وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

کتاب هفت گام برای موفقیت در فروش منتشر شد

این کتاب مفید و کاربردی در قطع پالتویی و از سوی انتشارات همگامان منتشر شده است. کتاب را دوست خوبم دکتر مهرداد عالی پور هریسی تالیف و گردآوری کرده اند.

کتاب 63 صفحه است و با قیمت 3500 تومان عرضه شده است. علاقمندان کتاب هفت گام برای موفقیت در فروش را می توانند از فروشگاه انتشارات بازاریابی تهیه کنند.

من برای کتاب آقای دکتر عالی پور مقدمه کوتاهی نوشته ام که در زیر می آید:

 

مقدمه

دو سال پیش، به اتفاق آقای دکتر تهرانی، استاد برجسته حوزه مدیریت مالی و ریسک از اصفهان برمیگشتیم. هر دو کلاس کارشناسی ارشد داشتیم. در هواپیما، مسافری کنار پنجره نشسته بود که من و دکتر تهرانی، در ردیف سه نفره، کنار او نشستیم. ما دو نفر از ابتدای سفر درباره بحران اقتصادی و تاثیر آن بر حوزه کسب و کار بنگاههای اقتصادی ایران گفت و گو می کردیم و هر یک از منظر تخصصی خویش نکاتی می گفتیم. حدود پنج دقیقه مانده به زمان فرود، مسافر کناری ما معذرت خواست و گفت: «من از ابتدای پرواز به  گفت و گوی شما دو نفر گوش دادم و حال نظرات و سوالاتی دارم.» سپس خیلی کوتاه مطالب خویش را بیان کرد. در همان صحبت کوتاه پی بردم که فردی مطلع و دانا است و از فن بیان بیان و قدرت تجزیه و تحلیل بالایی برخوردار است و مطالعات ارزشمندی دارد. هنگام خروج از فرودگاه، تمایل خود را برای برقراری رابطه با مبادله کارت ویزیت مطرح کردیم (که تاکنون نیز ادامه داشته است)..

من همواره تاکید کرده ام که یک فرد فعال در حوزه بازاریابی و کسب و کار می بایست به دنبال فرصت ها باشد و آن ها را منفعت بالقوه بداند. محیط با تغییر و تحولات خود فرصت هایی را در اختیار ما قرار می دهد و این ما هستیم که باید بتوانیم از این فرصتها به خوبی استفاده کنیم. آشنایی با آقای دکتر عالی پور فرصت مناسبی برای من بود تا دوستی دانشمند به دوستان باارزش خویش اضافه کنم. بله، آن مسافر عزیز دکتر عالی پور، نویسنده همین اثر بود.

در سال های اخیر یکی از شاخصها برای سنجش میزان موفقیت اساتید حوزه کسب و کار و بازاریابی این است که آن استاد یا نویسنده چقدر در ساده سازی مطالب پیچیده علمی موفق است و چقدر در ساده نویسی و ساده گویی آن مطالب تبحر دارد. حقیقت این است که فعالان حوزه کسب و کار، حوصله خواندن مطالب طولانی و پیچیده را ندارند. آن ها به دنبال مطالب کاربردی و ساده هستند. حتی بزرگ ترین استاد بازاریابی جهان، پروفسور فیلیپ کاتلر، نیز در سال های اخیر، به سمت کتابهای کم حجم اما کاربردی روی آورده است. اثر دکتر عالی پور از نظر حجم و تعداد صفحات، کوچک اما از نظر محتوای مطالب، بزرگ می باشد.

ایشان به خوبی توانسته اند ساده سازی، ساده گویی و کاربردی نوشتن را ارائه نمایند و البته، یکی از دلایل مهم این موفقیت حضور ایشان در کف بازار و اجرای علم در دنیای عمل، همراه با عشق است.

بی اغراق، آقای دکتر عالی پور به معنای واقعی کلمه عالم، عامل، عاشق است. به ایشان به خاطر ارائه این اثر ارزشمند تبریک میگویم و توفیق روزافزونشان را از خدای قادر خواهانم. برای شما دوستان نیز آرزوی شادابی، سلامتی و موفقیت دارم.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.