تبلیغات به سبک مدرن
اگیلوی بیش از هر چیزی به سادگی، صداقت و سهولت فهم تبلیغات اصرار داشت، با این حال اعتقاد داشت که هدف اصلی تبلیغات چیزی جز فروش نیست. اگیلوی تبلیغات خاطره ساز بسیاری را برای برندهای مطرح ساخته است. داستان زندگی پر فراز و نشیب او حاوی نکاتی ارزنده برای اهالی بازاریابی است.
اگیلوی در سال 1931 به دلیلی که تاکنون نیز مشخص نشده است، از دانشگاه پرآوازهی اکسفورد اخراج شد. اگیلوی هرگز مدرکی دانشگاهی کسب نکرد، و این موضوع حاکی از آن است که برای اینکه بازاریابی برجسته باشیم حتماً نیاز به دریافت مدرک دانشگاهی بازاریابی نخواهیم داشت. همچنین میتوانیم از سرجیو زین نام ببریم که سالیان دراز معاونت مدیرعامل کوکاکولا در بازاریابی را به عهده داشت و کتابهای ساده اما پرمحتوای او در ایران هم ترجمه شدهاند.
اگیلوی دانش خود را از راه بازارگردی و آزمون و تجربهی مشاغل گوناگون بدست آورد، تا جایی که امروزه از او به عنوان یکی از بزرگترین و برجستهترین بازاریابان تاریخ یاد میشود.
سالهای دور از خانه
اگیلوی پس از آنکه مدتی کوتاه به عنوان کمک آشپز در هتلی در پاریس مشغول فعالیت بود، رهسپار انگلستان شد و همکاری خود را با شرکت Aga cookers شروع کرد. این شرکت در زمینهی فروش منزل به منزل اجاقهای خوراک پزی و فر فعالیت میکرد. این اولین تجربهی اگیلوی در زمینهی بازاریابی بود، او در این شرکت به پیشرفتهای بسیاری دست یافت، تا آنکه یک کتابچه راهنمای فروش را برای فروشندگان این شرکت تهیه کرد، کتابچهای که به گمان فوربس، برترین راهنمای فروش تاریخ به شمار میرود.
ادامه این مطلب را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی " بخوانید.
منبع :
Lesson from the greatest Marketer of all time….expelled from oxford
www.Marketingprofs.com
سبز باشید