وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

برنامه‌های پولی صدا‌و سیما و چاشنی‌های فروش بی‌حد و حصر 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

برنامه‌های پولی صدا‌و سیما و چاشنی‌های فروش بی‌حد و حصر

علیرغم رشد و شکل‌گیری ابزارهای مختلف ترویج در بازارهای مصرفی شامل روابط عمومی، فروش حضوری، بازاریابی مستقیم، و بازاریابی حسی در شناساندن محصولات بنگاههای اقتصادی به مخاطبان هدف، جایگاه و نفوذ دو ابزار تبلیغات و چاشنی‌های فروش نسبت به چهار ابزار دیگر به مراتب بیشتر است. سازمان‌ها طی سال‌های گذشته بیشترین درصد بودجه ترویج‌شان را در حالت‌های مختلف چاشنی‌های فروش نظیر جایزه‌گذاشتن-قرعه‌کشی-اشانتیون و ... بکار گرفتند. اما بکارگیری توام چاشنی‌های فروش خصوصا جایزه و قرعه کشی، با ابزار تبلیغات بویژه بهره‌گیری از تلویزیون در سال 92 به طور سرسام‌آوری رشد کرد. از فروش چای و برنج گرفته تا سایر اقلام؛ شاهد برنامههای زنده قرعه‌کشی آن هم پس از مدتها تبلیغات برای تعیین برنده خوش‌شانس بودن (اعتراف کنم خودم هیچ برنامهای این چنینی را بیش از از چند دقیقه نگاه نمیکنم). و متاسفانه در موارد قابل توجهی به اصل پایه و اساسی در بکارگیری چاشنی‌های فروش که همان کیفیت است کمتر توجه شد. یادمان باشد چاشنی‌های فروش زمانی ارزشمند هستند که ما محصولی باکیفیت داریم که مردم آن را نمی‌شناسند و ما با اهرم چاشنی‌های فروش آن ها را راغب می‌کنیم که یک‌بار محصول را بخرند اما پس از مصرف آن باید چنان ویژگی‌های ارزشمندی را در محصول تجربه کنند که دفعات بعد...

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با خاطره" بخوانید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.