هفت مهارت پایه برای آنها که میخواهند بازاریاب خوبی باشند
بازاریابی مدرن رفته رفته از حالت تک قطبی خارج شده واز این رو نیازمند افرادی چندوجهی است. بازاریابی علم و هنری چندوجهی است که مهارتهای چندگانه میطلبد. برخورداری از قابلیتهای چندگانه، و توسعهی مهارتها و به کارگیری آنها از جمله ملزومات دست یافتن به مهارتهای چندوجهی در بازاریابی است. اما مهارتهای مورد نیاز برای کسانی که علاقمند هستند که بازاریابی خوب باشند چیست؟
پاسخ به این سوال را متخصصین مجله بازاریابی استرالیا دادهاند، آنها هفت مهارت اصلی را برای بازاریابان برجسته برمیشمارند که عبارتند از:
· هوش نوشتاری
امروزه بازاریابی با استفاده از محتوا (Content Marketing) به قدری اهمیت یافته که برخی اعتقاد دارند که بازاریاب موفق کسی است که به فنون ژورنالیسم آشنایی داشته باشد. بنابراین برخورداری از توانایی نگارش و تولید متون روان، صریح و اقناعکننده برای رسانههای مختلف، اعم از رسانههای چاپی سنتی و یا وبلاگها، از اهمیت وافری برخوردار است.
· هوش کسب و کار
برای آنکه بتوانید در تجارت تاثیرگذار باشید و به طریقه درست عمل کنید، میبایست از درک صحیحی نسبت به کسب و کار برخوردار باشید – به ویژه درک هدف کسب و کار، عوامل محرک آن (به خصوص محرکهای رشد درآمد)، شناخت مخاطرات کسبوکار، و درک مسائل و اولویتهای کسب و کار از جمله مواردی است که بازاریابان هوشمند نسبت به آن واقف هستند. ضمن آنکه توانایی برقراری موثر ارتباطات و برگزاری هوشمندانه مذاکرات مرتبط با کسب و کار، به عنوان یکی از ارکان هوش کسبوکار، موجب اعتمادآفرینی و ایجاد حس احترام حرفهای در طرف مقابل خواهد شد.
· هوش تحلیلی و توانایی تغییر دادهها
بازاریابان توانمند میدانند که برای تاثیرگذاری بر تصمیمات راهبردی چگونه از دادهها بهره ببرند. هوش تحلیلی اشاره به توانایی انسان در مواجهه اثربخش با موضوعات مختلف دارد. انسانهایی که از هوش و درک تحلیلی بالایی برخوردار هستند دارای توانایی کلامی ، قابلیت تفکر انتزاعی، توانایی در پردازش اطلاعات، و توانایی در ساماندهی اطلاعات هستند.
ادامه این مطلب را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی " بخوانید.
منبع:
برداشتی از مقالهی The top 7 skills marketers will need
به نقل از marketingmag.com.au
سبز باشید