرو خواهند شد. و بعلاوه شاهد توسعه مفاهیمی از قبیل QR  (واکنش سریع)،ECR  (پاسخ به مصرف کننده کارآمد  )، JIT (تولید بهنگام) و CPFR (مشارکت برنامه ریزی ، پیش بینی و تدارکات مجدد) خواهیم بود.
فناوری در صنعت‌خرده‌فروشی در پی افزایش لذت خرید و سهولت ان است. خرده‌فروشان نیز بیش از گذشته وابسته به داده‌ها و اطلاعات بوده و به دنبال راهبردهایی در جها استفاده هوشمندانه‌تر از اطلاعات موجودشان هستند. در نتیجه آنها میتوانند تجارب مرتبط با خرید را سفارشی‌سازی کرده و بسته به پیشینه خرید و نیازمندیهای مصرف‌کنندگان، اطلاعاتی معنادارتر ارائه کند.
4.    صنعت مسافرت
طی گزارشی که توسط شرکتتحقیقات بازار «اکومانتیور» منتشر شده، صنعت سفر و گردشگری طی چند سال آینده همچنان به رشد باثبات خود علی‌رغم عوامل منفی خارجی و تهدیدات تروریستی ادامه خواهد داد. مسافران به این نتیجه رسیده‌اند که ارتقای روحی، تجدید قوا و جوان‌سازی خود به‌طور منظم، بخشی از روند ایجاد تعادل بین کار و زندگی است.درواقع هر چه زندگی روزمره ما پرمشغله‌تر می‌شود، اشتیاق ما برای اکتشاف مکان‌های جدید از طریق سفر هم بیشتر می‌شود. اگر زمانی سفر دور دنیا در هشتاد روز امکان‌پذیر بود، امروزه به لطف فناوری‌هایی مثل موشک‌های مکنده هوا؛ سفر به فضا طی ۱۵ دقیقه یا هر کجای جهان ظرف مدت ۴ ساعت، یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شده است. همچنین امکان سفر با ماشین های پرنده، قطارهای هایپرلوپ و سایر تکنولوژی های حمل و نقل در اختیار نسل های آینده قرار گرفته است.
بدیهی است که مصرف‌کنندگان اصلی‌ترین منتفعین از سامانه‌های درحال پیشرفت در جهت افزایش رفاه، سرعت و اختصاصی‌سازی سفر هستند. 
فناوری بخش های مختلف مرتبط با صنعت سفر را تحت‌الشعاع قرار داده بگونه‌ای که امروزه ایده "مسافرت های بدون پاسپورت" به کمک پاسپورتهای نسل چهارم مطرح می‌شود. گذرنامه‌های بیومتریک یا گذرنامه الکترونیک٬ ترکیبی از داده‌های سنتی روی کاغذ مانند تصویر و نام و نیز داده‌های دیجیتالی زیست‌سنجی یا بیومتریک مانند اثر انگشت٬ رنگ و طرح اسکن قرنیه و یک نسخه دیجیتال از تصویر دارنده گذرنامه٬ کارگذاشته‌شده درون یک ریزتراشه , ای‌ای‌پی‌رام است که خود ریزتراشه و حافظه مربوطه درون جلد گذرنامه قرار گرفته است.
با بهره گیری از منبع زیر:
https://www.entrepreneur.com/article/281876

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.