وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

شماره هفدهم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

شماره هفدهم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

شماره هفدهم (آبان 1394) ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز منتشر شد. استقبال اهالی بازاریابی و فروش از ماهنامه بازاریاب بازارساز در دومین کنفرانس صنعت پخش نشان داد که این نشریه توانسته جایگاه خوبی در میان مخاطبان هدف خود پیدا کند. علاقه‌مندان برای دریافت اشتراک می‌توانند با شماره 66475273 در تهران تماس حاصل کنند.

 

چکیده مجله

 

یادداشت مدیرمسئول

به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

 

سرمقاله

نقش صنعت پخش در اقتصاد کشور

نوک پیکان فروش

به قلم مصطفی خدایی، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران

 

سرخط خبرها

• آموزش بازاریابی و فروش از تضمین خرید محصولات برای کشاورزان مهم‌تر است

• 15 برند آبلیموی غیراستاندارد معرفی شد

• همایش آشنایی با اصول بازاریابی در صنعت گردشگری

• درخواست برای اصلاح شیوه‌های توزیع کالا

 

فروش هوشمند

آخر ماه و اضطراب نرسیدن به اهداف فروش

تنها چند روز به پایان ماه باقی مانده است و تیم فروش متشکل از فروشندگان و سرپرستان و حتی مدیر فروش خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا به اهداف تعیین شده دست یابند. اوضاع حسابی آشفته و به‌هم‌ریخته است و هرج‌ومرجی در تیم فروش رخ داده است.

 

نمایندگی فروش

با مشتریان‌مان با تعهد زندگی کنیم

هنر مدیریت و سفیران فروش در نمایندگی‌های فروش به یاد ماندنی کردن هر لحظه از حضور مشتریان و پذیرای نیازهای آنها بودن است، مشتریان باید منحصربه‌فردبودن و مهم بودن را احساس کنند.

 

میزگرد

ویژگیها و مسئولیت‌های فروشندگان شایسته

شرکت‌کنندگان در میزگرد:

ایمان نیازی: بازاریاب شرکت تک‌ساران پارمیس (تک ماکارون)

علی امینی: فروشنده و مسئول فروش حومه تهران شرکت بهپخش

حسین آقایی: سرپرست فروش و فروشنده تهران و البرز شرکت افق‌داروپارس

سعید اسکندری: بازاریاب شرکت ویتانا

پرویز درگی: مدیرعامل شرکت TMBA و مدیرمسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز

 

ارتباط با مدیر فروش

چگونه به فروشنده مورد علاقه مدیر خود تبدیل شویم؟

برخی از ویژگی‌ها در فروشندگان و بازاریابان کم‌یاب هستند و این در حالی است که مدیران به شدت به دنبال افرادی هستند که این ویژگی‌ها را داشته باشند.

هر شرکتی برای خود ارزش‌هایی دارد. هر مدیری دارای عقاید و اعتقادات منحصربه‌فردی است و هر تیمی شرایط کاری خود را دارد اما با تمام این تنوع‌ها و تفاوت‌ها یک‌سری از ویژگی‌ها هستند که برای مدیران فروش جذابیت بسیار بالایی دارند و این افراد خیلی دوست دارند فروشندگانی را استخدام کنند که دارای این ویژگی‌ها باشند.

 

شعار سازمانی

جایگاه شعار سازمانی در تبلیغات بانک‌ها

اگر از مردم کوچه و بازار  یا در محافل عمومی و خصوصی بخواهید فی‌البداهه نام یک بانک را بگویند بدون شک می‌توانند نام ببرند. اما آیا این نامی است که به خاطر متفاوت بودن به ذهن سپرده شده است، یا دلیل دیگری دارد؟ مثلاً ممکن است دلیلش این بوده باشد که آخرین تابلویی بوده که از مقابلش رد شده‌اند و در ذهن‌شان مانده، یا نام بانکی را گفته باشند که در آن حساب دارند، یا دلایل دیگری از این دست؟

 

مهارت‌های فروش

فرمان فروش از دست‌تان خارج نشود

سرعت و پیشرفت در برخی از موارد به صورت مترادف یکدیگر استفاده می‌شوند. ما انسان‌ها همواره در تلاش هستیم که فرایندها را ساده کنیم، بهره‌وری را بالاتر ببریم و سریع‌تر حرکت کنیم. به ویژه در فروش، "بیشتر"و "سریع‌تر" ورد زبان فروشندگان شده‌اند. سریع حرکت کردن بسیار خوب است اما سرعت بدون کنترل می‌تواند خطرناک باشد.

 

مصاحبه استخدامی

راهکارهایی برای غلبه بر استرس قبل از مصاحبه

مصاحبه استخدامی به یکی از دغدغه‌های مهم فروشندگان و بازاریابان تبدیل شده است. با وجود اینکه شرکت‌های پخش و سازمان‌های فروش نیاز جدی به نیروی فروش دارند اما حاضر نیستند هر فردی را وارد تیم فروش خود کنند و به همین دلیل عملکرد فرد در جلسه مصاحبه استخدام اهمیت ویژه‌ای برای آن دارد. از طرفی هر نوع مصاحبه و گزینش استرس خاص خود را دارد و این استرس باعث می‌شود که فرد متقاضی تمرکز و آرامش خود را از دست بدهد و نتواند قابلیت‌ها و مهارت‌های خود را به درستی به مصاحبه‌کننده انتقال دهد. از این رو لازم است مهارت‌هایی را آموخت تا بر این استرس غلبه کرد و از جلسه مصاحبه موفق بیرون آمد. در این نوشته سعی شده به تعدادی از مهم‌ترین راهکارها برای غلبه بر استرس قبل از جلسه مصاحبه اشاره شود.

