مدیرمنابع انسانی لینکدین: کارآمدترین رفتارهای مدیریتی
لینکدین اصولاً یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه ای در همه تخصصهای متنوع دنیاست ... یک معلم ، یک مهندس ، یک نجار ، یک برنامه نویس ، یک محقق و خلاصه هر گروه و صنف کاری می تواند افراد مشابه خود را در این شبکه پیدا کند ... جایی که اعضا با ارتباط به یکدیگر سعی در گسترش شبکه حرفه ای خود را دارند و با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود این فضای حرفه ای را بسط می دهند. بنابراین برای اولین مزیت باید گفت شما با صنعت ، حرفه و همکارانتان دراین حرفه در ارتباط خواهید بود. مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که شبکهی اجتماعی و تخصصی لینکدین را به مبلغ ۲۶.۲ میلیارد دلار خریداری کرده است. وانگهی لینکدین میتواند همچنان به فعالیت خود به شکل مستقل ادامه دهد.
فرهنگ مدیریتی لینکدین توسط "رید هافمن" موسس و رییس آن، "جف وینر" مدیرعامل و معاون رییس و "پت وادورز" مسئول منابع انسانی و سازماندهی استعدادهای جهانی شکل گرفته است.
خانم پت وادورز مدیر منابع انسانی لینکدین در مصاحبه اخیر خود با بیزنس اینسایدر اشاره می کند که مدیران لینکدین بر اساس مجموعهای از معیارها مورد ارزیابی قرار میگیرند. شاخصهایی که میتوان از آن به منظور ارزیابی کیفی دیگر مدیران نیز بهره برد. من پرویز درگی بارها گفته و نوشتهام که ثمره خشنودی کارکنان، خشنودی مشتریان است و نقش مدیران در ایجاد و بسط شادی بهرهور در کارکنان یا به عبارت زیباتر مشتریان درون سازمانی، مهم و تاثیرگذار است. در ادامه این یادداشت، ویژگیهای ممتاز مدیران کارآمد مورد بررسی قرار میگیرد:
۱. آنها حامی توسعه حرفهای و رشد تخصصی کارکنان خود هستند
هافمن در کتاب خود با عنوان "اتحاد" (The Alliance) که با همراهی بن کاسنوچا و کریس یه به رشته تللیف درآورده است، رابطهی بین مدیران و کارکنان را بازتعریف میکند که چگونه کارفرمایان میتوانند از طریق ایجاد اتحاد کارکنان شایسته را جذب و حفظ کنند. اقدامی دو سر سود که به نفع کارکنان و کارفرما تمام می شود.
مدیران باید این نکته را به خاطر بسپارند که یک کارمند تا آخر عمر خود قرار نیست برای آنها کار کند و در واقع امنیت شغلی معنای خود را از دست داده است. وادورز بیان میکند که بهترین مدیران، به شکل مستمر کارکنان خود را به سمت رشد و پیشرفت مداوم سوق میدهند و با فراهم ساختن چالشها و فرصتهای جدید یادگیری، موجبات توسعه تخصصی آنها را فراهم می کنند. یکی از ارزشهای لینکدین این است که همیشه در پی بهترینهاست. این ارزش فقط به مفهوم گرفتن نتایج نهایی خوب نیست، بلکه تلاش مداوم برای نتیجه گرفتن در همه بخشهای لینکدین است. جف وینرکارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که هماکنون بعنوان مدیر عامل شرکت لینکدین فعالیت میکند.
۲. آنها عملکرد کارکنان را به شکل مداوم مرور میکنند
مدیران باکفایت به جای این که منتظر باشند تا سال به پایان برسد و گزارش عملکرد را آن موقع مرور کنند، دایم از طریق گفت و گو و تعامل با اعضای تیم کاریشان در جریان روند کار قرار میگیرند.
