شماره بیست و سوم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد
شماره بیست و سوم (اردیبهشت 1395) ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز منتشر شد. در این شماره مطالب مفیدی در حوزههای فروش، بازاریابی، مذاکره، ارتباطات، نقش مدیریت منابع انسانی در بازاریابی و فروش، ارتباط با مشتری و ... به چشم میخورد که خواندن آنها میتواند نقش مؤثری در رشد خوانندگان عزیز و سازمانهای آنها داشته باشد. لازم به ذکر میدانم که علاقهمندان برای دریافت اشتراک میتوانند با شماره 66475273 در تهران تماس حاصل کنند.
چکیده مجله
یادداشت مدیرمسئول
به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA
سرمقاله
تفکر ناب در فروش
به قلم دکتر وحید ناصحیفر، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طبابایی
سرخط خبرها
• بازاریابی، مهمترین مرحله صادرات کالاست
• بازاریابی برای صنعت چرم ایران
• راهاندازی کارگروههای بازاریابی در دانشگاه آزاد آمل
• برگزاری دوره «مدیریت تولید، بازرگانی و بازاریابی» برای شاغلان صنایعدستی
• تهران میزبان 72 رویداد بازاریابی و تجاری
• ششمین کنفرانس بازاریابی خدمات بانکی تیرماه امسال برگزار میشود
• علی بابا بزرگترین خردهفروشی جهان شد
• افتتاح بزرگترین فروشگاه کتاب جهان در اردیبهشت
مدیریت فروش
کمک به فروشندگان برای افزایش آمار فروش
اگر در تیم شما کارشناسان فروشی هستند که نمیتوانند اهداف تعیینشده را بزنند، چگونه باید برای افزایش آمار فروششان به آنها کمک کنید؟ به عبارت دیگر زمانی که مدیر یا سرپرست فروش مشاهده میکند بین اهداف فروش و آمار فروش کارشناسان تفاوت معناداری وجود دارد، چگونه میتواند این فاصله را از بین ببرد؟
بازاریابی محتوایی
سؤالات مهم برای زمانی که بازاریابی محتوایی خوب عمل نمیکند
کسبوکارها با اهداف خوب و متعالی به وجود میآیند اما زمانی که بازاریابی خوب اجرا نمیشود، عملاً رشد کردن امکانپذیر نیست.
میزگرد
نقش و اهمیت منابع انسانی در سازمانهای فروش
شرکتکنندگان:
رضا دولتیار باستانی: مدرس و مشاور منابع انسانی
حسین صارمی: مدیر امور اداری و منابع انسانی شرکت داتیس
رمضان رحیمی جاوید: مدیر منابع انسانی شرکت رز گاز
پرویز درگی: مدیرعامل شرکت TMBA و مدیرمسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز
بازاریابی دارویی
مقدمات کلیدی در سفارشسازی (قدرت کلمات)
در فروش هر محصولی از جمله محصولات دارویی مهمترین ابزار در اختیار هر ویزیتوری "کلمات" هستند، لذا بهتر است کلماتی را استفاده کنیم که نشانه اعتماد به نفس، قدرت تخصصی و از همه مهمتر عشق ما به کاری باشد که در حال انجام آن هستیم.
برنامهریزی برای فروش
5 دقیقه اول ملاقات با مشتری
5 دقیقه اول در هر جلسه فروشی مانند فونداسیون ساختمان است که اگر درست بنا شود همه چیز تا انتها خوب پیش خواهد رفت و اگر کج نهاده شود پیشرفت کردن غیرممکن خواهد بود. معمولاً فروشنده با تماس قبلی قرار ملاقاتی را با مشتری بالقوه خود ترتیب میدهد. در این قرار ملاقات، 5 دقیقه اول نقش بسیار مهمی را در موفقیت یا عدم موفقیت فروشنده ایفا میکند و به همین دلیل باید به دقت برای آن برنامهریزی کرد.
