وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

فروش از طریق گدایی

چهارشنبه عصر است و در صف بنزین هستم و فکرم مشغول جشن روز پنجشنبه است که به مناسبت ولادت مولا علی (ع) و روز پدر در خانواده  TMBA برگزار خواهیم کرد. ناگاه صدایی توجه‌ام را جلب می‌کند، "برادر تورو خدا چند جفت جوراب از من بخر. بدبختم، بیچارم، فردا روز مردِ، برادری کن و از این خواهر درمانده‌ات چند جفت جوراب بخر".
می‌گویم جوراب احتیاج ندارم اما التماسهای ایشان ادامه دارد. با ناراحتی و اکراه چهار جفت جوراب می‌خرم و ده‌هزار تومان می‌پردازم. از پمپ بنزین خارج می‌شوم و همچنان ناراحت هستم. خودم را تحلیل می‌کنم، علت ناراحتی من چیست و علت را می‌یابم.
من عاشق شغل بازاریابی و فروش هستم و برای این شغل حرمت و احترام بسیار زیادی قائل هستم. من اعتقاد دارم فروشنده، به خریدار با ارائه محصول خوب خدمت می‌کند و بدیهی است پاداش خویش را از خریدار می‌گیرد.
"تحریک احساسات و عواطف" یکی از روشهایی است که فروشندگان به کار می‌گیرند تا خریدار را برای خرید ترغیب سازند. اما فراموش نکنیم که این تحریک احساسات عمدتاً دارای بار مثبت، و هیجان برآمده از شادی است. برای مثال...

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با خاطره" بخوانید.


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.