۳. آنها انتظارات خود را شفاف ابراز میکنند
مدیران کاربلد اطمینان حاصل میکنند که انتظارات آنها برای کارمندانشان شفاف باشد، آنها بجای تهیه فهرست انتظارات با کارکنان خود وارد تعامل میشوند. رؤسای استثنایی همیشه مشخص میکنند که چه انتظاراتی از کارمندان خود دارند و برای آنها توضیح میدهند چرا در برخی مواقع انتظارات آنها تغییر میکند.مدیران شایسته از تغییرات مکرر در رفتار خویش خودداری میکنند، ایشان صیانت نفس داشته و در پندار ، گفتار و کردار خویش شفافیت دارند.
۴. آنها ذهنیت کارآفرینی را پرورش میدهند
مدیران کارامد، کارکنان خود را توانمند میسازند و از آنها میخواهند که همواره به دنبال راهکارهای بهتر و جدیدتر برای انجام کارها باشند. خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی هر کدام به مثابه پله های نردبان ترقی هستند.
بر اساس یک گروه کنترل ۱۷،۰۰۰ نفری از بزرگسالان شاغل، کارآفرینان دائمی در مهارتهای زیر بالاتر از متوسط ظاهر شدهاند: متقاعدسازی: ۱.۱۷ بالاتر از گروه کنترل، رهبری: ۱.۰۲ بالاتر از گروه کنترل، تعهد شخصی: ۰.۸۶ بالاتر از گروه کنترل، معطوف به هدف بودن: ۰.۴۸ بالاتر از گروه کنترل، مهارتهای بین فردی: ۰.۳ بالاتر از گروه کنترل. در مجموع ذهنهای کارآفرین و ایدههای آنها، برای هر سازمانی ارزش فوقالعاده زیادی دارند.
۵. آنها کارکنان را به ریسک پذیری حسابشده تشویق میکنند
آندره ژید میگیوید؛ هیچکس را یارای آن نیست که سرزمینی تازه را کشف کند، مگر آنکه لذت تماشای ساحل را برای مدتی مدید از یاد ببرد. این جمله ژید نشانگر اهمیت ریسک پذیری است. وادورز اعتقاد داردکه کارمندان لینکدین باید بتوانند بگویند که "من این اختیار را دارم که در یک چارچوب مشخص و مبتنی بر شهود و قضاوت شخصیام تصمیم گیری کنم. من در لینکدین تشویق میشوم که در جهت منافع سازمان حسابشده ریسک کنم و از اشتباهات خود در لینکدین درس بگیرم."
فرهنگ لینکدین دربردارندهی رویکرد کاری حاکم بر سیلیکون ولی مبنی بر "نترسیدن از شکست" است، رویکردی که شکست را نوعی تجربه میداند که میتوان از آن درس گرفت بدون این که زمان خود را بر سر پشیمانی و تاسفخوردن اتلاف کنیم.
مشارکت و رضایت ارتباط تنگاتنگی با اختیار و عدم وابستگی دارند. کارمند وقتی احساس کند مسئول انجام وظیفهای در سازمان است و تا حدی حق دارد تصمیم بگیرد، اهمیت بیشتری برای سازمان خود قائل خواهد بود. علاوه بر اینکه آزادی کارمند فرصت بیشتری برای نوآوری به او میدهد.
۶. آنها مثل قطب نمایی خط مشی و سمت و سوی سازمان را نشان میدهند
بهترین مدیران ، عملکردی شفاف دارند و در مورد خطی مشی و سمت و سوی شرکت و نقش هر یک از کارکنان در این ماموریت کلی آن با اعضای تیمشان گفتو گو میکنند.
۷. اولین عامل به حرفهایشان خودشان هستند
دست آخر آنچه مدیران متمایز دارند این است که خود تمام رفتارهایی که از کارمندان خود انتظار دارند را اجرایی میکنند و خود به انجام آنها متعهد هستند. جف وینر الگوی خوبی در این زمینه است.
منبع:
http://uk.businessinsider.com/linkedins-best-managers-exhibit-these-7-behaviors-2016-6?r=US&IR=T
سبز باشید