ارتباطات
مدیریت مکالمات با منشیها
یکی از موانع همیشگی پیش روی بازاریابان و فروشندگان، منشیهای دفاتر هستند. برای اینکه نیروی بازاریابی یا فروش بتواند به فرد موردنظرش که اغلب مدیر واحد یا دپارتمان است دسترسی پیدا کند، باید در ابتدا از سد منشی او عبور کند که این کار اصلاً ساده نیست و معمولاً با عدم موفقیت بازاریاب همراه است.
پخش
گردش عملیاتی شرکتهای پخش
به قلم فریدون قدس، مدیرعامل شرکت پخش لینا
بازاریابی موفق
ارتباطات لازمه بازاریابی موفق است
رقبایتان در هر موقعیتی میتوانند از یواسپیها (نکات منحصر به فرد فروش) مبتنی بر محصولتان تقلید کنند ولی عنصری که آنها هرگز نمیتوانند نمونهسازی کنند، نحوه برقراری ارتباط شما با مشتریان است. پس در هر فرصتی آن را بسط و توسعه دهید، فقط این سؤال را از خودتان نپرسید که تا پایان امروز یا آخر هفته یا ماه چگونه میتوانم این معامله را ببرم؟ بلکه بپرسید این ارتباط در دوازده ماه آینده یا دو سال یا پنج سال بعدی چگونه خواهد بود؟
ارتباط با مشتری
چگونه فروشنده مورد علاقه مشتری تبدیل باشیم؟
به احتمال زیاد شما فروشندهای هستید – یا فروشندهای را میشناسید – که میخواهد پیام بسیار خوبی را به مشتری خود انتقال دهد اما در مرحله ارائه با مشکل مواجه است.
خودآزمایی
چقدر خودتان را یک فروشنده حرفهای میدانید؟
شاید بیش از هر شغل دیگری، فروشندگی دارای فراز و نشیب باشد. با این حال یک ویژگی مشترک ستارگان بالقوه فروش عشق آنها به فروشندگی و نگاه مثبت آنها به این کار است. روی آوردن به فروشندگی از روی اجبار و عدم صداقت در این حرفه نشان میدهند که در بلندمدت فرد با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین لازم است همین ابتدای سال لحظهای توقف کنیم و درباره افکار و رفتارمان فکر کنیم. پاسخ صادقانه شما به سؤالات زیر و خواندن تحلیلهایی که برای هر سؤال ذکر شده به شما کمک خواهد کرد که در مسیر درستی گام بردارید. پاسخ سؤالات زیر را با "صحیح" یا "غلط" بدهید. ذهن خود را باز نگه دارید و از خود بپرسید که آیا پاسخهای شما و نظراتی که در ادامه آمده منعکسکننده رفتار و احساسات شما است.
پرسش و پاسخ
لانچ محصول (بخش دوم)
رصد بازار
فروش محصولات مراقبت از خودرو پس از برجام
بعد از لغو تحریمها یکی از تحولاتی که در ایران رخ خواهد داد تحول در بازار خودرو میباشد. بازار خودرو طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد که از اهمیت بسیاری نیز برخوردار میباشد. با ورود خودروهای خارجی جدید و تکنولوژیهای جدیدتر مسلماً رسیدگی به این نوع خودروها هم اهمیت بیشتری پیدا میکند. همزمان با ورود خودروهای جدید و پیشرفته به بازار ایران، محصولات مراقبت از خودرو نیز وارد بازار ایران خواهد شد.
مذاکره
هفت عنصر برای یک مذاکره موفق
هیچ دو مذاکرهای شبیه یکدیگر نیستند. طرفین، موضوع و اهداف با یکدیگر متفاوت هستند و به همین دلیل رویکرد ما به هر مذاکره باید تابع شرایط خاص خودش باشد. با این حال، عناصری هستند که فارغ از نوع و موضوع مذاکره، در تمام شرایط به رسیدن به نتایج بهتر کمک میکنند.
کتابخانه
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش
سبز باشید