بازاریابی تجربهآفرین
«تنها راه خارج نشدن از گردونه رقابت، این است که منحصر به فرد باشید و وجوه تمایز خود را پررنگ کنید»، این توصیهای است که بسیار شنیدهایم اما از چند و چون و نحوهی تحقق آن کمتر اطلاع داریم. وجوه تمایز یک کسب و کار در حکم مهرهی مار بنگاههای اقتصادی است، نیرویی قدرتمند که مشتریان را جذب و رقبا را از سر راه برمیدارد.
برخی از اهالی بازاریابی واژهی "زاویه" را به وجوه تمایز شرکتها نسبت میدهند، و منظور از آن زاویهای است که ما را از رقبایمان جدا میکند. خلق تجارب به یادماندنی برای مشتریان، تجاربی که مشتریان را ناگزیر به صحبت دربارهی آن کند، را میتوان یکی از بارزترین نمودهای وجوه تمایز دانست. منحصر به فرد بودن موجب میشود تا مصرفکنندگان دلبستگی بیشتری به آن برند داشته باشند.
نمونههایی از تمایز
• کلاگز (از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات خوراکی)، با حک کردن لوگوی خود روی هر دانهی محصول غلات صبحانهی کلاگز، تجربهای فراموش ناشدنی را برای مصرفکنندگان خلق کرد.
• شرکت خردهفروشی آنلاین زاپوس با ارائهی خدمات منحصر به فرد به مشتریان، که نام آن را "خدمات با تاثیر شگفتانگیز" گذاشته، توانسته بازار آنلاین کیف و کفش را قبضه کند.تاکنون شرکتهای بسیاری تلاش کردهاند تا از مدل زاپوس تقلید کنند، اما قادر به انجام این کار نشدهاند.
• لینا با استفاده از رنگ طبیعی در تولید اسنک، خود را از سایرین متمایز ساخت و این محصول را به عنوان خوراکی سالم مطرح کرد.
• رامک، محصول دیلایت (پنیر-ماست) را ارائه کرد، که با دارا بودن سه ویژگی اساسی دارای فیبر و فاقد نمک و فاقد چربی برای مشتریانی که نمیتوانستند لبنیات مصرف کنند بازاریابی میکرد.
ادامه این مطلب را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی " بخوانید.
منبع: اقتباس از smallbiztrends.com
What experience are you creating
سبز باشید