وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

فروش به سبک ریچارد برنسون

پشت هر برند موفق همواره داستانی مهیج وجود دارد. در همین راستا نیز کتابی به قلم اینجانب تحت عنوان "دلایل کامیابی برندهای برتر جهانی" به همت انتشارات بازاریابی روانه بازار شد، که خوشبختانه استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفت. یادداشت حاضر نیز روایت‌گر داستان یکی دیگر از برندهای شخصی مطرح در دنیای کسب‌و‌کار است.
چندی پیش انتشار خبری از شرکت ویرجین  مبنی بر اهدای بلیت رایگان سفر به فضا برای اولین کسی که بیشترین مسافت را با خطوط هوایی این شرکت سفر کند جنجال به پا کرد.
فضا پیمای توریستی ،جزیره اختصاصی ،خطوط هوایی ،سرگرمی وتلویزیون وموسیقی ، و حتی خدمات تلفن همراه...، این ها تنها گوشه ای از کارنامه پُر بار و هیجان انگیز ریچارد برنسون است. ریچارد برنسون را با لقب عاقل دیوانه‌نما می‌شناسند.
سِر ریچارد برنسون ،حتی تحصیلات متوسطه خود را نیز به طور کامل پشت سر نگذاشت.او در 16 سالگی مدرسه را ترک کرد ومجله دانش آموز (Student) را راه اندازی کرد. در واقع این نشریه سکوی پرتاب برنسون بود وچهار سال بعد هم ویرجین را تاسیس کرد. برند ویرجین درطول دهه 80 میلادی وبا تاسیس خطوط هوایی آتلانتیک ویرجین رشدی رویایی و سرسام آور را تجربه کرد.
اما برنسون کسب وکار خود را از همان 16 سالگی وانجام تبلیغات برای ترانه های مشهور درمجله دانش آموز آغاز کرد، و سرانجام فروشگاه محصولات صوتی خود را درخیابان آکسفورد لندن افتتاح کرد. و پس از آنکه به خوبی توانست کسب درآمد کند،اقدام به ایجاد برند ویرجین رکوردز  (virgin Records) کرد. برنسون درسال 1984 پا به عرصه خطوط هوایی گذاشت وچندی نگذشت که هواپیماهای ویرجین در باند بسیاری از فرودگاههای جهان فرود آمدند .
اما جاه طلبی های این مرد به همین جا ختم نشد وحتی اقدام به ایجاد برندهای موفق درزمینه نوشیدنی ونوشابه نیز کرد، ازجمله برند ویرجین کولا.
شرکت هواپیمایی ویرجین دردهه 90 به چنان اقتداری رسید که حتی تبدیل به رقیبی سرسخت برای شرکت‌های معظم هوایی مثل بریتیش ایرویز  شد. درهمین اثنا اختلافات این دو غول هوایی بالا گرفت، و ویرجین علیه بریتیش ایرویز به دلیل آنچه تلاش این شرکت در ایجاد تصویر منفی از ویرجین وهک کردن سیستم‌های کامپیوتری ویرجین ایرویز و انتشار اطلاعات محرمانه خواند، اعلام شکایت کرد. دست آخر نیز این بریتیش ایرویز بود که مجبور به پرداخت غرامت شد.

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش " بخوانید.

 


منبع: اقتباس از http://www.virgin.com/entrepreneur/blog/richard-bransons-top-3-sales-tips
       

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.