وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

پرندگان خشمگین و علم مدیریت (به همراه تیزر تبلیغاتی) 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

پرندگان خشمگین و علم مدیریت (به همراه تیزر تبلیغاتی)

پرندگان خشمگین یا انگری بردز (Angry Birds)، یک بازی بسیار پرطرفدار ویدیویی است که بازیکنان در آن پرنده‌ها را بوسیله یک تیر‌ وکمان یا وسیله‌ای مشابه آن به سمت‌ سازه‌ها پرتاب می‌کنند تا دشمنان پرندگان- خوکها- را نابود کنند. این بازی به محض عرضه، با استقبال کم‌نظیری مواجه شد و  دریافت میلیونها نسخه از آن، شبکه اینترنت را به تسخیر خود درآورد.
پرندگان خشمگین، دنباله‌روی یک خط داستانی کمدی و جذاب است. داستان از آنجا شروع می‌شود که قبیله پرندگان سر به هوا، مشغول نگهداری از تخم‌های خود هستند تا آنجا که پروانه‌ای زیبا حواسشان را پرت می‌کند و خوکهای فرصت‌طلب از غلفت آنها استفاده و تخم‌ها را سرقت می‌کنند. قبیله پرندگان متعاقب این اتقاق، هم‌قسم می‌شوند تا جان در بدن دارند از خوکها انتقام سختی بگیرند .
پرطرفدار بودن بازی پرندگان خشمگین، بسیاری از موسسات را بر آن داشت تا از این بازی به عنوان یک ابزار مهیج برای یادگیری و حتی تبلیغات بهره ببرند. به تازگی اعلام شده که بزرگترین آزمایشگاه فیزیک ذرات جهان، قرار است تا در یک همکاری مشترک با کمپانی سازنده انگری بردز، به کودکان آموزش فیزیک بدهد. هدف از  همکاری میان این دو شرکت، این است که آموزش را تبدیل به یک سرگرمی مفرح و تجربه زنده کنند. امروزه دیگر کمتر نوجوان و یا جوانی وجود دارد که دست‌کم اسم انگری بردز را نشنیده باشد.
 از دیگر سو، این بازی سرشار ازآموزه‌های علمی و عملی است به گونه‌ای که برنامه‌ریزی دقیق را آموزش می‌دهد. چرا که قبل از بازی مجبوریم تا چیدمان صحنه و آرایش آن، و نیز شرایط موجود را به دقت رصد و ابزارهای در اختیار خود را ارزیابی کنیم، تا با بهترین استراتژی وارد نبرد با خوک‌ها شویم. هیچ کاری در این بازی به صورت تصادفی پیش نمی‌رود و بازی کردن بدون استراتژی مشخص، چیزی جز اتلاف وقت نخواهد بود. این بازی از طرفی، تفکر باز و نیز بردباری را به ما می‌آموزد و راه ‌و رسم استفاده بهینه و اقتصادی از منابع موجود را یادآور می‌کند. پرندگان خشمگین، طبق گمانه‌زنی‌ها بالغ بر 300 میلیون بار دانلود شده وکاربران روزانه بیش از 200 میلیون دقیقه  از وقت خود را در مجموع صرف آن می‌کنند. می‌توان فارغ از جنبه‌ی سرگرمی پرندگان خشمگین، آموزه‌های آن از دیدگاه مدیریتی را نیز از زاویه‌ای دیگر مورد بررسی قرار داد. در ادامه مطلب تعدادی از درس‌های پرندگان خشمگین برای دنیای مدیریت را مورد کنکاش قرار می‌دهیم. ضمنا همراهان عزیز میتوانند داستان پرندگان خشمگین را از طریق ویدیوی زیر تماشا کنند.

 


درس‌هایی که مدیران باید از پرندگان خشمگین بیاموزند

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با مدیریت" بخوانید.

سبز باشید


درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.