|
مسأله بزرگ
|
پرسش بزرگ
|
راهکار بزرگ
|
یک
|
دنیای کنونی به شکل فزایندهای پیچیده، پرهیاهو، و متلاطم است و به طرز هولناکی نیز رقابتی است.
|
با این حساب چگونه توجه، اشتیاق، و تعهد مشتریانی را که بیشترین اهمیت را نزدمان دارند به خود جلب کنیم؟
|
مشخص کنید که سازمانتان بطور دقیق به دنبال چیست؟ تمایزی که سازمانتان برای جامعه به بار میآورد و صدای شما را رساتر از رقبا میکند به گونهای که حتی از میان هیاهوها هم باز شنیدنی و گوشنواز است.
|
دو
|
دنیای کنونی پیچیده و پرپیچ و خمتر از آن چیزی است که بتوان بهتنهایی طی مسیر کرد.
|
رهبران سازمانی چگونه میتوانند تشریک مساعی و همکاری را در تار و پود کسب و کارشان نهادینه کنند؟
|
جوامع مبتنی بر تشریک مساعی و همکاری بوجود آورید و بسترساز شرایطی شوید که در آن کلیه اجتماع مشتریان، تامین کنندگان، و حتی رقبا بتوانند رشد و توسعه کنند و در این بستر وابستگی متقابل با یکدیگر داشته باشند تا به این وسیله بقا و دوام خود را تثبیت کنند.
|
به کادر قبلی منتقل شود
|
دیرزمانی است که اساس و پایه کسب و کارها مبتنی بر نرخ بازده سرمایه گذاری (ROI) و سودآوری فزاینده است. چنین رویکرد تک بعدی سیستم سرمایهداری را به لبهی پرتگاه کشانده است. ذینفعان انتظارات بیشتری از رهبران کسب و کار دارند.
|
کدام قواعد و قوانین تجاری دیگر دارای ارزش نیستند و کدام نتایج از بیشترین اهمیت نزد ذینفعان و سهامداران برخوردار است؟
|
علیه قوانین ساده انگارانه و خطمشیهای بوضوح بروکراتیک و مبتنی بر دیوان سالاری که سّد راه چابکی استراتژیک هستند اعلان جنگ کرده و با انها مبارزه کنید.
|
چهار
|
بهرهوری عملیاتی نقشی به مراتب پررنگتر یافته است، اما به همان میزان درجهی رقابت و مخاطرات نیز افزایش داشته است. همگام با حرکت از اقتصاد دانشبنیان به سمت اقتصاد ارتباطبنیان نقش هوش جمعی و نوآوری نیز اهمیت بیشتری یافته است.
|
چگونه میتوانیم در کسب و کار خود طرحی نو در اندازیم و هوش جمعی
(Collectiveintelligence)
را بر آن حاکم کنیم؟
|
میبایست از سیستمهای هوش کسب و کار به سمت ایجاد سیستمهای هوشمند و سیستمهای هوش جمعی که شتاب بخش نوآوری هستند و مروج یادگیری از طریق آزمون و تجربه میباشند حرکت کنید.
|
پنج
|
افراد (اعم از پرسنل داخلی شرکت و یا مشتریان خارج از سازمان) هم چنان یک منبع مزیت رقابتی بکر و دست نخورده هستند.
|
رهبران سازمانی چگونه میتوانند بیشینه مزیت و مشارکت را از نیروهای داخلی سازمان خویش و نیز مشتریان خود در خارج از سازمان ببرند؟
|
کارکنان سازمان و نیز مشتریان هر یک در جای خود به مثابه خون جاری در رگهای حیاتی سازمان به شمار میروند، لذا باید فرهنگی را در سازمان خود نهادینه کنید که مویّد و ترویجدهندهیروابط دوستانه و سرشار از اشتیاق و احترام باشد، تا به این وسیله از مزایای دوستی با کارکنان و مشتریان بهرهمند شوید. دست یافتن به روابط دوستی بهرهور مستلزم رعایت 3 قانون بدون تاریخ انقضا است: 1) حمایتگر باشیم
2) دیگران را در رویاها و چشماندازهای دیگران سهیم کنیم.
3) و مشوق دیگر ارتباطات و دوستیها شویم
|
شش
|
اعتماد به کسبوکارها همواره گوهری کمیاب بوده و درحال حاضر یکی از مزیتهای رقابتی عمده محسوب میشود. اینترنت و شبکههای اجتماعی نیز موجب هر چه شفافتر شدن فضای کسبوکار شدهاند.
|
چگونه "اعتماد" را به عنوان یک مزیت رقابتی درآوریم چگونه یک سازمان به معنای واقعی کلمه توانمند و شفاف بسازیم؟
|
روکشها و مرزهای بیهوده، در سازمان را بردارید. و تمرکز خود را در سازمان بر غنی کردن ارزشهای انسانی مثلهمدلی،سخاوتمندی،مهربانی،عدالت، عشق، و خانواده قرار دهید.
|
هفت
|
نیازها و خواستههای بازار و مشتریان هم اینک به سرعت در حال تغییر و تحول هستند و از همین رو استراتژیها،بلندمدتتر از چیزی هستند که با این شرایط سازگار بوده و کارآمد باشند. سرعت عمل به همراه دقت در بازار امروزه یک مزیت رقابتی محسوب میشود.
|
چگونه میتوانیم راهبردهای موفق را با سرعت بیشتری نسبت به رقبا اجرایی کنیم؟
|
روی سه اصل سرعت، شفافیت در هدف، و یکپارچگی راهبرد خود تمرکز کنید و از یاد نبرید که در شرایط متلاطم کنونی برنامهها بخصوص از نوع بلندمدت آن فاقد کارآییاند و در عوض سیستمهای چابک در مدیریت و بازاریابی کارآمد هستند.
|