وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

جامعیت‌نگری در تعامل خانه و مدرسه 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

جامعیت‌نگری در تعامل خانه و مدرسه

روز پنج‌شنبه 93/07/17 جلسه انتخابات اعضاء جدید انجمن اولیاء و مربیان مدرسه پسرم بود. طبق سنوات گذشته پس از خیرمقدم و سخنرانی رئیس مدرسه، رئیس انجمن اولیاء و مربیان سال گذشته می‌بایست گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه کند، لذا رئیس مدرسه به من دستور دادند ضمن ارائه گزارش، سخنرانی نیم ساعته‌ای نیز در خصوص تعامل خانه و مدرسه داشته باشم. در این سخنرانی بهتر دیدم از آموزه بزرگ پیتر فیسک بهره بگیرم. پیتر فیسک که متخصص فیزیک هسته‌ای است، چند سال در حوزه مارکتینگ فعالیت کرد و به برکت تعامل فیزیک و بازاریابی به دستاوردهای ارزشمندی رسید که تحت عنوان "نبوغ بازاریابی در اداره بهتر کسب‌وکارها" آنها را ارائه کرد. کتاب پرورش نبوغ بازاریابی پیتر فیسک با ترجمه استاد سینا قربانلو توسط انتشارات بازاریابی منتشر شده است. پیتر فیسک برای موفقیت در بازار، توصیه‌های کاربردی مفیدی را ارائه می‌کند و استعاره‌های زیبایی را بکار می‌برد. اما نکته کلیدی مباحث ایشان، جامعیت‌نگری است که در چهار حوزه بیان می‌شود.
الف) جامعیت‌نگری بین اهداف کوتاه مدت با اهداف بلند مدت
ب) جامعیت‌نگری بین ایده‌های ساختارشکن با اقدامات عملی
ج) جامعیت‌نگری بین نگاه از درون به بیرون با نگاه از بیرون به درون
د) جامعیت‌نگری بین نیمکره چت مغز با نیمکره راست مغز
من والدین را مشتری در نظر گرفتم و فرزندان را مصرف‌کننده، مدرسه را عرضه کننده‌ی محصول و خود محصول را دانایی و اخلاق. حال یا این چهارچوب جامعیت‌نگری در تعامل بین خانه و مدرسه را توضیح دادم.
به والدین عزیز عرض کردم نباید تصور کنیم چون شهریه گران می‌دهیم، پس تمام مسئولیت آموزش و پرورش و تربیت و موفقیت کودک ما به عهده‌ی مدرسه است و مدرسه را پارکینگ آموزشی و تربیتی در نظر بگیریم و از نقش خویش غافل شویم، بلکه هر چقدر با مدرسه و انجمن در تعامل باشیم و با هم مسیر پرورش صحیح فرزندان را پیش ببریم، موفق‌تر خواهیم بود. لذا جامعیت‌نگری و تعامل، هدف اساسی ماست. به واقع برای ما شایسته نیست که معلمی به دانش‌آموز توصیه می‌کند در پایان کلاس لامپها را خاموش کند و دانش آموز می‌گوید آقا پولش را داده‌ایم، بگذاید روشن باشد. این رفتار نشان می‌دهد که یکجای کار ایراد دارد. نشان می‌دهد که نه تنها در آموزش فردی بلکه در مسئولیت اجتماعی هم باید بیشتر کار کنیم. لذا در اهداف کوتاه مدت خوب درس خواندن و خوب یاد گرفتن دروس و نمرات خوب آوردن و از آزمونها سر بلند بیرون آمدن عینیت پیدا می‌کند، اما در اهداف بلند مدت مواردی چون یادگیری تکنیک حل مسائل، مهارت زندگی، کار تیمی و در نهایت فرد شایسته‌ای برای جامعه بودن که با پندار نیک، گفتار نیک و رفتار نیک صورت می‌گیرد مهم می‌شود....

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با خاطره" بخوانید.

 

سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.