وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

10 راهکار برای آنکه شبیه نوآورترین سازمانهای دنیا باشیم

شرکت‌های نوآور همواره دنباله‌روی خط فکری متفاوت و منحصر به فرد هستند، یادداشت حاضر مروری است بر چگونگی نهادینه سازی فرهنگ خلاقیت در سازمانها، گاه در تعریف نوآوری دچار ساده‌انگاری می‌شویم و آن را تنها مترادف با تولید محصولات یا خدمات جدید فرض می‌کنیم. حال آنکه منظور از نوآوری، بهینه سازی فرایند تولید، یا فروش محصولات، و یا ارتقای تجربه ناشی از مصرف این محصولات و خدمات است. به طور خلاصه نوآوری یک تغییر مثبت قابل توجه است. این تغییر می‌تواند در محصولات، خدمات و یا فرآیندها صورت پذیرد و یا روی فرآیندهای مدیریت مصرف‌کنندگان اعمال شود.
اخیراً موسسه‌ی بهره‌وری سازمانی نتایج پیمایش تحقیقاتی خود روی برخی از نوآورترین افراد و سازمانهای مختلف در حوزه‌های کسب و کار و خلاقیت را منتشر کرده است.
آنچه در پی می‌خوانیم چکیده‌ای از یافته‌های محققان مرکز بهره‌وری است که نقشه راه سازمانها برای دستیابی به نوآوری است:
1-از فناوری برای تشریک مساعی و تسهیم دانش بهره ببریم
همیاری و تشریک مساعی موتور محرکه‌ی خلاقیت و نوآوری است، برای مثال فناوریهای مرتبط با کنفرانسها و نشست‌های مجازی و رسانه‌های اجتماعی می‌توانند افراد را گردهم آورند (به صورت مجازی) و زمینه را برای تشریک مساعی بیشتر آنها فراهم کنند.


2-نوآوری را به عنوان یک ارزش سازمانی تقویت کنیم
شرکت‌های نوآور فعالیتهای خود را محدود به استخدام افراد خلاق نمی‌کنند، بلکه آنها دسته‌ای از افراد خلاّق و یا حتی غیرخلاّق را در بستر فرهنگ خلاقیت‌پرور خود پرورش می‌دهند.

 

 


 ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار " بخوانید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.