وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

سازمان های توسعه یافته، کشورهای توسعه‌یافته می‌سازند 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

سازمان های توسعه یافته، کشورهای توسعه‌یافته می‌سازند

سهم شرکت‌های بزرگ خصوصی در ارزش توليد ناخالص داخلی جهان قابل ملاحظه است بگونه ای که حجم درآمدهای این شرکت ها گاه با کل عایدات اقتصادی بعضی کشورها قابل مقايسه است. بدون شک موفقيت کشورهای توسعه‌یافته در گرو عملکرد سازمان‌های توسعه‌یافته در این کشورها است. در چنین شرایطی،. تصدی‌گری دولت با توجه به اهداف برنامه‌های توسعه در کشورهای پیشرفته روندی نزولی داشته و دولت تنها نقشی حمایتی ایفا می‌کند. در مقابل، بخش های خصوصی کارآمد و توسعه‌یافته در این قبیل کشورها، نقش حياتی در اقتصاد داخلی آنها و بلکه اقتصاد جهانی دارد.  

بطور مثال کشور آلمان به عنوان نماد توسعه اروپا مهد شرکت‌های توسعه‌یافته و برندهای مطرح جهانی در عرصه‌های مختلف است. امروزه این کشور در حالی لقب قهرمان صادرات جهان را به یدک می کشد که تا مدتی قبل اهالی قاره سبز اجناس بی کیفیت را با تحقیر به نام "ساخت آلمان" می‌خواندند. حال آنکه این عبارت اکنون معرف نمونه‌ای از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات دنیاست.  بسیاری از مشاوران و کارشناسان اقتصادی رمز اصلی موفقیت اقتصاد آلمان را در وجود شرکت‌های توسعه‌یافته صنعتی متوسط می‌دانند.   این تولیدکنندگان که "قهرمانان پنهان" نامیده می‌شوند، ۲۵ درصد محصولات صادراتی آلمان را روانه بازارهای بین‌المللی می‌کنند. آلمان به ازای هر یک میلیون شهروند، ۱۶ "قهرمان پنهان" دارد. این رقم در فرانسه تنها ۱/۱، در آمریکا ۲/ ۱ و در ژاپن ۷/ ۱ است. 

به علاوه این کشور دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است:

  • دقت، سرعت، و کیفیت ویژگی شخصیتی تمام آلمانی‌هاست
  • آلمانی‌ها جهانی فکر می‌کنند  و نگاه جامع دارند
  • حضور در قلب استراتژیک اروپا
  • پایبندی به سنت تولید و وجود زنجیره های تولید
  • نظام آموزش فنی و حرفه ای بسیار کارامد
  • تمرکززدایی از پایتخت و پراکندگی صنایع در شهرهای مختلف
  • رقابت‌های دشوار و در عین‌حال سالم و شفاف
  • نوآوری لجام‌گسیخته
  • و مهم‌ترین عامل: وجود اقتصاد مردمی و اعتماد گسترده به بخش خصوصی و .. .

 

کشور توسعه‌یافته آلمان که پس از شکست هیتلر  به ویرانه ای تبدیل شده بود، امروز پیشرفت خود را مدیون سازمان‌های توسعه یافته است. یکی از شاخص‌های جالب توجه که بیانگر اهمیت بخش خصوصی است، میزان دریافتی و به‌عبارتی درآمد سیاسیون در مقایسه با  اهالی کار و کسب است.

چندی پیش در مراسم پایان‌سال دانش‌آموختگان آموزشگاه بازارسازان به منظور بیان اهمیت بخش خصوصی، به مقایسه میان حقوق پرداختی به یک سیاستمدار و رییس یک شرکت تجاری پرداختم. جالب آنکه به عنوان مثال، حقوق رییس جمهور اقتصاد بزرگی مانند چین از حقوق رییس جمهور آفریقای جنوبی کمتر است. در ادامه این یادداشت، جدولی را می‌بینیم که میزان حقوق و مزایای دریافتی روسای جمهور و رهبران کشورهای مختلف و دریافتی پردرآمدترین مدیران عامل جهان را نشان داده است.

 

 

تحلیل شما از تفاوت فاحش میان حقوق دریافتی سیاسیون در کشورهای پیشرفته با درآمد صاحبان کار و کسب و رهبران تجاری چیست؟

 

سبز باشید

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.