 

تبلیغات

معنای پنهان رنگ‌ها در تبلیغات

اگر تصميم داريد از آگهي‌هاي رنگي در تبليغات خود استفاده كنيد، بايد بدانيد كه رنگ، چيزي فراتر از ابزاري براي فريب ديگران است. كار اصلي رنگ‌ها ايجاد جوّ مناسب و برانگيختن احساسات مشتريان است و شركت‌ها شانس موفقيت خود را با نشان دادن احساسات، به‌وسيله رنگ‌ها افزايش مي‌دهند. در واقع رنگ‌ها نشانه‌هايي از كيفيت، سبكي، لطافت، استحكام، اعتبار، قيمت، خلوص، ذوق، سليقه، بوي مطبوع و ظرافت هستند.

 

فروشندگان موفق

فروشندگانی که لیاقت موفقیت‌شان را دارند

برای موفق شدن در بازاریابی و فروش باید لیاقت داشت. شاید بتوان گفت که تیم فروش تنها تیمی در سازمان است که به هیچ‌وجه نمی‌توان با رابطه و سفارش شدن از طرف این و آن در آن مشغول به کار شد. دلیل آن هم روشن است. فروشندگان باید مهارت فروختن را داشته باشند و مهارت فروختن فقط با حضور در بازار و تجربهاندوزی به دست می‌آید. بنابراین فروشندگان را می‌توان از جمله افرادی دانست که بدون شک با لیاقت‌شان به مدارج بالاتر می‌روند. این افراد عادت‌هایی را در خود پرورش داده‌اند که در رسیدن آنها به موفقیت سهم  بسزایی ایفا کرده‌اند.

 

اخلاقیات در فروش

بررسی مسائل غیراخلاقی فروش در راستای بازاریابی خاکستری

در ادبيات بازار خاكستري دو تفاوت معنايي وجود دارد: اول بازاريابي فراهم شده براي افراد مسن (افرادي با موهاي خاكستري) و معناي دوم بازاريابي نقره‌اي يا فروش فعاليت‌هایي كه مشكل قانوني يا اخلاقي دارند. همانند: واردات موازي، صادرات موازي. واردات موازي، صادرات موازي زماني رخ مي‌دهد كه يك شركت كالاهاي خود را از طريق كانال‌هاي غيرمجاز وارد يك بازار بين‌المللي مي‌كند. صادرات موازي در بازار خاكستري بدين علت مورد ملاحظه قرار گرفت كه كارخانجات عمداً يا سهواً قراردادشان را با توزيع‌كننده‌هاي مجاز فسخ مي‌كردند.

 

هنر فروش

چگونه فروشنده شادی باشیم؟

بهترین راه برای کسب و حفظ شادی چیست؟ برای شروع بهترین روش این است که روی زمان حال تمرکز کنیم و خیلی درباره آینده استرس نداشته باشیم.

 

اقتصاد

الفبای اقتصاد برای بازاریابان

آگاهی از علوم مرتبط با بازاریابی و فروش برای موفقیت افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ضروری است. بدون شک یکی از این حوزه‌ها که به شکل مستقیم و غیرمستقیم تأثیر زیادی روی فعالیت بازاریابان و فروشندگان می‌گذارد، اقتصاد است. البته قرار نیست افرادی که فعال حوزه‌ی بازاریابی و فروش هستند، اقتصاددان باشند ولی آشنایی با اصطلاحات و فرایندهای اقتصادی به میزانی که نیاز آنها را برطرف کند، لازم است.

 

پرسش و پاسخ

خرید مخفی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 

ایده‌های فروش

چند ایده فروش از تیم‌های ورزشی

تیم‌های ورزشی حرفه‌ای می‌دانند که چگونه بفروشند. این تیم‌ها به خوبی می‌دانند که چه چیزی هواداران آنها را راضی می‌کند. اجازه دادن به تعدادی از هواداران برای اینکه به همراه بازیکنان تیم در راهرو قدم بزنند و یا بتوانند درون رختکن تیم را ببینند، از جمله اقدامات تیم‌های ورزشی در جهت بازاریابی و فروش بهتر هستند.

 

فروشنده برتر

ویژگی‌های فروشندگان موفق به انتخاب مدیران فروش

درباره ویژگی‌های موردنیاز فروشندگان برای رسیدن به موفقیت مطالب زیادی گفته و نوشته شده است. برون‌گرا بودن، رعایت نظم، ناامید نشدن و ... از جمله ویژگی‌های فروشندگان موفق هستند. اما آنچه در عمل می‌بینیم این است که افراد زیادی وارد حرفه فروشندگی و بازاریابی می‌شوند و خیلی زود آن را ترک می‌کنند. گواه آن هم آگهی‌های استخدام فراوانی هستند که هر روز در روزنامه‌ها چاپ می‌شوند. بررسی این آگهی‌ها نشان می‌دهد که برخی از شرکت‌ها که اتفاقاً شرکت‌های بزرگی هم هستند به مشتری ثابت صفحه نیازمندی‌ها تبدیل شده‌اند و روزی نیست که آگهی نیازمندی آنها را نبینیم.

 

کتابخانه

آشنایی با دو کتاب در حوزه بازایابی و فروش

 

سبز باشید



درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.