وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

مروری بر چند حقیقت ساده در خصوص الفبای فروش

هنر فروشندگی را می‌توان هنر موفقیت در زندگی تعریف کرد. سر منشاء موفقیت در زندگی کاری و شخصی، توفیق و توانایی فروش ایده به شرکاء، صاحبان سرمایه، دوستان و مردم است. فروش نوعی مهارت و توانمندی است که افراد را وامی‌دارد که از دریچه دید شما دنیا را ببینند.
 اگر می‌خواهیم هنر فروش را بیاموزیم، باید ابتدا به الفبای آن مسلط شویم. آنچه در پی می‌خوانیم مروری کوتاه بر تعدادی از اصول اولیه فروش از زبان برخی از بزرگ‌ترین اندیشه‌ورزان دنیای فروش است.


1-    "همه ما فروشنده هستیم و با فروش زندگی می‌کنیم" رابرت لوئیس استیونسون
همگی ما از راه فروش ارتزاق می‌کنیم و مخارج خود را از طریق فروش چیزی به کسی تامین می‌کنیم. برای مثال پدران و مادران ما همواره در حال فروش عقاید ، باورها ، رفتارها و ارزشها به فرزندان خود هستند. یا درآمد بسیاری از ما از محل فروش ایده‌هایمان بدست می‌آید. لذا تا زمانی که فروش صورت نگیرد ، گویی که هیچ اتفاقی نیافتاده و به قول معروف آب از آب تکان نخورده است. چرا که بدون فروش حتی ثروتمند ترین ، بزرگترین و برترین کارخانجات و سازمان‌ها نیز تعطیل می‌شوند.

2-    " هیچ کس دوست ندارد چیزی به او فروخته شود، اما همه دوست دارند چیزی بخرند " – ارل تایلور
خرید کردن ابزاری حیاتی برای رفع نیازهای جسمانی و روانی است، بنابراین یک فروشنده‌ی مجرب و حرفه‌ای بسته به نیاز پیدا یا پنهان مشتری، محصول خود را عرضه می‌کند و یا خود چنین تقاضایی را در روح و روان خریدار پدید می‌آورد. برای مثال هدف مشتری از خرید مسکن این است که در واقع آسایش، سرمایه گذاری و غرور مالکیت را خریداری کند و یا هدف اصلی از خرید لباس شاید در حقیقت ارضای نیاز زیبایی دوستی و جذابیت باشد. درک این موارد از ملزومات تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه‌ای است.

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش " بخوانید.

منبع: Simple truths about selling
به نقل از:  Inc.com


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.