وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

جعبه ابزار کارآفرینی؛ آیا تفکر کارآفرینی داریم؟

اما شاخص های مدیریت عبارتند از:

 

استخراج ارزش‌ها- ساخت استانداردها- سازماندهی- ساختاردهی- شکل دهنده زیرساخت ها- ایجاد کسب و کارها- نظام بخشیدن به منابع و شناسایی فرصت‌های جدید؛

 

و نهایتاً شاخص‌های رهبری عبارتند از:

 

هدایت آینده- درک صحیح چشم‌انداز و استخراج فرصت‌ها از آن- تعهد به تغییر- فرهنگ ساز و استراتژیست- طراح و معمار- دمیدن جان تازه به کالبد فعالیت ها- قهرمان پرور ، متخصص تشخیص پتانسیل‌ها و استعدادهای نهفته.

 

کتاب عصرآفرینان پژوهشی صد ساله درمورد بزرگان کسب و کار قرن بیستم است. نمی‌دانم چگونه اهمیت این کتاب را بیان کنم فقط تقاضا می‌کنم وقت بگذارید و این کتاب ارزشمند را که توسط دوست خوبم ناجیان عزیز مدیر توانمند انتشارات رسا منتشر شده است را بخوانید.

 

اما این یادداشت در ادامه ویژگی های کارآفرینان برای این است که خودمان را از نظر کارآفرینی مورد ارزیابی قرار دهیم.

 


کارآفرینان را می‎توان خط تولید ثروت دانست. کارآفرینان با تلاشی متعهدانه و با به جان خریدن مخاطرات و در نظر گرفتن ریسک‎های موجود، ارزش‎های مادی و معنوی جدید می‎آفرینند. کارآفرینی نوعی از زندگی شغلی است، که البته خود شغل نیست بلکه یک سبک اندیشه و زندگی است. کارآفرینی امروزه نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.


بسیاری از افراد علاقه‎مند هستند تا این سبک فکری را در زندگی شخصی و شغلی خود جاری کنند، اما ملزومات تفکر کارآفرینی چیست و اصولاً این فلسفه‎ی اندیشه چه شاخصه‌هایی دارد؟


شاید آزمون کوتاهی که در پی تقدیم می‎شود، بتواند به ما در ارزیابی قابلیت‎های خود در زمینه‎ی کارآفرینی کمک کند.


سؤالاتی که باید از خود بپرسیم:




    • آیا تا بحال در کسب و کاری مشابه آنچه که قصد راه‎اندازیش را دارید فعالیت کرده‎اید؟
    • آیا دوستان و افرادی که می‎شناسید شما را مناسب آنکه خویش فرما شوید می‎دانند؟
    • آیا از جانب دوستان و اعضای خود برای محقق ساختن ایده‎هایتان پشتیبانی می‌شوید؟
    • آیا تا کنون در مورد شروع و یا اداره‎ی یک کسب و کار، دوره‎ی آموزشی یا سمیناری گذرانده‎اید؟

 

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای شخصی در کسب و کار" بخوانید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.