اهمیت سه اصل در کسب و کار بازاریابی و فروش
- از رایتل تماس میگیرم، برای هر خط تلفن، یک سیم کارت تصویری در نظر گرفته شده، اولویت اول ما، خود شما هستید، گفتیم باهاتون تماس بگیریم...
پاسخ میدهم من سیم کارت تصویری نمیخواهم.
- نمیخوای که نمیخوای و ....
در فکر فرو میروم نتیجه این همه تبلیغ، این همه هزینه، خرید و انتقال تکنولوژی متمایز و ....، با رعایت نکردن اصولی در انتخاب و آموزش نیروی انسانی، چقدر راحت از بین میرود. رفتار این فرد، تصویر نامناسبی از آن برند را در ذهن مخاطب میسازد که به راحتی قابل اصلاح نیست.
و اما راهکار:
1- باور کنیم که انتخاب درست منابع انسانی مهمترین اصل است، نباید هر متقاضی بیکاری را به راحتی استخدام کنیم. استخدام نادرست میتواند هزینه های سنگینی همچون «نارضایتی مشتری» را به دنبال داشته باشد. باید برای شناسایی قابلیتهای متقاضیان استخدام، از ابزارها و روشهای مناسب استفاده کرد.«استعدادشناسی» روشی است که به سازمانها در انتخاب مناسب ترین داوطلب استخدام کمک میکند. فرایند استعدادشناسی، ابتدا شایستگیهای مورد نیاز هر شغل را شناسایی کرده و در گام بعدی، با استفاده از ابزارهای مناسب، به جستجوی آن شایستگی ها در داوطلبان استخدام می پردازد. در نتیجه، تنها افرادی که بیشترین انطباق و تناسب را داشته باشند، می توانند به سازمان راه یابند.
ادامه این مطلب را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی " بخوانید.
سبز باشید