وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

هفت پرسش و پاسخ بزرگ برای رهبران آینده‎گرای کسب و کار

  TomorrowToday موسسه‎ای است فعال در زمینه‎ی معرفی تازه‎ترین روندها و نیز شناسایی رویدادهای آتی و محتمل در کسب و کار. یادداشت حاضر چکیده‎ای از آخرین مطالعات صورت گرفته توسط تنی چند از محققین واحد راهبردی و مطالعات استراتژیک این موسسه است که به بررسی عوامل موفقیت سازمانهای آینده‎گرا می‎پردازد. این یادداشت هفت مسأله اساسی پیش روی کسب وکارها را مطرح ساخته و متعاقب آن با بیان سؤالات متناظر مسایل مبتلا ‎به سازمانی، به ارائه‎ی 7 راهکار و پاسخ برای آنها مبادرت ورزیده است که در ذیل مشاهده می‎کنیم. پاسخ به این سؤالات در واقع نمایانگر اقدمات مورد نیاز برای ساختن کسب و کارهایی است که متناسب شرایط آتی بوده و هم چنین با کارمندان آینده نیز تناسب داشته باشند.

 

 

 

 

مسأله بزرگ

پرسش بزرگ

راهکار بزرگ

یک

دنیای کنونی به شکل فزاینده‎ای پیچیده، پرهیاهو، و متلاطم است و به طرز هولناکی نیز رقابتی است.

با این حساب چگونه توجه، اشتیاق، و تعهد مشتریانی را که بیشترین اهمیت را نزدمان دارند به خود جلب کنیم؟

مشخص کنید که سازمانتان بطور دقیق به دنبال چیست؟ تمایزی که سازمانتان برای جامعه به بار می‎آورد و صدای شما را رساتر از رقبا می‎کند به گونه‎ای که حتی از میان هیاهوها هم باز شنیدنی و گوشنواز است.

دو

دنیای کنونی پیچیده و پرپیچ و خم‎تر از آن چیزی است که بتوان بهتنهایی طی مسیر کرد.

رهبران سازمانی چگونه می‎توانند تشریک مساعی و همکاری را در تار و پود کسب و کارشان نهادینه کنند؟

 

جوامع مبتنی بر تشریک مساعی و همکاری بوجود آورید و بسترساز شرایطی شوید که در آن کلیه اجتماع مشتریان، تامین کنندگان، و حتی رقبا بتوانند رشد و توسعه کنند و در این بستر وابستگی متقابل با یکدیگر داشته باشند تا به این وسیله بقا و دوام خود را تثبیت کنند.

به کادر قبلی منتقل شود

دیرزمانی است که اساس و پایه کسب و کارها مبتنی بر نرخ بازده سرمایه گذاری (ROI) و سودآوری فزاینده است. چنین رویکرد تک بعدی سیستم سرمایه‎داری را به لبه‎ی پرتگاه کشانده است. ذینفعان انتظارات بیشتری از رهبران کسب و کار دارند.

 

کدام قواعد و قوانین تجاری دیگر دارای ارزش نیستند و کدام نتایج از بیشترین اهمیت نزد ذینفعان و سهامداران برخوردار است؟

علیه قوانین ساده انگارانه و خط‎مشی‎های بوضوح بروکراتیک و مبتنی بر دیوان سالاری که سّد راه چابکی استراتژیک هستند اعلان جنگ کرده و با انها مبارزه کنید.

چهار

بهره‎وری عملیاتی نقشی به مراتب پررنگ‎تر یافته است، اما به همان میزان درجه‎ی رقابت و مخاطرات نیز افزایش داشته است. همگام با حرکت از اقتصاد دانشبنیان به سمت اقتصاد ارتباطبنیان نقش هوش جمعی و نوآوری نیز اهمیت بیشتری یافته است.

چگونه می‎توانیم در کسب و کار خود طرحی نو در اندازیم و هوش جمعی

(Collectiveintelligence)

را بر آن حاکم کنیم؟

میبایست از سیستم‎های هوش کسب و‎ کار به سمت ایجاد سیستم‎های هوشمند و سیستم‎های هوش جمعی که شتاب بخش نوآوری هستند و مروج یادگیری از طریق آزمون و تجربه می‎باشند حرکت کنید.

پنج

افراد (اعم از پرسنل داخلی شرکت و یا مشتریان خارج از سازمان) هم چنان یک منبع مزیت رقابتی بکر و دست نخورده هستند.

رهبران سازمانی چگونه می‎توانند بیشینه مزیت و مشارکت را از نیروهای داخلی سازمان خویش و نیز مشتریان خود در خارج از سازمان ببرند؟

کارکنان سازمان و نیز مشتریان هر یک در جای خود به مثابه خون جاری در رگهای حیاتی سازمان به شمار می‎روند، لذا باید فرهنگی را در سازمان خود نهادینه کنید که مویّد و ترویجدهنده‎یروابط دوستانه و سرشار از اشتیاق و احترام باشد، تا به این وسیله از مزایای دوستی با کارکنان و  مشتریان بهره‎مند شوید. دست یافتن به روابط دوستی بهره‎ور مستلزم رعایت 3 قانون بدون تاریخ انقضا است: 1) حمایت‎گر باشیم

2) دیگران را در رویاها و چشم‎اندازهای دیگران سهیم کنیم.

3) و مشوق دیگر ارتباطات و دوستی‎ها شویم

شش

اعتماد به کسب‎وکارها همواره گوهری کمیاب بوده و درحال حاضر یکی از مزیت‎های رقابتی عمده محسوب می‎شود. اینترنت و شبکه‎های اجتماعی نیز موجب هر چه شفاف‎تر شدن فضای کسب‎وکار شده‎اند.

چگونه "اعتماد" را به عنوان یک مزیت رقابتی درآوریم  چگونه یک سازمان به معنای واقعی کلمه توانمند و شفاف بسازیم؟

روکش‎ها و مرزهای بیهوده، در سازمان را بردارید. و تمرکز خود را در سازمان بر غنی کردن ارزشهای انسانی مثلهمدلی،سخاوتمندی،مهربانی،عدالت، عشق، و  خانواده قرار دهید.

هفت

نیازها و خواسته‎های بازار و مشتریان هم اینک به سرعت در حال تغییر و تحول هستند و از همین رو استراتژی‎ها،بلندمدتتر از چیزی هستند که با این شرایط سازگار بوده و کارآمد باشند. سرعت عمل به همراه دقت در بازار امروزه یک مزیت رقابتی محسوب می‎شود.

چگونه می‎توانیم راهبردهای موفق را با سرعت بیشتری نسبت به رقبا اجرایی کنیم؟

 

 

روی سه اصل سرعت، شفافیت در هدف، و یکپارچگی راهبرد خود تمرکز کنید و از یاد نبرید که در شرایط متلاطم کنونی برنامه‎ها بخصوص از نوع بلندمدت آن فاقد کارآیی‎اند و در عوض سیستم‎های چابک در مدیریت و بازاریابی کارآمد هستند.


پرسش و پاسخ‎های فوق مولفه‎های ایجاد کسب‎وکارهای نوین به شمار می‎روند، و مدلی برای ایجاد سازمانهای چابک، انطباق‎پذیر، و متناسب با شرایط آتی می‎باشند.
منبع:  به نقل از newworldofwork.co.uk


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.